Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkainen ja takertuva kumppani

Vierailija
16.03.2022 |

Olen seurustellut miesystäväni kanssa reilun vuoden verran. Alkuun hän oli oikein hurmaava ja vaikutti lähes täydelliseltä. Hän kertoili tarinoita mustasukkaisista tyttöystävistään ja samaan aikaan vaikutti itse siltä että ei ole varmasti mistään mustasukkainen. Viime aikoina hän on kuitenkin muuttunut. Hän on täysin aiheettomasti mustasukkainen. Kun yritän keskustella asiasta hänen kanssaan, hän väittää että ei ole mustasukkainen ja hänen mielestään minä itse teen asioista ongelman. Kuitenkin hän huomauttelee ikävään sävyyn jos esimerkiksi teen ystävieni kanssa jotain. Miespuolisista ystävistä kuulen enemmän, vaikka hänellä itselläänkin on naispuoleisia ystäviä. Saan myös huomautuksia jos en vastaa useaan tuntiin hänen viesteihinsä.

Myös takertuvuutta on ruennut ilmenemään. Hän esimerkiksi yrittää väkisin tunkeutua mukaan jos haluaisin lähteä baariin ystävieni kanssa. Jos haluan välillä viettää aikaa itsekseni, hän haluaisi kuitenkin nähdä ja pahoittaa mielensä jos haluan tehdä omia juttujani enkä ehdi näkemään häntä.

Mitä tämä oikein on? Koen että hän on muuttunut hyvin erilaiseksi suhteemme alkuun verrattuna. Suhteessamme ei ole tapahtunut mitään mikä oikeuttaisi hänen mustasukkaisuutensa. Hänen käytöksensä on pahentunut hyvin nopeasti enkä voi keskustella siitä hänen kanssaan, sillä hän syyttää minua siitä että yritän väkisin tehdä hänestä pahan. Olen suoraan sanottuna huolestunut siitä mihin tämä vielä johtaa. Olisiko viisainta erota hyvän sään aikana?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pettäjämies.

Vierailija
2/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla pettäjämies.

Muuten hyvä ehdotus, mutta missä välissä hän ehtisi pettämään kun roikkuu minussa kokoajan. Jos ei ole fyysisesti kanssani niin sitten pommittaa viesteillä kokoajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan vähän etäisyyttä moiseen.

Vierailija
4/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla pettäjämies.

Muuten hyvä ehdotus, mutta missä välissä hän ehtisi pettämään kun roikkuu minussa kokoajan. Jos ei ole fyysisesti kanssani niin sitten pommittaa viesteillä kokoajan.

Juu, ei varmaan vielä petäkään. Mutta noi oireet viittaa kyllä siihen että taipumusta on. 

Ja eihän tommosen kanssa muutenkaan kannata jatkaa, kun sen kanssa ei pysty edes puhumaan. Vaihda tasapainoisempaan malliin, älä tuhlaa aikaasi ja hermojasi sen kanssa.

Vierailija
5/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse, ja lujaa. Tuollainen tyyppi aiheuttaa vain ongelmia, ja käytös pahenee ajan mittaan, ei suinkaan helpota. Luultavasti se alkaa jo nyt vainota sinua, jos kerrot haluavasi erota. Siis älä kerro, katoat vain, ja aina parempi jos pystyt muuttamaan muualle hetkeksi ja vaihtamaan puhelinnumeroa.

Kyse on mielenvikaisesta tyypistä, jolla ei ole muuta elämää kuin sä. Ja se myös haluaa, että sulla ei ole mitään muuta elämää kuin se.

Vierailija
6/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse, ja lujaa. Tuollainen tyyppi aiheuttaa vain ongelmia, ja käytös pahenee ajan mittaan, ei suinkaan helpota. Luultavasti se alkaa jo nyt vainota sinua, jos kerrot haluavasi erota. Siis älä kerro, katoat vain, ja aina parempi jos pystyt muuttamaan muualle hetkeksi ja vaihtamaan puhelinnumeroa.

Kyse on mielenvikaisesta tyypistä, jolla ei ole muuta elämää kuin sä. Ja se myös haluaa, että sulla ei ole mitään muuta elämää kuin se.

Juuri näitä asioita olen alkanut pyörittelemään mielessäni. En käsitä mitä on tapahtunut sen ihanan alun jälkeen. Mutta pakkohan hänen oli minut jotenkin hurmata aluksi, sillä tuollaisen kanssa en olisi kyllä alkanut millekään. Sairasta! Luulin että minua ei voi alistaa tällaiseen suhteeseen, mutta olen kyllä jo huomaamatta alkanut rajoittamaan elämääni jotta ei tarvitse riidellä kokoajan. Näin huomaamattako se tapahtuukin...

-Ap

Vierailija
7/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tarina tänään. Sinä se jaksat kirjoitella satujasi ja fantasioitasi.

Vierailija
8/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haukotus taas. Keksi parempi aloitus.

Vierailija
9/16 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lukemassa ketju Narsistin keskustelutyyli.

Vierailija
10/16 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin samanlaisessa tilanteessa kuin ap. Yritän kerätä rohkeutta eroamiseen, mutta minua pelottaa miehen reaktio. Ei hän ole ollut uhkaava aiemmin, mutta uusia puolia tulee kokoajan esiin.

Vierailija
11/16 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasti korttinsa liian aikaisin. Tietää ettei hänessä ole mitään mistä joku haluaisi pitää kiinni mutta aikoo takertua kynsinhampain ja pakottamalla. Seuraavalle osaa näytellä kivaa vähän kauemmin.

Vierailija
12/16 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata olla parisuhteessa, jos viettää illat mielummin kavereiden kanssa baareissa ja ei kiinnosta vastailla viesteihin useisiin tunteihin.

Vierailija
13/16 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljasti korttinsa liian aikaisin. Tietää ettei hänessä ole mitään mistä joku haluaisi pitää kiinni mutta aikoo takertua kynsinhampain ja pakottamalla. Seuraavalle osaa näytellä kivaa vähän kauemmin.

No tämä. Aloitteleva kuspo, joka ei ole vielä riittävän kärsivällinen.

Ihastui samanlaisuuteenne ja nyt saa ahdistuskohtauksia, kun et muutukaan erilaiseksi, kaverittomaksi, hänestä riippuvaiseksi.

Vierailija
14/16 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viisainta erota nyt eikä jäädä odottelemaan että käytös paranisi. Ei parane vaan pahenee.

Vierailija
15/16 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap on jo ymmärtänyt erota. Tuo käytös on todennäköisesti vasta alkua ja tulee pahenemaan huomattavasti. Lopulta käy niin että kotoa ei saa poistua mihinkään.

Vierailija
16/16 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo numero yksi: eroa.

Neuvo numero kaksi jos ykkönen tuntuu vaikealta: vedä tiukat rajat ja pidä niistä kiinni. Älä jousta milliäkään. Kun olet ulkona ystäviesi kanssa tai tekemässä omia juttuja ja hän pommittaa viesteillä, laita tasan yksi viesti takaisin: "Keskityn nyt tähän enkä ole tänä iltana tavoitettavissa, palaillaan myöhemmin." Ja sen jälkeen et edes avaa hänen viestejään ennenkuin olet nauttinut rauhassa. Et vastaa puheluihin ja jos niitä tulee jatkuvasti, laitat puhelimen kiinni. Tai jos tarvitset puhelinta esim. Netin selailuun, laitat hänelle viestin: "Hei, tuo sun pommitus häiritsee oikeasti, blokkaan sut väliaikaisesti, palataan asiaan huomenna." Ja sitten teet sen.

Hän tulee suuttumaan tästä, mutta otat kylmänviileästi raivon vastaan ja toteat että et kertakaikkiaan halua olla aina tavoitettavissa ja jos miehen on vaikea tätä hyväksyä, teidän on parempi lähteä eri teille. Jos hän syyttää pettämisestä (taatusti syyttää) toteat että jos suhteessa ei ole luottamusta, ei ole suhdetta, joten parempi lähteä eri teille.

Vedä rajat heti alkuunsa ja PYSY niissä. Ja aina kun mies kiukuttelee, sano että tällainen käytös ei ole hyväksyttävää. Valmistaudu siihen että mies jankkaa, jankkaa ja jankkaa. Valmistaudu siihen että mies väittää että rajoistasi kiinni pitäminen on "todiste" siitä että petät. Pysy itse rauhallisena ja jankkaa takaisin että jos mies ei luota eikä anna sun nauttia omasta ajasta rauhassa, teidän on parempi erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä