Olen ENTP - osaatko kertoa minusta jotain?
en tiedä kyseisestä persoonallisuustyypistä oikein mitään!
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf
Tässä hyvä tiivistelmä ENTP:stä, joka olen itsekin. Ihmettelen, kun joku kommentoi, että opiskelu olisi muka haasteellista tai että ENTP on joko menestyjä tai luuseri. Motivoituneena mikään asia ei ole liian haastava, mutta rutiinitehtävät kyllä ovat myrkkyä, joihin ei jaksa panostaa. Työssä huomaan kaipaavani jatkuvia haasteita ja uusia tilanteita. Tylsistyn, jos toistetaan samaa tuttua ja turvallista juttua, jossa ei voi kehittää itseään. Itse pidän asiantuntijaroolista enemmän kuin esimiesasemasta. Olen kovin kriittinenkin ja huomaan epäkohdat, mutta pohjimmiltani olen luova ja kekseliäs idealisti, joka ei hyväksy helppoja ja huonoja ratkaisuja. Laatua pitää olla kaikessa.
[/quote]
Mulle ei sopinut esimiesasema. Liikaa joutui keskittymään epäolennaisuuksiin. Olen entp/enfp.
[/quote]
Samoin minuakaan ei esimiesasema ja kaikkien miellyttäminen ja loputon diplomatia kiinnosta. Olen aika suorapuheinen ja rehellinen, enkä aina osaa siloitella puheitani. T. 10
[/quote]
Esimiehen ei tarvitse miellyttää kaikkia. Tärkeintä on olla reilu kaikkia kohtaan ja kannustaa sitä omaa tiimiä kohti parempaa tulosta - kehittää toiminta mahdollisimman tehokkaaksi. Tosin jos on pikkupomo, joka joutuu kumartelemaan suuntaan jos toiseen niin ei varmasti sovi.
[/quote]
Kun en ole mikään kannustaja tai ryhmätyöntekijä luonteeltani, niin on vaikeaa tsempata alaisia tekemään asiat niinkuin minä haluan. Lisäksi minulla on vielä auktoriteettivastaisuutta, joten en ole kovin hyvä alainenkaan silloin, jos asioita käsketään tekemään mielestäni väärällä tavalla. Voin tehdä mielestäni huonolla tavalla jos niin pyydetään, mutta seisonko silloin asian takana, on toinen juttu. Olen ehdottomasti soolosuorittaja ja pidän laajoista työtehtävistä, joissa minulla on täysi vastuu. Niissä olen erittäin hyvä.
Usein älykkäitä ja uteliaita ihmisiä, vähän epäsovinnaisia, karismaattisia. Myös puheliaita. ENTP:n fiksuus on enemmän nopeutta ja tilannetajua kuin syvällisyyttä. Tylsistyvät helposti eivätkä ole parhaimmillaan koulussa. Saattaa vaikuttaa ADHD:ltä vaikka ei ole. t.INTP
Ainakin sen että uskot Myers-Briggs testiin vaikkei sen toimivuudesta ole tieteellistä näyttöä.
http://www.theguardian.com/science/brain-flapping/2013/mar/19/myers-briggs-test-unscientific
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:24"]Usein älykkäitä ja uteliaita ihmisiä, vähän epäsovinnaisia, karismaattisia. Myös puheliaita. ENTP:n fiksuus on enemmän nopeutta ja tilannetajua kuin syvällisyyttä. Tylsistyvät helposti eivätkä ole parhaimmillaan koulussa. Saattaa vaikuttaa ADHD:ltä vaikka ei ole. t.INTP
[/quote]
Muuten samaa mieltä, paitsi tuosta ENTP:n pinnallisuudesta. Ulospäinsuuntautuneita usein pidetään pinnallisina.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:24"]Usein älykkäitä ja uteliaita ihmisiä, vähän epäsovinnaisia, karismaattisia. Myös puheliaita. ENTP:n fiksuus on enemmän nopeutta ja tilannetajua kuin syvällisyyttä. Tylsistyvät helposti eivätkä ole parhaimmillaan koulussa. Saattaa vaikuttaa ADHD:ltä vaikka ei ole. t.INTP
[/quote]
Muuten samaa mieltä, paitsi tuosta ENTP:n pinnallisuudesta. Ulospäinsuuntautuneita usein pidetään pinnallisina.
[/quote]
Aika yksiulotteinen näkemys tosiaan. Introvertitkö ovat aina syvällisiä? Sosiaalinen ihminen osaa olla syvällinen ja pinnallinen tilanteesta ja seurasta riippuen.
En ollut tällaisista ennen kuullutkaan. Luin tuon kuvauksen ja tiesin kyllä heti olevani juuri tuollainen ja testi kyllä sitten näyttikin juuri niin. Varsinaisesti tuossa nyt ei mitään uutta tietoa tullut itsestä, kyllä tiesin ennestäänkin olevani juuri tuollainen. Onhan se hassua että on muitakin samanlaisia. Itse en tunne ketään muita kuin omat sisarukseni.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sen että uskot Myers-Briggs testiin vaikkei sen toimivuudesta ole tieteellistä näyttöä.
http://www.theguardian.com/science/brain-flapping/2013/mar/19/myers-briggs-test-unscientific
The Big Fivea pidetään tieteellisenä, vaikka se sisältää MBTI:hin verrattuna vain yhden diagnostisen aste-eron...onpas heti tieteellistä!
Naiivi, hidasälyinen ja huomionhakuinen. Uskot horoskooppeihin ja nettitesteihin niin vahvasti, että jopa määrittelet itsesi niiden kautta.