Munuaisaltaan tulehdus?
Hei,
Epäilen, että minulla on pissatulehdus, joka on noussut munuaisaltaaseen.
Torstaina mulla alkoi jomottaa oikean puoleisen munuaisen kohdalta, meni itsestään ohi.
Perjantaina se iski uudelleen päivällä, ja meno ohi iltaan mennessä, mutta illalla käydessäni vessassa, tuntui virtsaamisen loputtua hieman epämiellyttävältä.
Lauantaina sama homma.
Kuumetta ei kyllä ole ollut, tai no tottapuhuen en ole edes mitannut, koska ei ole ollut mitenkään kuumeinen olo ollenkaan.
Mulla on joskus teini-iässä (10 vuotta sitten) ollut virtsatulehdus, mutten kehdannut siitä kertoa kenellekään vaikka vessassa sai käydä jatkuvasti ja se oli ihan tuskaa. Se meni kuitenkin itse sitten ohi muutamassa päivässä.
Nyt mulla kuitenkin on tosiaan välillä kipeä tuo munuainen, ja mietin, voiko tämä parantua itestään?
Ja joo joo, pitäisi mennä lääkäriin, ja menenkin jos oireet pahenee tai ei kohta lopu, mutta olen just näitä rasittavia viime tipassa lääkäriin menijöitä ja tälle en mahda mitään.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:13"]
Munuaistulehduksessa on kyllä lisäksi korkeaa kuumetta ja oksentelua. Ja olisit niin kipeä että joko pyörisit lattialla tuskista tai sitten olisit jo päivystyksessä etkä kotona miettisi.
[/quote]
Itselläni olleessa munuaisaltaan tulehduksessa ei ollut noita oireita, ainoastaan selkäkipua. Pientä lämmönnousua ensimmäisenä antibiootti päivänä.
Mun kaverilla oli munuistulehdus virtsiksen jälkeen, niin se oli varmaan taju kankalla välillä. Asui yksin, onneksi tajusi jossain vaiheessa soittaa taksin joka vei sairaalaan. Oli tiputuksessa sairaalassa päiväkausi, yhteensä hoidossa 8 päivää sairaalassa.
Kiitos vastauksista. Kait se on melkein huomenna sitten soitettava päivystykseen.
Ap
Huolestu kunnolla vasta sitten, kun kuset punaista kusta! Silloin alkaa jo olla tosi kyseessä. Vaikka no, mullakin joskus kävi niin ja selvisin silti ihan vaan normi antibiootilla.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:32"]Huolestu kunnolla vasta sitten, kun kuset punaista kusta! Silloin alkaa jo olla tosi kyseessä. Vaikka no, mullakin joskus kävi niin ja selvisin silti ihan vaan normi antibiootilla.
[/quote]
En ole vielä edes kovin huolissani :D nytkään ei ole useampaan tuntiin tuntunut missään.
Se jomotus, vähän supistuksen tyylinen jomotus iskee päivällä tai illalla ja kestää parisen tuntia ja sitten loppuu.
Ap
Kannattaisi mennä hoidattamaan tulehdus ennen kuin leviää munuaisaltaaseen. Jos pääsee leviämään sinne, saatat päästä osastolle antibioottitippaan.