Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri ruoka-ansa - lankesitko sinä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En langennus siihenkään mainokseen, kun kaupassa tarjottiin maisteltavaksi erityisen kuitupitoista jugurttia. Kysyin, paljonko siinä on kuitua, ja kysyin myös, paljonko kuitua onkaan täysjyvänäkkileivässä.

Minusta on naurettavaa tehdä keinotekoisesti runsaskuituisia syötäviä, kun luonnostaan kuitua sisältäviäkin on, myös karppaajille.

Minusta keinotekoiset makeutusaineet ovat niin pahanmakuisia, että olen mieluummin ilman jos ei ole sokeria.

Vierailija
2/36 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän maun tapoihin kuuluu kirjoittaa kunnollinen aloitus, eikä laittaa pelkkää linkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:51"]

Vähähiilarinen tekee mullakin hyvän olon. Karppaustakin kokeilin, noin pari viikkoa. Sain hirveästi karppivihoja niskaani, kun uskalsin heidän oppi-isänsä neuvoja kyseenalaistaa voidessani huonosti ruokavaliosta.

[/quote]

Vähähiilarinen on SAMA ASIA KUN KARPPAUS. 

Vierailija
4/36 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:58"]

Vähähiilarinen tekee mullakin hyvän olon. Karppaustakin kokeilin, noin pari viikkoa. Sain hirveästi karppivihoja niskaani, kun uskalsin heidän oppi-isänsä neuvoja kyseenalaistaa voidessani huonosti ruokavaliosta.

[/quote]

Vhh tekee sulle hyvän olon, mutta karppaus ei??? Karppaus ja vhh on sama asia. Ehkä kannattais hankkia tietoa, ennen kuin kokeilee jotain ruokavaliota.

[/quote]

No karppaajat ei kai syö hedelmiä tai perunaa? Itse olen jättänyt pois jauhot ja lisätyn sokerin, en muuta. 4.
[/quote]

Tämä on juuri se luulo. "Karppaajat" nimenomaan tutustuvat asiaan perinpohjaisesti ja osaavat myös syödä monipuolisesti ja lukevat omaa oloansa.
[/quote]
Väitätkö ihan vakavissasi, että karppaukseen kuuluu pottujen syönti?

Vierailija
5/36 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:58"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:51"] Vähähiilarinen tekee mullakin hyvän olon. Karppaustakin kokeilin, noin pari viikkoa. Sain hirveästi karppivihoja niskaani, kun uskalsin heidän oppi-isänsä neuvoja kyseenalaistaa voidessani huonosti ruokavaliosta. [/quote] Vhh tekee sulle hyvän olon, mutta karppaus ei??? Karppaus ja vhh on sama asia. Ehkä kannattais hankkia tietoa, ennen kuin kokeilee jotain ruokavaliota. [/quote] No karppaajat ei kai syö hedelmiä tai perunaa? Itse olen jättänyt pois jauhot ja lisätyn sokerin, en muuta. 4. [/quote] Tämä on juuri se luulo. "Karppaajat" nimenomaan tutustuvat asiaan perinpohjaisesti ja osaavat myös syödä monipuolisesti ja lukevat omaa oloansa. [/quote] Väitätkö ihan vakavissasi, että karppaukseen kuuluu pottujen syönti?

[/quote]

Miksi karppaukseen ei "kuulu" pottujen syönti?

Vierailija
6/36 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ruokatuotteista huomaa, mikä on muotia ravitsemuspuolella. Proteiinia, proteiinia, proteiinia, proteiinia... En hurahtanut karppaukseenkaan, mutta tuo proteiinivaihe oli varmaankin minulle viimeinen niitti. Onko siinä oikeasti järkeä, että tällä lihankulutuksella pitää saada vielä erikseen proteiinirahkaa, proteiinileipää ja hyvä ettei proteiinivettäkin kaupan päälle?

Olen yrittänyt nyt pudottaa painoa terveellä järjellä. Treenipäivinä syön melko salaattipohjaisesti ilman pastoja ja leipiä (koska olo on treeneissä turpea), muutoin menen aika simppelillä kaavalla: kun annoskoot ja valinnat ovat järkeviä enkä herkuttele pitkin päivää, sen pitäisi riittää. En rehellisesti sanoen jaksa elää niin tiiviisti ravinnon mukaan, että haluaisin seurata mitään selkeää dieettioppia. Ja kun haluaisin toteuttaa ruokavaliotani siten, että sen toteuttaminen on luontevaa myös kymmenen vuoden kuluttua.

Vierailija
7/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole langennut noihin. Olen hakenut itse tietoa ravinnosta ja osaan syödä siten kuin kehoni haluaa.

Vierailija
8/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen aina osannut ajatella omilla aivoillani. Siksi en koskaan lähtisi mukaan esim. karppaukseen ja muuhun humpuukiin.

Vierailija
9/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön tavallista ruokaa, mutta hiilareita olen vähentänyt, koska se tuntuu tekevän olon pahemmaksi. Se on kuitenkin eri asia kuin karppaus. 

Vierailija
10/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:47"]

Ei, olen aina osannut ajatella omilla aivoillani. Siksi en koskaan lähtisi mukaan esim. karppaukseen ja muuhun humpuukiin.

[/quote]

Miten osasit nostaa juuri karppauksen esiin?

Vierailija
12/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vhh tekee sulle hyvän olon, mutta karppaus ei??? Karppaus ja vhh on sama asia. Ehkä kannattais hankkia tietoa, ennen kuin kokeilee jotain ruokavaliota.

Vierailija
13/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:58"]

[/quote]

[/quote] Karppaus sellaisenaan ei. Sovellettuna vähähiilarisena kyllä. ja kiitos, olen hankkinut erittäin paljon tietoa.

Vierailija
14/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:58"]

[/quote]

[/quote]

No karppaajat ei kai syö hedelmiä tai perunaa? Itse olen jättänyt pois jauhot ja lisätyn sokerin, en muuta. 4.

Vierailija
15/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:42"]

http://yle.fi/uutiset/suuri_ruoka-ansa__lankesitko_sina/8241595

[/quote]

En langennut prodehömpötykseen. En kyllä allekirjoita virallista ruokasuositustakaan, sehän koskee vain laitosruokaa.

Vierailija
16/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin karppiintuminen aiheutti sen, että tiedän paremmin mitä mikäkin sisältää, enkä mene enää mainosten perässä ostamaan mitään noin älytöntä kuin d-vitamiinilla terästettyä leipää tai jotain proteiinirahkaa.

Voin todella paljon paremmin ilman kevyttuotteita, leipää, sokeria, makeutusaineita, maustettuja maitotuotteita, kermakkeita, glukoosilla/arominvahventeilla tärveltyjä eineksiä tai puolivalmisteita.

Vierailija
17/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä tiedät karppauksesta?

Vierailija
18/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:53"]

[/quote]

Miten osasit nostaa juuri karppauksen esiin?

[/quote]

Työyhteisössä oli näitä kiihkouskovaisia. Nyt niillä on jokin muu vastaava juttu menossa.

Vierailija
19/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:01"]

[/quote]

Mitä tiedät karppauksesta?

[/quote]

Ihan tarpeeksi, kiitos. Muun muassa sen, että karppaus on nykyisin muoti-ilmiön sijaan enää pienen piirin ääriuskonlahko, tosin aktiivisen sellaisen, kuten huomaa tänne tulleista alapeukutuksistakin :D

Vierailija
20/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:01"]

Mulla ainakin karppiintuminen aiheutti sen, että tiedän paremmin mitä mikäkin sisältää, enkä mene enää mainosten perässä ostamaan mitään noin älytöntä kuin d-vitamiinilla terästettyä leipää tai jotain proteiinirahkaa.

Voin todella paljon paremmin ilman kevyttuotteita, leipää, sokeria, makeutusaineita, maustettuja maitotuotteita, kermakkeita, glukoosilla/arominvahventeilla tärveltyjä eineksiä tai puolivalmisteita.

[/quote]

Onneksi suurin osa on osannut välttää kevyttuotteita ihan ilman karppaustakin. Ja käyttäväthän karppaajatkin kevyttuotteita, steviaa ja muuta. Ja miten karppileipä eroaa kevytmargariinista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän