Mies ostaa viimeisillä 5eurolla tupakkaa, aika itsekästä?
Meillä on aina joka kuukauden loppu aika hyvin tiukkaa, en ala tähän selittämään tilannettamme sen kummemmin. Lapsia ei ole, joten siitä ei tarvitse kenenkään huolehtia että joutuisivat elämään kurjuudessa.
Meillä on siis viikoksi rahaa 5euroa. Tili tulee tämän kuun viimenen päivä. Jääkaapissa on lasagnea ja itse tehtyä pyttipannua juuri sen vertaa että muutamia päiviä pärjää. Mutta ei koko ensi viikkoa.
Makaronipussi ois kaapissa ja siihen vois ostaa vaikka jauhelihapaketin tuolla 5eurolla mutta mies aikoo ostaa sillä tupakkaa. Tai vois ostaa vaikka ranskalaisia kun uunimakkaraaki ois jääkaapissa valmiina. Tai jotain muuta järkevää, vai tupakkako se on niin tärkeetä?
Kauheen jäätelön himokin ja ennemmin ostaisin vaikka litran jäätelöpaketin tuolla rahalla. Mutta mies haluaa tupakkaa kun on hermot kireellä. Noikin tupakat, mitä sillä on ollu, kestäisivät koko viikon mutta kun toi polttaa päivässä niitä ihan helvetisti.
Joo o, pienet ne on mullaki murheet mutta vituttaa tollanen itsekäs paska :(
Kommentit (33)
Huh mikä rahatilanne. ...tsemppiä! Ps. Jätä se sika
Kyllä itekki ostaisin tupakkaa mielummin. Vitutus on varmaan melkoinen jos joka kuukausi on tuollainen köyhyysviikko. Mihin teidän rahat menee? Miettikää yhdessä mitä voi tehdä paremmin... EI tää nyt pelkästään tuon miehen vika ole.
Mä katselin itse vuosia tollasta miestä. Sit kun lapsi tuli, hämmästyin kun mies ei laittanutkaan vauvaa etusijalle kuten minä vaan itsekkäät valinnat jatkuivat. Kun en suostunut antamaan rahaa, se esim. varasti vauvalta rahaa. Kanitti vauvan kummilahjojakin yms. Onneksi mulla oli palkkatuloihini perustuva äitiys-ja vanhempain raha joka oli keskivertoa korkeampikin niin siinä vaiheessa kun maksoin välistä yksin ihan kaiken tajusin erota.
Edelleen, vuosia eron jälkeen mies on samanlainen ja lastakin tapaa vain kun mä maksan bussilipun ja muut lapsesta koituvat menot HÄNELLE. Yök, oikeen adrenaliini lähtee virtaamaan kun päästän itseni muistelemaan niitä vuosia kun olin hänen elättäjänsä.
Mis asut. Voin antaa sulle suklaata
Jos joka kuukausi on yksi viikko ilman rahaa, voisiko tulot jakaa tasaisesti?
Budjetti auttaa. Laskekaa tulot ja menot. Jakakaa viikoille ja eri kohteisiin oma summa. Jos tupakkarahat koko luu nopeammin niin voi voi
Kamala sonta-ruokavalio teillä. Oikein nauratti tuo korostettu ITSE TEHTY pyttipannu! :D
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:57"]Miksi naiset ottavat näitä miehiä sitten? Mistä te, naiset, löydätte näitä miehiä? Millä logiikalla kukaan suostuu seurustelemaan ko. miehen kanssa? [/quote] Samaa itsekkin mietin!
[/quote]
Koska jännämies? Tuohonkin kommenttiin että "oma valinta, vaihda järkevämpään/paremmin toimeentulevaan" tuli alapeukkua. No, omapa on elämä ;)
Rakkaudestahan sitä noihin renttuihin haksahtaa. Tajuaa kyllä itsekin, miten typerää se toisen käytös on ja miten typerä itse on, kun mahdollistaa sen käytöksen. Itse olin onneksi edes niin fiksu, etten vastaavaa menoa ehtinyt katsella edes puolta vuotta, ennenkuin laitoin ukon ulos. Fiksuinta tietysti olisi ollut olla aloittamatta koko suhdetta, mutta rakkaus harvoin kuuntelee järjen ääntä. Puolessa vuodessa mies ehti hankkia minut suuriin velkoihin, lähes hankkia häädön asunnostani, hyvä ettei potkuja töistä... Rahat katosivat tililtä tai lompakosta ja kiristämällä sai lisää. No, raha on onneksi vain rahaa, ainakin mielenterveys on nyt kunnossa kun pääsin ukosta eroon. Ja itse olen todellakin tavallinen, ihan fiksu ja koulutettu nainen. Rakkaus on sokea.
Kumma juttu, itse tajusin jo 15-kesäisenä, että tupakkaporukoihin ei kannata haksahtaa!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:30"]Viidellä eurolla ei röökiaskia saa. Tupakoitsija on aina ennemmin syömättä kuin polttamatta.
[/quote]
saahan sillä. west blue on tasan viisi euroa
[/quote]
Eikä ole. Täällä siitä pitää maksaa 5,40 €
[/quote]
no ainaskin al capone sweet cognac sikareita saa alle viiden euron tais olla 4,8