Tykkääkö kukaan muu katsoa wanhoja suomielokuvia?
Näitä joita tulee päivisin Yleltä? Mä olen katsellut joitakin ja yllättävän hauskoja kommelluksineen, sellaisia farsseja ja rohkeitakin (esim. naisten alastomia vartaloita), josta olen yllättynyt koska ajattelin silloin kaiken olevan häveliästä. Erityisesti Helge Heralan elokuvat on hauskoja, esim. Vatsa sisään, rinta ulos! ja Johan nyt on markkinat. Silloin hassuteltiin, nykyään suomalaiset leffat on seksiä, väkivaltaa ja ryyppäämistä. Ei pidä ymmärtää väärin, en ole mikään konservatiivinen "Suomi-juntti", joka haluaa elää menneessä vaan 26v kaupunkilaisnainen. Olen epäillyt, että mun kanssa näitä katsoo vain eläkeläiset. Ilmiantakaa muutkin itsenne! :)
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:19"]Olen vuoden nuorempi ja itsekin katson silloin kun ennätän. Onko sinulla suosikkielokuvaa?
[/quote]
Noista suomalaisista (katson muuten myös vanhoja jenkkielokuvia) ei ole vielä noussut ykkössuosikkia, täytyy katsella lisää. Mutta noi mitä mainitsin, on ainakin jääneet hauskoina mieleen. Onko sinulla? :) t.ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:19"]Olen vuoden nuorempi ja itsekin katson silloin kun ennätän. Onko sinulla suosikkielokuvaa?
[/quote]
Noista suomalaisista (katson muuten myös vanhoja jenkkielokuvia) ei ole vielä noussut ykkössuosikkia, täytyy katsella lisää. Mutta noi mitä mainitsin, on ainakin jääneet hauskoina mieleen. Onko sinulla? :) t.ap
[/quote]
Itse asiassa sanoisinkin ykköseksi, että Komisario Palmun erehdys on kyllä upea! t.ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:19"]Olen vuoden nuorempi ja itsekin katson silloin kun ennätän. Onko sinulla suosikkielokuvaa?
[/quote]
[/quote]
Katariina ja Munkkiniemen kreivi on yksi sellaisia elokuvia, joka on aina yhtä hurmaava. Vanhoista yhdysvaltalaiselokuvista pakko mainita Way down East vuodelta 1920.
Kaunis Veera ja ansa ikinen & tauno palo elokuvat mun suosikkeja :)
Minä tykkään, mutten ole ap:n ikäluokkaa. Töissä tosin ole yleensä päivisin (enkä ole viitsinyt tallentaa digiboksille), mutta useimmat olen nähnyt jo aiemmin. Hauskojen tarinoiden lisäksi minusta on kiva katsoa, miltä esim. Helsinki on muinoin näyttänyt.
Alkukesästä tulleet Niskavuori elokuvat ovat minun suosikkeja. Myös Palmu elokuvia voi katsoa useaankin kertaan. Rillumarei- tyyppiset ei oikein kiinnosta, nissä ei ole useinkaan kummoista juonta. Ennen sotaa tehdyissä elokuvissa on usein niin huono äänenlaatu, että niitä ei tule katsottua.
Katselen joskus ajankuvan vuoksi. Katselen millaisia vaatteita näyttelijöillä on yllään, taustalla olevia huonekaluja, hiustyylejä... Juoni menee useimmiten vähän ohi kun keskityn enemmän lavasteisiin!
Minus Rakas lurjus tosi kiva Suomi-elokuva. Pääosissa Ansa Ikonen, Edwin Laine ja Joel Rinne ♥
Oma suosikkini on Rikas tyttö. Elokuvan sankari on peräti "inssinööri".
Jotkut niistä on hauskoja. Toisissa on ihan sietämätöntä se sisäänrakennettu sovinismi. "Vahvojenkin naisten" kuvausten onnellinen loppuratkaisu on aina se, että ne menevät naimisiin ja jättävät uransa (politiikan, urheilun, liike - elämän tai, muten Vaimokkeessa, musiikin) sikseen. Ainoa pikkeus taitaa olla Juurakon Hulda, joka edelleen pyrkii kansanedustajaksi - siinä suomalaisessa versiossa. Ameriikanversiossahan demokratia tai emansipaatio eivät niin pitkälle sentään yllä.
Olen pikkutytöstä asti mummon kanssa katsonut ja katson edelleen aina kun voin! Huippuja :D
N23
Kulkurin valssi, Kaunis Veera ja Komisario Palmut on mun suosikkeja.Ja Suomisen perheet!
Alakoululaiseni tykkää jostain syys "Kun tuomi kukkii"
Mun suosikkini on "Hilman päivät".
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:49"]Kulkurin valssi, Kaunis Veera ja Komisario Palmut on mun suosikkeja.Ja Suomisen perheet!
[/quote]
Oi Suomiset!! <3
Minä katson myös, äitini opettama tapa. Jääkärin morsian on yksi lemppari
Minä rakastan Teuvo Tulion melodraamoja ja sodanjälkeisiä valistustyyppisiä filmejä. N29
30-luvun Helsinki on ollut käsittämättömän upea mesta - tyylikäs ja mannermainen! Ja ihmiset muodikkaita, moderneja ja vapaamielisiä...
Nautin niistä kaupunkilaiskomedioista.
Niskavuorien vuorosanatkin voisin lausua vaikka karaokena, sillä ne ovat olleet suosikkejani jo lapsuudesta. Varsinkin Heta, johon suorastaan samastun (Huh, mikä paljastus luonteestani).
Teuvo Tulion syntiset naiset (ihana Regina!!!) ja ne kuvat pimeistä syrjäkujista, kapakoista ja satamista... aah! sitä melodramatiikan kauneutta. Sydän karrella nitä katselee.
"Elokuu" tuli tänä vuonna aivan liian aikaisin, heinäkuun alussa. Sen aikahan olisi juuri nyt.
Olen vuoden nuorempi ja itsekin katson silloin kun ennätän. Onko sinulla suosikkielokuvaa?