Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ-ja toimintakyvyn arviointi. Mitä siinä tapahtuu?

Vierailija
17.03.2022 |

Järjestää siis joku hyvinvointifirma. Onko kellään kokemusta?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tehtiin tuo työkyvyttömyyseläkettä varten. 10kk aikana 60 eri hoitokäyntiä (neurologi, psykiatri, psykoterapia, testit moneen kertaan, unitutkimus, fysiatri  yms yms yms) 

Tuo vaikuttaa kyllä ihan joltain muulta konsultaatiolta??

Pääsitkö työkyvyttömyyseläkkeelle? Mulla tehtiin ammatillinen kuntoutusselvitys, jossa ei pystytty keksimään miten realistisesti voisin työkennellä. Mutta, mutta, eläkkeelle en päässyt,en edes sairaspäivärahalle, koska kela voi näin päättää. Tuntuu että hakemus hylätään sairauksista ja työkyvyttömyydestä huolimatta, kunhan joku porsaanreikä "löytyy".

Vierailija
42/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaan kivasti asiantuntialta paperille mielenterveyssyistä kuntoutustarve ja seuraavaksi heivaavat kuntouttavaan työtoimintaan juomaan kahvia 9e päiväpalkalla. Onnea matkaan!

Ei tarvitse olla mitään ongelmia kunhan on pitkäaikaistyötön eikä ole työllistynyt niin heivataan kuntouttavaan koska työttömyyskorvaus on vastikkeellinen pitäen osallistua työllisyyttä edistäviin toimenpiteisiin vaikka se ei työllisyyttä edistäisi mitenkään muuta kuin tuoden arkeen sitä jotain toimintaa että on pakko johonkin sosiaalisuutta edistäviin toimiin lähteä. 

Jos työttömällä ei ole aikaa käydä muita työttömiä tapaamassa pikku puuhastelun merkeissä ja hävettää oma työttömyys tuntien itsensä olevan muita työttömiä yläpuolella niin silloin ei kannata lähteä kuntouttavaan vaan ottaa ennemmin karenssin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tehtiin tuo työkyvyttömyyseläkettä varten. 10kk aikana 60 eri hoitokäyntiä (neurologi, psykiatri, psykoterapia, testit moneen kertaan, unitutkimus, fysiatri  yms yms yms) 

Pääsitkö työkyvyttömyyseläkkeelle? Mulla tehtiin ammatillinen kuntoutusselvitys, jossa ei pystytty keksimään miten realistisesti voisin työkennellä. Mutta, mutta, eläkkeelle en päässyt,en edes sairaspäivärahalle, koska kela voi näin päättää. Tuntuu että hakemus hylätään sairauksista ja työkyvyttömyydestä huolimatta, kunhan joku porsaanreikä "löytyy".

Jokunen vuosi sitten luin, ettei eläkehakemusta käsiteltäessä edes mietitä, hyötyisikö hakija eläkkeelle pääsystä, vaan lähtökohta on etsiä porsaanreikä, jolla eläkehakemus hylätään. Toivon, ettei tämä olisi totta.

Vierailija
44/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin ja ja sillä tarkoitin että ihan huuhaata me työkyky selvitykset. Kaikki pystyvät vähintäänkin osa-aika työhön vaikka sellaista on hyvin harvoin tarjolla ja iäkkäitä ei oteta mihinkään töihin kun työnantaja ei saa tarpeeksi tehoja irti niistä eikä ole kannattavaa palkata sellaisia. 

Työkyvyttömät täytyy pitää työttöminä että ne työllistävät TE- toimistoa, kelaa, sosiaalityöntekijöitä, työttömien työpajojen pyörittäjiä, byrokratiaa. Eläkkeensaajat eivät tätä valtavaa koneistoa enää työllistä tai jos tulisi kansalaispalkka työttömyyskorvauksen suuruinen niin työttömien pyörittelijät olisivat työttöminä. 

Vierailija
45/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tuossa apna arveluttais varmaan, että sitten omia henkilökohtaisia terveystietoja taas levitellään ympäriinsä ja yksityisyyden suoja. Siksi ehkä kieltäytyisin.

Vierailija
46/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työkyvyn virallista arviota voi tehdä mikään hyvinvointifirma vaan lääkäri? Kyllä joku virkistysfirma voi tietysti arvioida että vautsi miten hyvä oisit tässä, meeppä tälle (meidän) himmelikurssille tai että hyvin pääset kyykkyyn ja ylös, ei muuta ku tsemppiä vaan ja laitetaan tähän lappuun että sujuu. Mutta eihän tollasilla mitään virallista painoarvoa työkyvyn kanssa voi olla?

Vierailija
47/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pakko suostua

Kyllä minut ainakin pakotettiin osallistumaan työkkärin puolesta tollaiseen työkykyarvioon karenssikirvestä heilautellen, jos en olisi suostunut, olisin menettänyt työttömyyspäivärahani pitkäksi aikaa. 

Jälkeen päin todettiinkin karenssilla uhkaamisen olleen työkkärivirkailijalta laitonta toimintaa.  Kelan virkailija ainakin näin minulle kertoi.

Vierailija
48/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tuossa apna arveluttais varmaan, että sitten omia henkilökohtaisia terveystietoja taas levitellään ympäriinsä ja yksityisyyden suoja. Siksi ehkä kieltäytyisin.

Minun terveystietojani on jo levinnyt sellaiselle taholle, jolle ne eivät kuulu.

Oikeustoimet käynnissä, ja jollakin virkatuoli jo keikkuu jo pahasti allaan.

Vierailija
49/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli joka ikinen aamu alkomittariin puhaltaminen työkykyarvio katsastusviikon aikana.  Olen näet astmaatikko ja absolutisti alkoholin ja muidenkin huumeiden suhteen.

Mukana oli kyllä sellaisiakin pitkäaikaistyöttömiä henkilöitä, jotka olivat niin pöhnässä pelkistä kipulääkkeistään, että kieli sammalsi kummasti päivän aikana erilaisissa kokoontumisissamme eri alan tarkkailijan kanssa.

Vierailija
50/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on  diagnoosina IBS (=ärtyneen suolen oireyhtymä), ja jos joutuisin tuonlaiseen työkykyarvioon osallistumaan, niin istuisin miltei osan päivistä vessan pytyllä.

Vierailija
51/51 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 6v taistelun jäljeen. Tuo siis viimeinen 10kk. Kohta tulee vuosi täyteen eläkkeellä.

Täysin mielivaltaisia päätöksiä Kelalta, terveydenhuollosta ja Vakuutusyhtiöiltä. Vaikka mulla on pahimmillan ollut sellaiset kivut että olen ollut menossa rekan alle mm Kipupolin lähete on hylätty 2x.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi