Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäkeskuspäivystäjän vetoomus: Älä anna lapselle kännykkää leikkeihin!

Vierailija
01.10.2006 |

Jos annat sim-kortittoman puhelimen, silläkin voi soittaa hätänumeroon 112. Tänäänkin olen vastaanottanut hyvin pienten soittajien (eivät edes osaa pyytää vanhempaa puhelimeen) aiheettomia puheluita...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos annat sim-kortittoman puhelimen, silläkin voi soittaa hätänumeroon 112.

Vierailija
2/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta osaltamme voimme me vanhemmat helpottaa hätäkeskusten kiireitä, se on joskus pienestä kii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota tullut edes ajatelleeksi. En tosin ole antanut puhelinta leikkeihin, enkä näin anna jatkossakaan.

Vierailija
4/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja väistäkää kiltit ihmiset sitä ambulanssai, viimeksi kun mun lapsella oli verenvuotoa ja olimme ambulanssissa, kaikenmaailman neropatit tukkivat koko ajan tietä. Yksikin mamma näki koko liikenteen risteyksessä pysähtyvän koska ambulanssi oli pillit soiden tulossa, ja päätti sitten fiksusti lähteä ylittämään suojatietä rattaiden kanssa joten hälytysajossa ollut ambulanssi joutui pysähtymään että mamma pääsee tien yli...

Vierailija
5/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

häkeen tulevista puheluista on pikku lapsien sim-kortittomien puhelimien näpelöinnistä johtuvaa, ja kuinka paljon juopunneiden, teinien, yms. hörhöjen tahallaan aiheuttamaa työlliistystä hlö-kuntaa kohtaan?

Vierailija
6/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olisi kiva tietää kuinka paljon prosentuaalisesti

häkeen tulevista puheluista on pikku lapsien sim-kortittomien puhelimien näpelöinnistä johtuvaa, ja kuinka paljon juopunneiden, teinien, yms. hörhöjen tahallaan aiheuttamaa työlliistystä hlö-kuntaa kohtaan?"

Vierailija
7/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päivystäjiä saa haukkua jos tekevät työnsä huonosti! Saahan lääkäriäkin haukkua jos tekee työtnsä huonosti! Ja roskakuskiakin saa haukkua jos tekee työnsä huonosti!

Vierailija
8/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusantekoa ja vahinkosoittoja.

Itse tarvitsin poliisia tässä männä viikolla ja sain tosissani vääntää kättä erittäin leipääntyneen ja tympeän kuuloisen hätäkeskuspäivystäjän kanssa ennen kuin lopulta suostui lähettämään partion paikalle.

Vierailija
9/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella paljon, olen nähnyt tilastoja jossain koulutuksessa, olen hoitoalalla. Kyllä varmaan jokainen tajuaa tämänkin asian tärkeyden siinä vaiheessa kun oma tai läheisen henki on vaarassa ja hätäkekskusessa on " ruuhkaa" kun selvittävät onko vahinkosoitto todellinen vai vain vahinko.

Vierailija
10/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei ap:ta, hän vaikuttaa asialliselta ja työhönsä sitoutuneelta ammattilaiselta.

Vierailija
11/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona yksin ollessani. enää mikään lääke ei pysynyt sisällä vaan oksensin ja kouristekin niin kauna että taju ataas meni kankalle.

No sitten yritin soittaa ambulanssia että pääsisin sairaalaan lääketiputukseen.

Kiltti hätäkeksu nainen sanoi mulle ettei hoida ambulanssia mulle koska mulla on vaan pää kipeänä. Ja kyseen alaisti olenko kipeä kin itse pystyn soittamaan.

Mä sanoin että mun äitini oli jo yrittänyt soittaa ambulanssin mutta sitä ei oltu lähetetty koska äitini asui toisella paikkkunnalla kuin minä.

joten mun oli itse pakko soittaa enne kuin taas taju lähtee kankaalle.

Sanoin sille naiselle että ala laittaa sen ambulanssi nyt tänne äläkä väittele.

No siihen jän totesi että jos puhun hänelle noin niin yhtähyvin hän voi olla lähettämättä sitä paikalle.

oliko asiallista käytöstä siltä hätäkeksuksen ihmiseltä?

Olisitko itse valittanut sellaisesta käytöksestä?

Mä jätin asian silleeen koska oli sairaalassa viikon ja sitten en jaksanut enää valittaa asiasta.

Vierailija
12/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikista kiireettömin (ensihoitajien on tavoitettava potilas kahden tunnin sisällä soitosta). Olit priorisoinnin uhri. Kaikille päivystäjä ei voi lähettää ambulanssia, vaikka niin haluaisikin. Nopeammin olisit ollut perillä, jos joku olisi avustanut sinut taksiin. D-kiireellisyyden tehtävät jäävät hätäkeskuksessa aina jonon hännille ja kiireellisemmät pyynnöt menevät aina ohitse.

Vierailija
13/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun määrää. Mitä ihmettä olsin voinut tehdä jos ei mun äiti saanut tilattu aambulanssia siksi että ontpoisella paikkakunnalla.

ja taas kun itse soitin niin olin muka liian terve.

Asuin siis yksin ja oli menttänyt tajuni jo monta kertaa ennen ambulanssin tilaamista.

En olisi jaksanut mennä yleisillä esim. ratikalla ja bussilla.

Vierailija
14/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haisee panettelulle!

Vierailija
15/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä itsekin ihmettelin ja sanoin ettei siinä voi olla mitään järkeä!

Mutta näin oli mun äidille sanottu.

Vierailija
16/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaa sulle taksi paikalle! Ja selittää tilanne, niin että kuski olis tullut hakeen sut sisäovelta ja taluttanut sun autoon. Järjenkäyttö ei oo kielletty vaikka migreenistä kärsiskin...

Just tommosten tyyppien takia ambulansseja ei sitten saa paikalle, kun joku oikeasti tekee kuolemaan.

Vierailija
17/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

soittaa sulle taksi paikalle! Ja selittää tilanne, niin että kuski olis tullut hakeen sut sisäovelta ja taluttanut sun autoon. Järjenkäyttö ei oo kielletty vaikka migreenistä kärsiskin...

Just tommosten tyyppien takia ambulansseja ei sitten saa paikalle, kun joku oikeasti tekee kuolemaan.

Vierailija
18/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka tuo ongelma on tiedossa, niin silti tulee niin tehtyä.

Vierailija
19/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ottaa mukaan jotain muuta puuhaa? Hätänumeroon voi soittaa, vaikka näppäinlukko olisi päälläkin.

Vierailija
20/23 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa puhelin lapselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi