Olen diagnosoitu psykopaatti. Kysyttävää?
Kommentit (156)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:03"]Tiedän itse yhden psykopaatin, sillä on pitkä rikos historia ja se käyttää systemaattisesti muita hyväksi. Ja ei ole tunteita, kaikki perustuu manipulaatioon. Se on kuin ruma sotkuinen taulu yksin seinällä - kuvainnollisesti.
[/quote]
Monelle voi käydä näin, mutta se riippuu lähtökohdista ja sattumista, kuten kaikilla. Minulla ei ole rikosrekisteriä, olen aika tylsä psyko. Muutkin asiat voivat pitää kaidalla tiellä kuin tunteet.
[/quote] Perustele jotain? Ymmärrätkö, että ei tuo ole uskottavaa, kirjoitat vauvapalstalla. On olemassa psykopaatteja, jotka ei syyllisty rikokseen, vaan älyllisellä tasolla toimivat. Miksi psykopaatti haluaisi lähestyä tällä kysymyksellä millä viestiketju aloitettu niin meitä kanssaolijoita. Jos haluat älyllistä keskustelua saat sitä.
[/quote]
Miksi tekisin rikoksia, jos saan haluamani ja pärjään ilmankin? Miksi ottaa turha riski kiinni jäämisestä, joka voi esimerkiksi tuhota uran? Vastaa sinä älyllisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:01"]No tuntuuko hyvältä kiduttaa ihmisiä? Entä yksinäisyys, oletko maailman yksinäisin ihminen? Kuinka mustavalkoinen maailma sulla on, vähän musta? Vai ihan vitun musta? [/quote] En ole ainakaan fyysisesti koskaan kiduttanut ketään, joten en tiedä. Miksi kiduttaisin ketään, mitä hyötyä siitä olisi? Ympärilläni ei ole hirveästi ihmisiä, mutta en heitä kaipaakaan. En tiedä maailmani väristä, mutta pidän elämästäni. Ei se sitten kai ihan pikimustakaan ole. [/quote] Jokainen psykopaatti nauttii vähintäänkin toisen henkisestä kiduttamisesta. Sä olet provo. Mene nukkumaan äläkä valehtele täällä vakavalla asialla! [/quote] Laitapa jokin lähde tuolle poskettomalle väitteellesi.
[/quote]
Laitappa sä lähde sille, millä perusteella oot saanut psykopatia-diagnoosin? Ai joo, täähän olikin provo. Tylsä sellainen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:01"]No tuntuuko hyvältä kiduttaa ihmisiä? Entä yksinäisyys, oletko maailman yksinäisin ihminen? Kuinka mustavalkoinen maailma sulla on, vähän musta? Vai ihan vitun musta?
[/quote]
En ole ainakaan fyysisesti koskaan kiduttanut ketään, joten en tiedä. Miksi kiduttaisin ketään, mitä hyötyä siitä olisi? Ympärilläni ei ole hirveästi ihmisiä, mutta en heitä kaipaakaan. En tiedä maailmani väristä, mutta pidän elämästäni. Ei se sitten kai ihan pikimustakaan ole.
[/quote] No mä en usko ehkä ihan kaikkea,mutta koetko tunteita? Psykopaateilla valitettavasti eroaa aivotoiminta normaalin väestöön (tunne maailma puutteellinen) koetko siis tunteita? Ja jos koet minkälaisia tunteita? Omaan itse värikkään tunne maailman ja rikkaan. Enkä luopuisi siitä mistään hinnasta.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:44"]Tapoiko jonkun vai miten ihmeessä sait diagnoosin? Diagnoosin toki saa psykiatrilta, oma kokemukseni on että onnenpyörä on kai psykiatrin työkalu. Ja kun yksi on diagnoosin antanut niin toiset luottavat siihen ja kehittelevät vaan lisää diagnoosia tyyliin potilas on vaaleanpunainen elefantti ja toinen lisää että osaa lentää korviensa avulla. [/quote] En ole tappanut ketään tai muutenkaan juuri rötöstellyt. Ihan psykiatrilta on diagnoosi, puolipakotettuna yritin jotain terapian tapaista aikanaan.
[/quote]Kuulehan vajakki, Suomessa psykopatia on kriminaalipsykologinen, mielentilatutkimuksen yhteydessä tehtävä dg jota ei normiterapiassa jaella.
[/quote]
Kuulehan itse. Tarkka termi on asosiaalinen persoonallisuushäiriö, kansankielellä psykopatiaksi sitä kutsutaan.
[/quote][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:44"]Tapoiko jonkun vai miten ihmeessä sait diagnoosin? Diagnoosin toki saa psykiatrilta, oma kokemukseni on että onnenpyörä on kai psykiatrin työkalu. Ja kun yksi on diagnoosin antanut niin toiset luottavat siihen ja kehittelevät vaan lisää diagnoosia tyyliin potilas on vaaleanpunainen elefantti ja toinen lisää että osaa lentää korviensa avulla. [/quote] En ole tappanut ketään tai muutenkaan juuri rötöstellyt. Ihan psykiatrilta on diagnoosi, puolipakotettuna yritin jotain terapian tapaista aikanaan.
[/quote]Kuulehan vajakki, Suomessa psykopatia on kriminaalipsykologinen, mielentilatutkimuksen yhteydessä tehtävä dg jota ei normiterapiassa jaella.
[/quote]
Kuulehan itse. Tarkka termi on asosiaalinen persoonallisuushäiriö, kansankielellä psykopatiaksi sitä kutsutaan.
[/quote]
Epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö ei tarkoita samaa kuin psykopaatti. Aloittaja on jo kerran tehnyt vastaavan aloituksen ja silloin myönsi, ettei ole diagnosoitu psykopaatiksi, vaan on vain itse sitä mieltä.
[/quote]
Mistä tiedät että kyseessä on sama henkilö? Antisosiaalinen pers.häiriö on yhtäkuin psykopaatti.
[/quote]
Ei ole. "Psykopatia on viralliseen tautiluokitukseen kuulumaton luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti.[1] Sille ominaisia piirteitä ovat pinnallinen viehätysvoima, itsekeskeisyys sekämyötäelämiskyvyn, syyllisyydentunnon ja pidäkkeiden puute.[2] Taina Laajasalon mukaan "psykopatian ja epäsosiaalisen persoonallisuushäiriön suhde on asymmetrinen: vaikka suurin osa psykopaateista täyttääkin antisosiaalisen persoonallisuushäiriön kriteerit, merkittävä osuus antisosiaalisista ei ole psykopaatteja"
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:03"]Tiedän itse yhden psykopaatin, sillä on pitkä rikos historia ja se käyttää systemaattisesti muita hyväksi. Ja ei ole tunteita, kaikki perustuu manipulaatioon. Se on kuin ruma sotkuinen taulu yksin seinällä - kuvainnollisesti.
[/quote] Lisäyksenä tähän tunsin tämän henkilön ja näin hänessä pienen lapsen ja uskomattoman määrän raivoa. Siis aikaisessa miehessä.
Kuulkas nyt, ei ole 99% psykopateista mitään rikollisia, ei todellakaan!
Lukekaapa alkajaisiksi vaikkapa Robert D. Haren kirja "Ilman Omaatuntoa". Siinä avataan psykopatiaa varsin selvän kansantajuisesti, ilman ammattiterminologiaa, ja kirjoittaja on silti alansa asiantuntija.
Lainaus kirjan esittelytekstistä:
"He ovat - rakkauden hyväksikäyttäjiä - kotityranneja, jotka syyllistävät perheenjäseniään - työpaikan hämmentäjiä, joita vihataan tai rakastetaan - yhteiskunnan petoja, jotka pysyvät piilossa arvostetuissa asemissaan ja ammateissaan. He ovat psykopaatteja! He ottavat tarvitsemansa piittaamatta muitten tunteista, tarpeista tai yhteisistä säännöistä. Heillä on omat lakinsa. Syyllisyys, häpeä tai katumus eivät heitä vaivaa. Heitä on 2 % joukossamme! He huijaavat, pettävät lupauksensa ja ovat mukana hämärissä puuhissa. Sen he tekevät terveen naamionsa takana jäämättä kiinni ja saamatta rangaistusta. Silti he seisovat yhteiskunnan korokkeilla. Tämä kirja kertoo, miten tunnistat psykopaatin ja selviät hänestä, sillä psykopaatit eivät opi kokemastaan eivätkä paranna tapojaan."
Tietävätkö läheisesi, että olet psyko? Käytätkö antipsykootteja? Oletko lääkerippuvainen? Narkkari? Oletko harhainen? Koska sinut todettiin psykopaatiksi? Oletko aina ollut outo?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:03"]Tiedän itse yhden psykopaatin, sillä on pitkä rikos historia ja se käyttää systemaattisesti muita hyväksi. Ja ei ole tunteita, kaikki perustuu manipulaatioon. Se on kuin ruma sotkuinen taulu yksin seinällä - kuvainnollisesti.
[/quote]
Monelle voi käydä näin, mutta se riippuu lähtökohdista ja sattumista, kuten kaikilla. Minulla ei ole rikosrekisteriä, olen aika tylsä psyko. Muutkin asiat voivat pitää kaidalla tiellä kuin tunteet.
[/quote] Perustele jotain? Ymmärrätkö, että ei tuo ole uskottavaa, kirjoitat vauvapalstalla. On olemassa psykopaatteja, jotka ei syyllisty rikokseen, vaan älyllisellä tasolla toimivat. Miksi psykopaatti haluaisi lähestyä tällä kysymyksellä millä viestiketju aloitettu niin meitä kanssaolijoita. Jos haluat älyllistä keskustelua saat sitä.
[/quote]
Miksi tekisin rikoksia, jos saan haluamani ja pärjään ilmankin? Miksi ottaa turha riski kiinni jäämisestä, joka voi esimerkiksi tuhota uran? Vastaa sinä älyllisesti.
[/quote] Mun älykkyystaso on mitattu kyllä. En ole siitä huolissani. Mutta vastasi nuo älyllisesti sinulle vielä? Mitä haluat kuulla?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:03"]Tiedän itse yhden psykopaatin, sillä on pitkä rikos historia ja se käyttää systemaattisesti muita hyväksi. Ja ei ole tunteita, kaikki perustuu manipulaatioon. Se on kuin ruma sotkuinen taulu yksin seinällä - kuvainnollisesti.
[/quote]
[/quote]
[/quote] Mun älykkyystaso on mitattu kyllä. En ole siitä huolissani. Mutta vastasi nuo älyllisesti sinulle vielä? Mitä haluat kuulla?
[/quote] * vastasinko* ;)
Kumma juttu. Onko täällä katsottu liikaa Dexteriä? Varmaan luokittelu muuttuu koko ajan, mutta muistelen että vielä aika äskettäin psykopaatteja arvioitiin kuitenkin olevan prosenttiluokassa väestöstä. Eivät ne kaikki tee rikoksia, muistelen myös sanotun. Siitä en mitään tiedä, jos jostain syystä on rumaa luokitella ihminen psykopaatti-nimikkeen alle. Mutta levotonta on nyt keskustelu kyllä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:48"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:44"]Tapoiko jonkun vai miten ihmeessä sait diagnoosin? Diagnoosin toki saa psykiatrilta, oma kokemukseni on että onnenpyörä on kai psykiatrin työkalu. Ja kun yksi on diagnoosin antanut niin toiset luottavat siihen ja kehittelevät vaan lisää diagnoosia tyyliin potilas on vaaleanpunainen elefantti ja toinen lisää että osaa lentää korviensa avulla. [/quote] En ole tappanut ketään tai muutenkaan juuri rötöstellyt. Ihan psykiatrilta on diagnoosi, puolipakotettuna yritin jotain terapian tapaista aikanaan. [/quote]Kuulehan vajakki, Suomessa psykopatia on kriminaalipsykologinen, mielentilatutkimuksen yhteydessä tehtävä dg jota ei normiterapiassa jaella. [/quote] Kuulehan itse. Tarkka termi on asosiaalinen persoonallisuushäiriö, kansankielellä psykopatiaksi sitä kutsutaan. [/quote][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:48"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:44"]Tapoiko jonkun vai miten ihmeessä sait diagnoosin? Diagnoosin toki saa psykiatrilta, oma kokemukseni on että onnenpyörä on kai psykiatrin työkalu. Ja kun yksi on diagnoosin antanut niin toiset luottavat siihen ja kehittelevät vaan lisää diagnoosia tyyliin potilas on vaaleanpunainen elefantti ja toinen lisää että osaa lentää korviensa avulla. [/quote] En ole tappanut ketään tai muutenkaan juuri rötöstellyt. Ihan psykiatrilta on diagnoosi, puolipakotettuna yritin jotain terapian tapaista aikanaan. [/quote]Kuulehan vajakki, Suomessa psykopatia on kriminaalipsykologinen, mielentilatutkimuksen yhteydessä tehtävä dg jota ei normiterapiassa jaella. [/quote] Kuulehan itse. Tarkka termi on asosiaalinen persoonallisuushäiriö, kansankielellä psykopatiaksi sitä kutsutaan. [/quote] Epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö ei tarkoita samaa kuin psykopaatti. Aloittaja on jo kerran tehnyt vastaavan aloituksen ja silloin myönsi, ettei ole diagnosoitu psykopaatiksi, vaan on vain itse sitä mieltä. [/quote] Mistä tiedät että kyseessä on sama henkilö? Antisosiaalinen pers.häiriö on yhtäkuin psykopaatti. [/quote] Ei ole. "Psykopatia on viralliseen tautiluokitukseen kuulumaton luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti.[1] Sille ominaisia piirteitä ovat pinnallinen viehätysvoima, itsekeskeisyys sekämyötäelämiskyvyn, syyllisyydentunnon ja pidäkkeiden puute.[2] Taina Laajasalon mukaan "psykopatian ja epäsosiaalisen persoonallisuushäiriön suhde on asymmetrinen: vaikka suurin osa psykopaateista täyttääkin antisosiaalisen persoonallisuushäiriön kriteerit, merkittävä osuus antisosiaalisista ei ole psykopaatteja"
[/quote]
Eikö. Tuliko pikkuorkut kun pääsit pätemään wikipedialla!
Oletko kaunis ja hoikka tai edes normaali painoinen ? Kuka julkisuuden nainen sinua muistuttaa ulkoisesti eniten ? Ajatteleeko jonkun tietyn ihmisen surmaamista ? Miten suhtaudut jos huomaat että joku esim mies on kohtelias ja ystävällinen sinulle ? Anteeksi tämä kysymys suma , mutta aihe vain kiinnosti ja kyllä olen vähän utelias ! Toivottavasti voit vastata kaikkiin kohtiin , please !
En jaksa lukea ketjua, mutta jotenkin tullut semmoinen käsitys, että psykopatiaa ei yleensä suoranaisesti voi diagnotisoida tai sellaista diagnotioidaan lähinnä häiriintyneimmille rikollisille mielentilatutkimuksen yhteydessä oikeusprosessia varten tms...
Itse menin joskus kallonkutistajalle kun ahdisti ja se kyseli multa pitkät liudat kaikenlaisia kysymyksiä erilaisista asioista ja totesi sitten, että vastauksissani toteutuu "epäsosiaalinen persoonallisuus". Voi olla, mutta vaikka "psykopaatti" voi tehdä aivan mitä haluaa ja ulkopuoliset voi vain arvella motiiveja, niin minun on vaikea kuvitella, että todellinen psykopaatti tulisi vauva-palstalle ja sanoisi olevansa "diagnotisoitu psykopaatti, kysykää jotain". Tässä on muuten jonkin sortin catch-22...
Anyway, oma veikkaus on, että todellisuudessa ap on tehnyt jonkin pahan mokan ja ihmettelee katumuksensa vähyyttä ja trollaa netissä, kun täällä voi sanoa, mitä huvittaa...
"Antisocial personality disorder is often referred to as psychopathy or sociopathy in popular culture. However, neither psychopathy nor sociopathy are recognized professional labels used for diagnosis."
Eli psykopaatiksi ei edes voida diagnosoida ketään.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:22"]
Kuulkas nyt, ei ole 99% psykopateista mitään rikollisia, ei todellakaan!
Lukekaapa alkajaisiksi vaikkapa Robert D. Haren kirja "Ilman Omaatuntoa". Siinä avataan psykopatiaa varsin selvän kansantajuisesti, ilman ammattiterminologiaa, ja kirjoittaja on silti alansa asiantuntija.
Lainaus kirjan esittelytekstistä:
"He ovat - rakkauden hyväksikäyttäjiä - kotityranneja, jotka syyllistävät perheenjäseniään - työpaikan hämmentäjiä, joita vihataan tai rakastetaan - yhteiskunnan petoja, jotka pysyvät piilossa arvostetuissa asemissaan ja ammateissaan. He ovat psykopaatteja! He ottavat tarvitsemansa piittaamatta muitten tunteista, tarpeista tai yhteisistä säännöistä. Heillä on omat lakinsa. Syyllisyys, häpeä tai katumus eivät heitä vaivaa. Heitä on 2 % joukossamme! He huijaavat, pettävät lupauksensa ja ovat mukana hämärissä puuhissa. Sen he tekevät terveen naamionsa takana jäämättä kiinni ja saamatta rangaistusta. Silti he seisovat yhteiskunnan korokkeilla. Tämä kirja kertoo, miten tunnistat psykopaatin ja selviät hänestä, sillä psykopaatit eivät opi kokemastaan eivätkä paranna tapojaan."
[/quote]Onko tämä herra Hare suomalainen kun kerran hänen kirjansa käsittelee suomalaista diagnostiikkaa? Jenkeissä kun on hieman eri määritelmät käytössä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:16"]Hyvä Ap,
- Tunnetko tunteita? Mitään tunteita? Entä myönteisiä?
- Osaatko rakastaa? Onko sinua koskaan rakastettu?
- Miten suhtaudut muiden ihmisten inhimillisyyteen? Siihen että ihmiset tekevät virheitä? Entä ihmisten heikkouteen?
- Uskotko, että voisit parantua?
Kiitos vastauksistasi!
[/quote]
Tunteiden tunteminen on subjektiivinen kokemus, joten kysymykseesi on aika vaikeaa vastata tyhjentävästi. Koen tuntevani mielihyvää esimerkiksi menestymisen kokemuksista. Samoin turhautumista, jos asiat eivät suju. Rakkauden konseptia en kokemuksen tasolla oikein ymmärrä. En varmaankaan osaa rakastaa, ihmiset ovat minulle lähinnä yhdentekeviä, eivätkä heidän elämänsä liikuta minua. Tuskin minuakaan on rakastettu, koska jos olisi, niin varmaan tietäisin, mitä se tarkoittaa. Suhtautumiseni muihin ihmisiin on varsin välinpitämätöntä. Suurta osaa normina pidetystä ihmisten käyttäytymisestä ja "ihmisyydestä" on minun vaikea ymmärtää. Tuskin tulen tästä mihinkään muuttumaan, enkä oikein näe dille tarvettakaan.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:44"]
Tapoiko jonkun vai miten ihmeessä sait diagnoosin? Diagnoosin toki saa psykiatrilta, oma kokemukseni on että onnenpyörä on kai psykiatrin työkalu. Ja kun yksi on diagnoosin antanut niin toiset luottavat siihen ja kehittelevät vaan lisää diagnoosia tyyliin potilas on vaaleanpunainen elefantti ja toinen lisää että osaa lentää korviensa avulla.
[/quote]
Tykkäätkö, ap, vaaleanpunaisesta?
Psykopaatti on mun silmissä loinen, aito psykopaatti sille siis ihminen on kohde jota lähestyä. Inhimillisyys puuttuu. Yhdistän inhimillisyyden tunteet, sen vuoksi psykopaatti on minulle pelkkä maski. Kuori. Se taulu seinällä siis. Tunneäly on omassa maailmassa ni äly, joka kantaa, ei siis tunteettomuus.Yhdistän tunteettomuuden yksinäisyyteen. Eikä mustavalkoisia viehätä. Minävaurioinen ei viehätä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 01:09"]Jos voisit edistää esim. omaa uraasi vahingoittamalla jotakuta ollen varma, että et jäisi kiinni, niin tekisitkö sen?
[/quote]
Kysymys on hypoteettinen, sillä eihän siitä koskaan voi olla varma. Ja tiedän kyllä, ettei toisia kuulu vahingoittaa. Hyvin olen urallani pärjännyt ilman kenenkään vahingoittamista.
[/quote]
Tunnen henkilön, joka vastaisi ihan kuin sinä (ei siis ajattele niinkään moraalista puolta, vaan ratkoo tällaiset kysymykset sääntöjen, kannattavuuden ja järjen perusteella). Ja huomautettakoon, että vastauksesi on minusta ihan hyvä, vaikka itse vastaisinnin toisin.