Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri ruoka-ansa - lankesitko sinä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:51"]

Vähähiilarinen tekee mullakin hyvän olon. Karppaustakin kokeilin, noin pari viikkoa. Sain hirveästi karppivihoja niskaani, kun uskalsin heidän oppi-isänsä neuvoja kyseenalaistaa voidessani huonosti ruokavaliosta.

[/quote]

Vhh tekee sulle hyvän olon, mutta karppaus ei??? Karppaus ja vhh on sama asia. Ehkä kannattais hankkia tietoa, ennen kuin kokeilee jotain ruokavaliota.

[/quote]

No karppaajat ei kai syö hedelmiä tai perunaa? Itse olen jättänyt pois jauhot ja lisätyn sokerin, en muuta. 4.

[/quote]

Karppaajat voivat aivan hyvin syödä hedelmiä ja perunaa.

Vierailija
22/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni filosofoi tähän malliin:

Kun olin lapsi, oli terveellistä syödä ruisleipää ja sen päällä voita. Kun olin keski-ikäinen, oli terveellistä syödä ruisleipää ilman voita. Kun nyt olen eläkeikäinen, on terveellistä syödä voita ilman ruisleipää.

Ja sitten isä sanoi pysyvänsä lapsena hautaan saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:07"]

Mulla ainakin karppiintuminen aiheutti sen, että tiedän paremmin mitä mikäkin sisältää, enkä mene enää mainosten perässä ostamaan mitään noin älytöntä kuin d-vitamiinilla terästettyä leipää tai jotain proteiinirahkaa.

Voin todella paljon paremmin ilman kevyttuotteita, leipää, sokeria, makeutusaineita, maustettuja maitotuotteita, kermakkeita, glukoosilla/arominvahventeilla tärveltyjä eineksiä tai puolivalmisteita.

[/quote]

Onneksi suurin osa on osannut välttää kevyttuotteita ihan ilman karppaustakin. Ja käyttäväthän karppaajatkin kevyttuotteita, steviaa ja muuta. Ja miten karppileipä eroaa kevytmargariinista?

[/quote]

Jaa enpäs tiedä kun en käytä steviaa tms enkä syö karppileipää.

Vierailija
24/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaaminen aiheutti minulla pahan anemian. Veriarvot on ihan päin hanuria vielä vajaa vuosi lopetuksesta

Vierailija
25/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:07"]

Mulla ainakin karppiintuminen aiheutti sen, että tiedän paremmin mitä mikäkin sisältää, enkä mene enää mainosten perässä ostamaan mitään noin älytöntä kuin d-vitamiinilla terästettyä leipää tai jotain proteiinirahkaa.

Voin todella paljon paremmin ilman kevyttuotteita, leipää, sokeria, makeutusaineita, maustettuja maitotuotteita, kermakkeita, glukoosilla/arominvahventeilla tärveltyjä eineksiä tai puolivalmisteita.

[/quote]

Onneksi suurin osa on osannut välttää kevyttuotteita ihan ilman karppaustakin. Ja käyttäväthän karppaajatkin kevyttuotteita, steviaa ja muuta. Ja miten karppileipä eroaa kevytmargariinista?

[/quote]

Karppaajat eivät käytä kevyttuotteita eivätkä valmista karppileipää eivätkä margariinia.

Vierailija
26/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa suurin osa näistäkin asiantuntijoista vetää kaksin käsin vitamiineja ja muita ravintolisiä.

Vierailija
27/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:11"]

Karppaaminen aiheutti minulla pahan anemian. Veriarvot on ihan päin hanuria vielä vajaa vuosi lopetuksesta

[/quote]

Miksi karppaamista syytät, jos olet syönyt huonosti?

Vierailija
28/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:11"]

[/quote]

Miksi karppaamista syytät, jos olet syönyt huonosti?
[/quote] no nyt en ymmärrä

Vierailija
29/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:11"] Karppaaminen aiheutti minulla pahan anemian. Veriarvot on ihan päin hanuria vielä vajaa vuosi lopetuksesta [/quote] Miksi karppaamista syytät, jos olet syönyt huonosti? [/quote] no nyt en ymmärrä

[/quote]

Syytät karppaamista anemiasta. Sun anemia johtuu huonosta ruuasta, ei karppaamisesta.

Vierailija
30/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaaminen on nimenomaan vähähiilihydraattinen ruokavalio. Jos jättää vaaleat jauhot ja sokerin pois, se ei ole karppausta, sillä karppaaja jättää ruuastaan paljon muutakin pois.

Itse en ole koskaan mennyt minkään dieetin mukaan. Syön normaalisti ja liikun päivittäin. Painovaihtelun tiedän siitä roikkuuko housut päälläni vai kiristääkö ja teen toimenpiteitä eli joko nostan tai lasken annoskokoa. Kumpaakaan ei tosin ole tarvinnut tehdä vuosikausiin. Pyrin elämään "kaikkea kohtuudella" -säännön mukaan.

Vierailija
31/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:11"] Karppaaminen aiheutti minulla pahan anemian. Veriarvot on ihan päin hanuria vielä vajaa vuosi lopetuksesta [/quote] Miksi karppaamista syytät, jos olet syönyt huonosti? [/quote] no nyt en ymmärrä

[/quote]

Syytät karppaamista anemiasta. Sun anemia johtuu huonosta ruuasta, ei karppaamisesta.
[/quote] ihan normi karppiruokaa söin. Aika tiukkana karppina vielä. Reilun vuoden karppasin. Ennen sitä sekaravinnolla hb jopa160 naisella. Karppaamisen lopetin anemian takia vaikka vointi muuten oli hyvä. Nyt veriarvot ei meinaa nousta millään. Otan rautaa lääkärin määräyksestä 3 kertaisella annistuksella

Vierailija
32/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:51"]

Vähähiilarinen tekee mullakin hyvän olon. Karppaustakin kokeilin, noin pari viikkoa. Sain hirveästi karppivihoja niskaani, kun uskalsin heidän oppi-isänsä neuvoja kyseenalaistaa voidessani huonosti ruokavaliosta.

[/quote]

Vhh tekee sulle hyvän olon, mutta karppaus ei??? Karppaus ja vhh on sama asia. Ehkä kannattais hankkia tietoa, ennen kuin kokeilee jotain ruokavaliota.

[/quote]

No karppaajat ei kai syö hedelmiä tai perunaa? Itse olen jättänyt pois jauhot ja lisätyn sokerin, en muuta. 4.
[/quote]

Tämä on juuri se luulo. "Karppaajat" nimenomaan tutustuvat asiaan perinpohjaisesti ja osaavat myös syödä monipuolisesti ja lukevat omaa oloansa.

Vierailija
33/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:22"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:11"] Karppaaminen aiheutti minulla pahan anemian. Veriarvot on ihan päin hanuria vielä vajaa vuosi lopetuksesta [/quote] Miksi karppaamista syytät, jos olet syönyt huonosti? [/quote] no nyt en ymmärrä [/quote] Syytät karppaamista anemiasta. Sun anemia johtuu huonosta ruuasta, ei karppaamisesta. [/quote] ihan normi karppiruokaa söin. Aika tiukkana karppina vielä. Reilun vuoden karppasin. Ennen sitä sekaravinnolla hb jopa160 naisella. Karppaamisen lopetin anemian takia vaikka vointi muuten oli hyvä. Nyt veriarvot ei meinaa nousta millään. Otan rautaa lääkärin määräyksestä 3 kertaisella annistuksella

[/quote]

Kait otat C-vitamiinia raudan kanssa? Ja kalsiumpitoiset ruoat pari tuntia ennen/jälkeen raudan? Myös B12 tai foolihapon puutos voi aiheuttaa anemiaa.

Vierailija
34/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:11"]

[/quote]

Mielenkiintoista. Mä olen karpannut 7v ja veriarvot on ihan kohillaan, jopa hemppa, mikä ennen oli alhainen. Mitä lienet tehnyt väärin?

Vierailija
35/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lankesin vhh-ruokavalioon 11 v sitten ja lankeemus on pitänyt. Aiemmin kokeilin lakto-ovo-vegetaarista ruokavaliota ja tietysti virallisterveellistä. Kumpikaan niistä ei auttanut vatsavaivoihin, muuhun en ajatellut niistä apua olevankaan. Vhh:lla sain rauhallisen, ilmavaivattoman ja hyvin toimivan vatsan. Kaupan päälle hyvät yöunet, pms-oireiden lieventyminen olemattomiksi, kuukautiskipujen häviäminen, parempi iho ja suuremmat seksihalut.

Että eipä paskempi lankeemus ;). (laihduttaa ei tarvinnut)

Vierailija
36/36 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koitan jotenki järkevästi tasapainoilla. Kalaa, kanaa salaatin/raejuuston kanssa, ei mitään riisiä ja perunaa paitsi ehkä ravintolassa käydessä, 1 krt / 2 kk. Leipää syön, mutta ei tulis mieleenkään ostaa mitään D-vitaminoitua leipää. Tai proteiini-lisättyäkään. Kerran maistoin protskuleipää, hyi hitto ku oli pahaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän