Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla tehdä kolmatta lasta, kun pelkään että olisi sairas

Vierailija
01.10.2006 |

Meidän tekisi kovasti mieli kolmatta lasta, mutta pelkään kuollakseni että lapsi ei olisi terve. Mitään erityistä syytä pelkoon ei ole, tuntuu vaan, että kun on jo saanut kaksi tervettä lasta, niin kolmas olisi jotenkin " liian hyvää onnea" . Järjetöntä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi tervettä, ihanaa lasta on jo. Oma veljeni on vaikeasti vammainen, enkä usko, että olisin niin vahva, että jaksaisin sitä. Varsinkin kun nyt on tilanne se, että veljeni ei elä enää kovin kauaa.. sitä surua ja tuskaa, mitä äidille ja isälle on vuosien varrella kasaantunut, ei sitä voi käsittää.

Eikä yhtään helpota se, että ystäväni 3. lapsi ei ole ihan terve. Kuvaa juuri sitä " kauhuskenaariota" , mitä pohdin itse... Mutta hyvin pärjäävät, asiat vaan otetaan sellaisenaan ja sopeudutaan.

Eikähän sitä tiedä, milloin jompikumpi näistä nyt terveistä sairastuu vakavasti. Syöpää ei esim. voi ennustaa ollenkaan, se vaan tulee jos on tullakseen. Tai onnettomuudessa vammautuminen, eihän siinäkään ole vaihtoehtoja muuta kuin tottua ja elää sen asian kanssa.

Nyt olen itse jo päässyt tästä mieltävaivaavasta ajatuksesta eroon ja olen kypsytellyt asiaa siihen malliin, että kyllä se 3. lapsi meille tulee. Ei ihan vielä, mutta tulee kuitenkin..

Tartu sinäkin ap rohkeasti toiveeseesi kiinni, ja anna kolmosen tulla. Suurella todennäköisyydellä kaikki menee hyvin. Joka tapauksessa sulla on sitten kolme kultakimpaletta, joita rakastat yli kaiken. Sitä rikkaampi elämä!

Vierailija
2/3 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisen lapsen voi saada esikoiseksi, tai ei koskaan. Lapsi voi vammautua, sairastua, tehdä itsemurhan, jäädä auton alle, pudota hoitopaikan liukumäestä ja kuolla, alkaa käyttää huumeita, saada hivin, joutua pedofiilin kynsiin, tulla murhatuksi, joutua huonoon seuraan, hankkiutua teinivanhemmaksi...

Ja tässä vain ne mitä tuli heti mieleen...

Elämässä voi tapahtua ihan mitä tahansa, kenelle tahansa.

Tässä valossa on aika epätodennäköistä että juuri kolmas lapsi olisi vammainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella positiivisesti että tällöin lapsi olisi annettu vanhemmalla joka on tarpeeksi vahva antamana hänelle ihanan ja ihmisarvoisen elämän. Kukaan ei voi tietää mitä vastaan tulee. Yhtä hyvin vaikka terve lapsi voi vammautua onnettomuudessa. En ole tavannut vielä ketään joka olisi siitä sairaastakaan lapsestaan suostunut luopumaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä