Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tilapäinen työntekijä astuu varpaille

vierailijatyttönen
16.03.2022 |

Miten olette handlanneet kun uusi työntekijä on apunasi ja teidän pitäisi tehdä projektia yhdessä. No, tämä tilapäinen työntekijä pomppii pomon luona kuin olisi rakastunut häneen ja muistutuksistani huolimatta jatkaa projektia omalla tavallaan. Vasta kun sanon tiukasti uskoo jonkun aikaa, mutta sitten taas tehdään omia..ja virheitä, koska ei kuuntele.
En haluaisi hänelle huonoa, mutta jos sanon pomolle, niin ei se ainakaan tee hänestä hyvää vaikutusta ja kun työpaikkakin on tilapäinen vielä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot hänelle suoraan että jos käytös ei muutu sinun on pakko ilmoittaa pomolle.

Vierailija
2/30 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tuollainen narsisti työkaveri. onneksi pääsin eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki jotka ovat kanssasi eri mieltä ole narsisteja.

Asioista voi olla aina mieltä, ja etenkin nuoremmilla uusilla työntekijöillä on kova into päällä, ja ehdotuksia sataa mielettömiä määriä.

Hehän ovat vielä kokemattomia aloittelijoita,  ja toisinaan heiltä saa myös hyviä ideoita.

Mikä siinä on, että aina uudet työntekijät ärsyttävät vanhoja partoja eniten?

Tyhmää heitellä ilmoille heti tuollaista kuluneita sanontoja, että narsisti.

Monikaan ei edes käsitä mitä se narsisti todellisuudessa tarkoittaa, eikä tunne uutta ihmistä vielä niin hyvin,  että pystyis tuollaista yleisesti julkilausumaan.

Vierailija
4/30 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.  Olen varma että tuon työkaverin mielestä sinä olit tosi inhottava tyyppi.

Monet eivät kestä sitä, jos työtoveri tietää ja osaa enemmän kuin itse.

Se alkaa ärstyttämään ja tulee valtava kateus, ammattitaitoista työkaveria kohtaan.

Ja erityisesti näitä ärsyttää, jos työkaveri on puheliaampi, rohkeampi eikä pistä kynttiläänsä vakan alle,   vaan haluaa tietyllä tavalla esiin osaamistaan ja mielipiteitään.

Tälläinen työtoveri on kauhistus joillekin.

Vierailija
5/30 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki jotka ovat kanssasi eri mieltä ole narsisteja.

Asioista voi olla aina mieltä, ja etenkin nuoremmilla uusilla työntekijöillä on kova into päällä, ja ehdotuksia sataa mielettömiä määriä.

Hehän ovat vielä kokemattomia aloittelijoita,  ja toisinaan heiltä saa myös hyviä ideoita.

Mikä siinä on, että aina uudet työntekijät ärsyttävät vanhoja partoja eniten?

Tyhmää heitellä ilmoille heti tuollaista kuluneita sanontoja, että narsisti.

Monikaan ei edes käsitä mitä se narsisti todellisuudessa tarkoittaa, eikä tunne uutta ihmistä vielä niin hyvin,  että pystyis tuollaista yleisesti julkilausumaan.

no tämä oli mua vanhempi. ei alan koulutusta lainkaan. tuli töihin kun oli pomon ryyppy kaveri. joka asiassa oli lähtökohtana hänellä olla erimieltä minun kanssa. ulkopuolinen valvojakin joutui näyttää hänelle kaapin paikan ja sain kuulla kuinka hän sitten musta maalasi tuota valvojaa ja minuakin selän takana esimiehelle.

Vierailija
6/30 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut häntä alkuun tosi paljon, nyt näyttää siltä että olen ollut naivi. Ei ollut ensimmäinen projekti jossa meni omia polkujaan, annoin vielä mahdollisuuden, ajattelin että jos olisin kuvitellut. Tuntuu että yli on kävelty ja arvostusta ei ole.

Vierailija
7/30 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.  Olen varma että tuon työkaverin mielestä sinä olit tosi inhottava tyyppi.

Se alkaa ärstyttämään ja tulee valtava kateus, ammattitaitoista työkaveria kohtaan.

Ja erityisesti näitä ärsyttää, jos työkaveri on puheliaampi, rohkeampi eikä pistä kynttiläänsä vakan alle,   vaan haluaa tietyllä tavalla esiin osaamistaan ja mielipiteitään.

mielipiteitä löytyi aina. tärkeintä että ne oli muiden myötäisiä kuin minun. töitä ei tehty vaan aika meni kahvi huoneessa. ruokatauot oli kaksi tuntisia. kollegat kyseli minulta miksi tuo saman projektin kaveri ei tee mitään koskaan. vastasin että kysykää tuo kysymys meidän esimieheltä.

Vierailija
8/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se pomppii siellä pomon luona, koska sinä olet kolega ja pomo on pomo. Kuuntelee pomon ohjeet ja toimii niiden mukaan. Ja sitten sä kokoajan pomottelet ja määräilet miten homma pitäisi muka hoitaa, vaikka itse et ole enää vuosiin pysynyt uudistusten tahdissa. 

Vierailija
9/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, että se Väärinajattelija palkattiin uudelleenkouluttamaan sinut?

Vierailija
10/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin pomolle että laita tuo kuriin

Vierailija
11/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä turvakenkiä niin ei varpaille astumista edes huomaa.

Vierailija
12/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne jos ovat kavereita.

Edellisessä työpaikasa tilanne jossa nuoren ja pätevän kirjanpitäjön työkenttä laajeni pitempään olleen ja töissä oppineen kirjanpitäjän töihin asti ja kun osaaminen oli uudempaa, vanha kirja pitäjä sai etsiä uuden työpaikan. Oli pätevä ja ahkera ihminen mutta ei aivan uusinta osaamista.

Teistä vain sinulla on säädetty pätevyys, joten tilanne toinen. Et kuitenkaan voi tilanteelle mitään. Ehdotan että kuuntelet tarkkaan mitä uusi työntekijö ehdottaa ja perustat hyvän keskusteleuyhteyden hänen kanssaan, teet myönnytyksiä jos hönen tapansa on edes puoliksi yhtä hyvä ja toisaalta kerrot hönelle ystävällsesti jos esim lain tai sääntöjen vuoksi teet jossain asiassa toisin. Älä kyttää äläkä korjaa hönen tekemisiään liikaa. Epäselvissä tapauksissa kysytte pomolta ja sillloin on hyvö jos osoitat tuntevasi säännöt. Katso että et näyttäysy laiskurina tämän uuden ja innokkaan vieressä etkä varsinkaan hapannaama jarrulta. Älä puhu pahaa tästä uudesta selän takana vaan pelkästään hyvää - se on hyvä vinkki kaikilla työpaikoilla - mutta älä myöskään korjaa hönen mokiaan.

Vierailija
13/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se pomppii siellä pomon luona, koska sinä olet kolega ja pomo on pomo. Kuuntelee pomon ohjeet ja toimii niiden mukaan. Ja sitten sä kokoajan pomottelet ja määräilet miten homma pitäisi muka hoitaa, vaikka itse et ole enää vuosiin pysynyt uudistusten tahdissa. 

Jospa se pomppii siellä siksi että ovat ryyppykavereita? Tai salasuhteessa? Tai muuten vaan kamuja! Puhivat viinanjuonnista, liigasta tai seksistä? Huono homma jos pomo rekryää ryyppykavereita. Niin ei saisi tehdä.

Vierailija
14/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolega....😄

Vierailija
15/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niin, että jatkoin projektia yksin, määräaikainen (ei tilapäinen) työkaveri oli toki mukana, mutta ei oikeastaan tiennyt, mitä on tekeillä. Oli kahdet dokumentit eli viralliset ja sitten toiset minun koneellani. TYökaveri ravasi pomon luona ja teki tämän käskyjen mukaan, minä tein asiakkaan vaatimusten mukaisesti ja koska olen se vakituinen työntekijä, oli presentaatio minun juttuni. Työkaveri oli ihmeissään, että ei hän tätä ollut tekemässä.

Vierailija
16/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato fiksuna savustat sen ulos, niin pääset tekemään kahden ihmisen duunit. Eikös se ole ihan perussettiä duunipaikoilla. Ihan muuten vaan vielä kysyn, mikä sun kengännumero on?

Vierailija
17/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa taas ulkonäkö kataudelta ja taitaa pomokin tykätä tästä vierailevasta tyttösestä, saa nähdä kumpi siellä onkaan kohta tilapäisesti.

Vierailija
18/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle. Itse pyrin tekemään työni mahdollisimman hyvin, tuomatta erityisesti koko ajan esiin omaa osaa osaamistani tai mielipiteitäni. Ketä ne kiinnostaa?

Vierailija
19/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, suomalaista työelämää taas parhaimmillaan kun vanhempi työntekijä kuvittelee olevan nuoremman pomo.

Vierailija
20/30 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, suomalaista työelämää taas parhaimmillaan kun vanhempi työntekijä kuvittelee olevan nuoremman pomo.

Mistä niin päättelet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi