Te joiden perheessä on ollut koronaa. Tarttuiko kaikkiin perheenjäseniin?
Jos ei tarttunut, miksi luulette ettei niin käynyt?
Kommentit (59)
Tuntemissani perheissä perheen äidit ovat pääsääntöisesti välttäneet taudin ja muut sairastaneet.
Rokottamattomalla tyttärellä oli korona ja hän oli todella kipeä 3 viikkoa. Itse en saanut tartuntaa, vaikka altistuin toistuvasti. Minulla on 3 koronarokotusta.
Perussairaalle ei tarttunut. Luultavasti syynä on se, että jokaikinen perheessä ymmärtää, että siihen perussairaaseen pidetään etäisyyttä, jos tuntee itsensä vähänkin kipeäksi.
Rokottamaton, 19v. ex-astmaatikkopoikani ei sairastunut tai ei ainakaan tullut oireita. Minulla, kahdesti rokotetulla pahin vaihe kesti 2 viikkoa ja sittenkin oireet jäivät lievinä päälle. Rokottamaton 16v. selvisi yhdellä kuumepäivällä ja parin päivän nuhalla.
Vierailija kirjoitti:
Perussairaalle ei tarttunut. Luultavasti syynä on se, että jokaikinen perheessä ymmärtää, että siihen perussairaaseen pidetään etäisyyttä, jos tuntee itsensä vähänkin kipeäksi.
Montako metriä piditte koko ajan turvaväliä?
En tiedä yhtään perhettä, jossa olisi tarttunut kaikkiin. Silti kaupassa ei saisi hengittää ilman maskia...
Ei tarttunut en todella tiedä miksi. Ekalla kerralla 2/5 sairasti, tokalla kerralla 4/5 sairasti. Noin se vaan sit meni.
Tarttui. Tosin meidän taloudessa on vain kaksi henkilöä.
Anopilla oli - meille ei tarttunut vaikka altistuttiin
Yhden lapsemme perheessä kaikki sairastuivat
Toisen perheessä vaimo ja lapsi mutta riskiryhmäläinen mies ei sairastunut
Viime vkl altistuimme yhden lapsemme sairastuessa, ei ole vielä tullut.
Ei tarttunut edes samassa huoneessa asuneelle. Muutenkin oli lievä tapaus.
Mies sai tartunnan teiniltä, ja joutui teholle hoidettavaksi (silloin ei ollut vielä rokotuksia). Olimme yrittäneet saada miehelle erillistä karanteenitilaa, koska asuntomme on pieni ja käytössä on vain yksi wc eli teiniä ei ollut mahdollista eristää. Mutta sellaista ei annettu, ja seurauksena mies melkein kuoli.
3/4 sai tartunnan, vauvalle ei tullut oireita eikä sitä kyllä edes testattu.
Vähän ihmettelin saamiamme ohjeita, että kaikki kontaktit kodin ulkopuolisiin on kielletty mutta samalla kontaktit samassa asunnossa asuviin on sallittu (myös terveisiin). Eihän se virus tee eroa ihmisten välillä ja päätä että enpäs nyt tartukaan samassa kodissa asuviin.
Rokottamaton 14v sai tartunnan, mutta rokotetut perheenjäsenet eivät.
Kaikki sairastuivat. Aikuisilla kolme rokotetta, lapsella yksi.
Tytär sairastui -> kukaan muu ei sairastunut. Poika sairastui muutama viikko myöhemmin -> isäkin sairastui. Minuun (äitiin) ei tarttunut kummallakaan kierroksella. Ei vältelty muita perheenjäseniä, ihan normaalisti eleltiin. Mulla ja miehellä molemmilla 3 rokotusta, lapsilla 2. Minä olen opettaja, ehkä sitten olen niin koronamarinoitunut töissä, että vastustuskyky on kova. Tai sitten olen sairastanut oireettomana.
En saanut aikuiselta, kotona asuvalta lapseltani tartuntaa vaikkemme pitäneet mitään sen kummempia turvavälejä. Toki tuon ikäinen nyt muutenkaan äidin kanssa juuri aikaa vietä tai vaikea saada edes samaan ruokapöytään.
Toinen lapsista sairasti koronan. Hänellä oli yksi rokote ja tauti oli tosi nopea. Meillä aikuisilla rokotteet. Luulen, että tauti oli lapsella niin nopea ettei ehtinyt tarttua muihin. Rokotuksella oli ehkä osansa tähän.
Vain rokottamaton 7 v ja 9 v lapset sairasti
Rokotetut vanhemmat ei
Meillä viiden hengen perheessä kaksi sai ja kolme ei. Toinen tartunnan saaneista oli täysin oireeton.
Mieheen ei tarttunut. Hän oli vähän suurpiirteisempi käsien pesun, jne kanssa. Taitaa pitää se paikkaansa, että kengän pohjien nuoleminen pitää pöpöt poissa.🤣