Vihaan tätä graduntekoa!
Osuipa silmään tuo väikkäriapua -ketju. Mulla gradupaniikki päällä, parissa kuukaudessa pitäisi paska saada kasaan. Minkäänlaista ohjausta en ole saanut (silloin kysyin, oli neuvot niin ympäripyreitä ja ohjaajien osaamisalueen ulkopuolelta muutenkin tää aihe).
Tuntuu että on miljoona sivua luettavaa, hankalaa tekstiä, mikä on olennaista mikä ei? Mistä tietää mikä toimii mikä ei? Olen aloittanut tän gradun jo vuosia sitten, ja nyt ois rykästävä kasaan. Aikanaan tein tän eteen paljon, paljon turhaa työtä (huomasin että esim. ekaksi valitsemani metodi ei toiminutkaan, tähänkään en saanut aiemmin apua ohjaajilta. Olen kirjottanut sivuakaupalla turhaa tekstiä jne.) Jotakin tekstinpätkää kun alkaa kirjoittamaan, päässä jyskyttää samaan aikaan että "en ehdi, en ehdi, vielä pitäis kattoa se-ja-se kirja, ja sekin pitäis käydä läpi, mutta ei oo aikaa). Koita siinä sitten yrittää edes kirjoittaa järkevää tekstiä, kun tuntuu että hakkaa näppäimistöä vain sen takia että saa nyt jonkun tekstin tosta kirjasta ja jotakin tosta artikkelista, eikä mitään hajua onko niissä edes aiheeni kannalta mitään järkeä.
Hyvää tarkoittavat neuvot "kysy ohjaajalta" ei auta, olen kysynyt ja kysynyt ja ohjaaja lähestulkoon yhtä pihalla kuin minä, mitä kannattais tästä aiheesta kirjoittaa (neuvot on sitten "no vilkaise vaikka tuota ja tuota kirjaa". Ei mulla oo tässä enää aikaa vilkuilla ja käydä läpi uusiksi miljoonia lähteitä, vaan pitäis saada tarjat raamit sille mitä ja mistä mun pitäis kirjottaa, jotta saan tästä edes läpimenevän paskan).
Vittu saatana että vituttaa.
Kommentit (46)
Jos et keksi mitään "uutta" sanottavaa pohdi niitä aiemmin analysoituja asioita vielä lisää. Kyseessä on VAIN gradu kuitenkin.
Alenna rimaa. Ei pahalla sanoen, mutta ei kukaan edes odota sun sanovan / keksivän mitään "uutta" aiheesta, sellaista jota ei olisi jo sanottu. Hiot vaan palikat kuntoon ettei tule suuria mokia ja virheitä, kirjoita paketti kasaan mahdollisimman äkkiä ja sitten pyydät arviota työstä: tällöin ei turhaannu entistä enemmän aikaa sen murehtimiseen teetkö oikein vai et.
IHANAA että jollain muullakin on vaikeaa. Mä oon jo 34 vuotias, ja gradu on helvettiä. Mulla on kyllä ihan hyvä ohjaaja, nykyään. Nimittäin ensimmäinen ohjaaja kommentoi aina vaan "tosi hyvä, jatka samaa", kunnes ohjaaja vaihtui, ja uusi löysikin isoja ongelmia, joita nyt sitten pitäisi alkaa korjata. Tuo oli keväällä, ja siitä asti oon tuntenut pahoinvointia koko hommasta, nyt olisi pakko aloittaa taas (tavallaan lähes alusta). Haluan palauttaa tän paskan ennen kuin täytän 35. Kesällä tein aivan muuta, nyt olisi taas sitä aikaa.
Ja rima on matalalla, mutta ohjaajan mukaan G ei mene läpi ellen tee noita korjauksia. Voi *****.
Ja juuri siksi nopeus olisi hyvä: voi olla, että kirjoitat "väärää" 30 sivua taas, mutta jos niin käy ei siihen ole mennyt kuin viikko. Juuri sen takia jos ohjaus on kökköä on pakko ottaa riski tekemällä yksin valintoja, joten jos vaan aikataulu antaa myöten kannattaa porhaltaa nopsassa tahdissa sivuja. Niitä saa myöhemmin muokattua paremmaksi kyllä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:04"]
No nyt kyllä suoraan sanottuna kuulostaa sen luokan tuubalta, että on ihan sama, tekeekö ap sen gradun vai ei. Kortisto odottaa anyway. Tai sit joku suojavirka jossain julkisen sektorin huuhaa-virastossa huuhaa-hommissa.
[/quote]
Ai että, mää jo laskin minuutteja että koska tämä kommentti tulee :D Koskaa ei tarvii pettyä, tämä klassikko tulee aina <3
Niin ja kiitos tsemppareille, alkaa usko hiipua. Ja hyvin tiedän että mitään uutta ei tarvii saada varsinaisesti aikaan. Gradu ei ole tutkimus, vaan opinnäytetyö. Mulla vaan menee itseruoskinta-itseinho-nyhväykseksi niin helposti tän kanssa :(
No nyt kyllä suoraan sanottuna kuulostaa sen luokan tuubalta, että on ihan sama, tekeekö ap sen gradun vai ei. Kortisto odottaa anyway. Tai sit joku suojavirka jossain julkisen sektorin huuhaa-virastossa huuhaa-hommissa.