Saako lapsenne laivalla valita itse karkit hyllyistä mikä menee ostoskoriin/kärryyn?
Kommentit (13)
Saa. Meillä ei ole karkkia tai muutakaan herkkua demonisoitu, joten määrä ja laatu on kohtuullista.
Olen huomannut että yhden karamellin saavat valita. Ei suomalaiset lapset ole pilalle passattuja paitsi tämä ikäluokka joka kirjoittaa täällä.
Jos on tarkoitus ostaa lapselle omia herkkuja, niin miksei?
Tietenkin saavat. Lapsille annetaan tietty määrä rahaa ja sitten saavat itse valita mitä ostavat. Haluamme kasvattaa lapsistamme itsenäisiä ja opettaa alusta asti rahan käytön hallintaa.
Saa. Muutenkin kolmekymppiset lapset elävät kuten haluavat. Itse en käy laivalla.
Joo, ja ihan itse valitsi viinatkin, toki myös maksoi ne itse. Karkit maksoin minä. T: 20 vuotiaan äiti
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saavat. Lapsille annetaan tietty määrä rahaa ja sitten saavat itse valita mitä ostavat. Haluamme kasvattaa lapsistamme itsenäisiä ja opettaa alusta asti rahan käytön hallintaa.
Tuo opettaa vain mallin, että rahaa voi kuluttaa karkkeihin paljon aikusena.
saavat valita jollain tietyllä summalla tai esim 1pussi kotiin ja pienempi herkku laivalle syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Se opettaa lapsille sen, että raha on rajallista ja pitää suunnitella mitä sillä ostaa. Jos vaikka haluaa jonkun lelun, voi saada vain pienemmän karkkijutun. Jos taas haluaa isomman karkkipussin niin sitten jää lelu pois. Itse olen kasvanut samalla lailla, ja jännästi osaan suunnitella talouteni hyvin. Ja ei, en ole oppinut siihen että rahaa kulutettaisiin paljon karkkiin aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olis kiva kuulla lisää tästä logiigasta?
just nauroin kun tuttu kehui että hän ostaa viikoksi 7 suklaa patukkaa kun minä ostan sen 1levyn. on kuulemma halvempaa ja terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
[
Höpö höpö. Se opettaa lapsille sen, että raha on rajallista ja pitää suunnitella mitä sillä ostaa. Jos vaikka haluaa jonkun lelun, voi saada vain pienemmän karkkijutun. Jos taas haluaa isomman karkkipussin niin sitten jää lelu pois. Itse olen kasvanut samalla lailla, ja jännästi osaan suunnitella talouteni hyvin. Ja ei, en ole oppinut siihen että rahaa kulutettaisiin paljon karkkiin aikuisena.
Se koira äläht, johon kalig kalaht. Valehtelet niin, että korvat heiluu.
Hyllyistä mikä menee kärryyn? Mitä?