Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ENTP - osaatko kertoa minusta jotain?

Vierailija
24.08.2015 |

en tiedä kyseisestä persoonallisuustyypistä oikein mitään!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:24"]Usein älykkäitä ja uteliaita ihmisiä, vähän epäsovinnaisia, karismaattisia. Myös puheliaita. ENTP:n fiksuus on enemmän nopeutta ja tilannetajua kuin syvällisyyttä. Tylsistyvät helposti eivätkä ole parhaimmillaan koulussa. Saattaa vaikuttaa ADHD:ltä vaikka ei ole. t.INTP [/quote] Muuten samaa mieltä, paitsi tuosta ENTP:n pinnallisuudesta. Ulospäinsuuntautuneita usein pidetään pinnallisina. [/quote] Aika yksiulotteinen näkemys tosiaan. Introvertitkö ovat aina syvällisiä? Sosiaalinen ihminen osaa olla syvällinen ja pinnallinen tilanteesta ja seurasta riippuen.

[/quote]

IN-persoonallisuudet ovat poikkeuksetta "syvällisiä", ts. pystyvät hankkimaan yhdestä aiheesta suuren määrän tietoa ja tekevät sitä puhtaasti omasta kiinnostuksesta. Ekstroverteilla tuollainen keskittyminen vaatii yleensä ulkoisen kannustimen. Jos ekstrovertti on syvällinen, niin se on sitä introverttia puolta hänestä.

Vierailija
2/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:24"]Usein älykkäitä ja uteliaita ihmisiä, vähän epäsovinnaisia, karismaattisia. Myös puheliaita. ENTP:n fiksuus on enemmän nopeutta ja tilannetajua kuin syvällisyyttä. Tylsistyvät helposti eivätkä ole parhaimmillaan koulussa. Saattaa vaikuttaa ADHD:ltä vaikka ei ole. t.INTP [/quote] Muuten samaa mieltä, paitsi tuosta ENTP:n pinnallisuudesta. Ulospäinsuuntautuneita usein pidetään pinnallisina. [/quote] Aika yksiulotteinen näkemys tosiaan. Introvertitkö ovat aina syvällisiä? Sosiaalinen ihminen osaa olla syvällinen ja pinnallinen tilanteesta ja seurasta riippuen.

[/quote]

IN-persoonallisuudet ovat poikkeuksetta "syvällisiä", ts. pystyvät hankkimaan yhdestä aiheesta suuren määrän tietoa ja tekevät sitä puhtaasti omasta kiinnostuksesta. Ekstroverteilla tuollainen keskittyminen vaatii yleensä ulkoisen kannustimen. Jos ekstrovertti on syvällinen, niin se on sitä introverttia puolta hänestä.
[/quote]
Tuo nyt ei ihmisestä vielä syvällistä tee ja tunnen lukuisia introverttejä, joita ei asioiden tutkiminen juuri kiinnosta. Syvällisyys on muuta luin sitä, että tietää jostain aiheesta kaiken. Tuo kuvauksesi yhtä asiaa tutkimasn uppoutuvasta kuulostaa enemmänkin aspergerin toiminnalta. Syvällisyys edellyttää monipuolista asioiden tutkimista ja puntarointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:24"]Usein älykkäitä ja uteliaita ihmisiä, vähän epäsovinnaisia, karismaattisia. Myös puheliaita. ENTP:n fiksuus on enemmän nopeutta ja tilannetajua kuin syvällisyyttä. Tylsistyvät helposti eivätkä ole parhaimmillaan koulussa. Saattaa vaikuttaa ADHD:ltä vaikka ei ole. t.INTP [/quote] Muuten samaa mieltä, paitsi tuosta ENTP:n pinnallisuudesta. Ulospäinsuuntautuneita usein pidetään pinnallisina. [/quote] Aika yksiulotteinen näkemys tosiaan. Introvertitkö ovat aina syvällisiä? Sosiaalinen ihminen osaa olla syvällinen ja pinnallinen tilanteesta ja seurasta riippuen. [/quote] IN-persoonallisuudet ovat poikkeuksetta "syvällisiä", ts. pystyvät hankkimaan yhdestä aiheesta suuren määrän tietoa ja tekevät sitä puhtaasti omasta kiinnostuksesta. Ekstroverteilla tuollainen keskittyminen vaatii yleensä ulkoisen kannustimen. Jos ekstrovertti on syvällinen, niin se on sitä introverttia puolta hänestä. [/quote] Tuo nyt ei ihmisestä vielä syvällistä tee ja tunnen lukuisia introverttejä, joita ei asioiden tutkiminen juuri kiinnosta. Syvällisyys on muuta luin sitä, että tietää jostain aiheesta kaiken. Tuo kuvauksesi yhtä asiaa tutkimasn uppoutuvasta kuulostaa enemmänkin aspergerin toiminnalta. Syvällisyys edellyttää monipuolista asioiden tutkimista ja puntarointia.

[/quote]

Ei kaikki introvertit vaan nimenomaan IN-tyypit (introverted intuitive). Kyllä, syvällisyyteen kuuluu tiedon hankinnan lisäksi myös johtopäätösten tekeminen ja ehkä uuden luominen tiedon pohjalta. Mutta kovin omaperäisiä johtopäätöksiä ei pysty tekemään, jos tietoa on hankkinut pelkän pintaraapaisun verran. INT-tyyppejä usein epäillään aspergeriksi, vaikka eivät olisikaan. Useimmat yliopiston proffat ja tutkijat esim. ovat sosiaalisesti ihan toimeentulevia ihmisiä, vaikka kyllähän sinne niitä burgereitakin ja muita häröjä mahtuu.

Vierailija
4/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ulospäinsuuntautunut "big picture" -ihminen. toimit enemmän järjen kuin tunteen varassa ja olet enemmän spontaani kuin järjestelmällinen. siinä se :)

itse olen INTP.

Vierailija
5/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETA JO TÄSTÄ ASIASTA JAUHAMINEN!

Miten sä jaksat päivästä toiseen arvuutella julkkisten persoonallisuuspiirteitä ja omia kirjainyhdistelmiäsi?

Vierailija
6/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihminen, joka uskoo netin täytteeksi suollettuun testaa itsesi -soopaan.

Vierailija
7/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko GOOGLETTAMINEN mitään??

Vierailija
8/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:08"]en tiedä kyseisestä persoonallisuustyypistä oikein mitään!
[/quote]

Opiskelut ja työ ovat haasteellisia ENTPlle. Toisaalta niissä menestyessään ENTP nousee yleensä esimiesasemaan. Eivät yleensä jää työmuurahaisiksi, eli ovat jo täysiä luusereita tai kirkkaita menestyjiä.

Vierailija
9/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:11"]Olet ihminen, joka uskoo netin täytteeksi suollettuun testaa itsesi -soopaan.
[/quote]

Totta, mutta yllättävän usein saman perdoonallisuustyyppien edustajat painivat samojen ongelmien kanssa, sortuvat samoihin "synteihin" (entpllä laiskuus) ja menestyvät samoissa asioissa.
Entp muuten menestyy parhaiten akatedmisena, kunhan saa ensin sen tutkinnon ourkkiin. Tutkija, opettaja, toimitusjohtaja.

Vierailija
10/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen testin mukaan Chandler.

Vierailija
11/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:11"]Olet ihminen, joka uskoo netin täytteeksi suollettuun testaa itsesi -soopaan. [/quote] Totta, mutta yllättävän usein saman perdoonallisuustyyppien edustajat painivat samojen ongelmien kanssa, sortuvat samoihin "synteihin" (entpllä laiskuus) ja menestyvät samoissa asioissa. Entp muuten menestyy parhaiten akatedmisena, kunhan saa ensin sen tutkinnon ourkkiin. Tutkija, opettaja, toimitusjohtaja.

[/quote]

Oliko ensin muna eli persoonallisuustyyppi vai kana eli esimerkiksi tutkijoiden tyypillisimnät ominaisuudet?

Vierailija
12/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf

Tässä hyvä tiivistelmä ENTP:stä, joka olen itsekin. Ihmettelen, kun joku kommentoi, että opiskelu olisi muka haasteellista tai että ENTP on joko menestyjä tai luuseri. Motivoituneena mikään asia ei ole liian haastava, mutta rutiinitehtävät kyllä ovat myrkkyä, joihin ei jaksa panostaa. Työssä huomaan kaipaavani jatkuvia haasteita ja uusia tilanteita. Tylsistyn, jos toistetaan samaa tuttua ja turvallista juttua, jossa ei voi kehittää itseään. Itse pidän asiantuntijaroolista enemmän kuin esimiesasemasta. Olen kovin kriittinenkin ja huomaan epäkohdat, mutta pohjimmiltani olen luova ja kekseliäs idealisti, joka ei hyväksy helppoja ja huonoja ratkaisuja. Laatua pitää olla kaikessa.

Vierailija
13/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Paholaisen Asianajaja. Niin minäkin. Tosin mulla on tunne/järki tasapainossa, olen ENTP/ENFP.

Vierailija
14/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf

Tässä hyvä tiivistelmä ENTP:stä, joka olen itsekin. Ihmettelen, kun joku kommentoi, että opiskelu olisi muka haasteellista tai että ENTP on joko menestyjä tai luuseri. Motivoituneena mikään asia ei ole liian haastava, mutta rutiinitehtävät kyllä ovat myrkkyä, joihin ei jaksa panostaa. Työssä huomaan kaipaavani jatkuvia haasteita ja uusia tilanteita. Tylsistyn, jos toistetaan samaa tuttua ja turvallista juttua, jossa ei voi kehittää itseään. Itse pidän asiantuntijaroolista enemmän kuin esimiesasemasta. Olen kovin kriittinenkin ja huomaan epäkohdat, mutta pohjimmiltani olen luova ja kekseliäs idealisti, joka ei hyväksy helppoja ja huonoja ratkaisuja. Laatua pitää olla kaikessa.
[/quote]
Mulle ei sopinut esimiesasema. Liikaa joutui keskittymään epäolennaisuuksiin. Olen entp/enfp.

Vierailija
15/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf

[/quote]
Mulle ei sopinut esimiesasema. Liikaa joutui keskittymään epäolennaisuuksiin. Olen entp/enfp.
[/quote]
Samoin minuakaan ei esimiesasema ja kaikkien miellyttäminen ja loputon diplomatia kiinnosta. Olen aika suorapuheinen ja rehellinen, enkä aina osaa siloitella puheitani. T. 10

Vierailija
16/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entp suunnittelee ja muut toteuttavat. Näin meidän tiimissä, ja toimii loistavasti. Esimiehenä antaa meille myös mahdollisuuden vaikuttaa omiin hommiimme, kunhan meillä vain on hyvät perustelut miksi tehdään näin.
Ongelmia tulee ehkä siinä että entp ei loppupeleissä ole kovin empaattinen. Ymmärtää kyllä järjellä ihmistä, mutta harvemmin kuitenkaan osaa samaistua toisen tunteisiin. Esim. Ei ymmärrä miten kritiikki voi toista satuttaa. Uskoo suoraan puheeseen eikä turhia kaartele. Se on hyvä, mutta samalla herkemmille vähän huono.
Loista esimies kuitenkin, terveisiä L!

Vierailija
17/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf

[/quote]
[/quote]
Samoin minuakaan ei esimiesasema ja kaikkien miellyttäminen ja loputon diplomatia kiinnosta. Olen aika suorapuheinen ja rehellinen, enkä aina osaa siloitella puheitani. T. 10
[/quote]

Itse taas koen että ENTPnä osaan kyseenalaistaa ja pohtia asioita, tarvittaessa keskustella niistä ja jopa joustaa että esimiesasema sopii loistavasti. Teen myös mielelläni tutkimusta.
Rivityöläiseksi minusta ei ole, samoin koin opintojen rajoittavan luovuuttani.

Vierailija
18/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf

[/quote]
[/quote]

Ajattelisin että puhtaalle entplle juuri tuollainen pohdiskelu, innovatiivisuus ja toiminnan kehittäminen sopii kuin nenä päähän.

Vierailija
19/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf

[/quote]
[/quote]
[/quote]

Esimiehen ei tarvitse miellyttää kaikkia. Tärkeintä on olla reilu kaikkia kohtaan ja kannustaa sitä omaa tiimiä kohti parempaa tulosta - kehittää toiminta mahdollisimman tehokkaaksi. Tosin jos on pikkupomo, joka joutuu kumartelemaan suuntaan jos toiseen niin ei varmasti sovi.

Vierailija
20/28 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf

[/quote]
[/quote]

Ajattelisin että puhtaalle entplle juuri tuollainen pohdiskelu, innovatiivisuus ja toiminnan kehittäminen sopii kuin nenä päähän.
[/quote]
Kyllä. Mutta sitten on ne alaiset, ja heidän ongelmansa. Tai yleensä ei ollut sinänsä ongelmia, mutta olin tosiaan liian suorapuheinen ja ehkä suurpiirteinen. Kaikkien ihmisten kanssa ei voi keskustelemalla ratkoa pulmatilanteita, se turhauttaa. Aikaa meni epäolennaisuuksiin, asioiden setvimiseen, jotka eivät minusta olleet olennaisia. Ihmissuhdeongelmia siis, vaikka luulin olevani niissä hyvä :/
Itse työ, paljon vastuuta ja paljon mahdollisuuksia vaikuttaa asioihin, sekä _toimivan_ tiimin vetäminen, sopi minulle kuin nenä päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi