Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v. tytöllä nyt jo tummaa karvoitusta kasvoissa :(

Vierailija
23.08.2015 |

Me vanhemmat ollaan astetta karvaisempia, nyt tästä näyttää kärsivän tyttömme.

Huulen yläpuolella on jo tummahkoa karvaa sekä kulmakarvatkin näyttää että yhteen kasvaa..

Täällä ei tietystikään satu olemaan ketään jolla sama tilanne? Sitä mietin jo nyt että missä vaiheessa noita alkas poisteleen?

Mua itseä on nuorena kiusattu samasta aiheesta, enkä tietysti haluais sitä tytölle..

Mutta toisaalta en haluais hänen alkavan stressaa aiheesta ihan vielä..

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista!

En jaksaisi toistaa itseäni, mutta en ole tytölle karvoituksesta puhunut.

Mahtavaa, että teillä joillakin on noin hyvä itsetunto. Olkaa onnellisia siitä :)

Tarkoitus ei olekaan omia epävarmuuksiani lapsille siirtää, halusin vaan lukea mielipiteitänne.

Ehkä mä nyt lopetan huolehtimisen ja katsomme tytön kanssa mitä asialle tehdään kun sen aika on.

Ap (joka muuten on ihan suomalainen niinku miehensäkin :))

Vierailija
2/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea että muillakin on karvaisia tyttöjä.mun 10-vuotiaalla on tosi paksut ja tummat karvat jaloissa.käsivarsissa todella pitkät ja on alkanut hävetä karvojaan.kasvoissa ei onneksi ole.harmittaa itseäkin tosi paljon tollanen riesa.minulla myös voimakas karvoitus mutta tuolla vielä pahempi.olen ajatellut että voi vaikka epiloida kun haluaa itse mutta sitäkin saa sitten jatkuvasti tehdä niin en ole rohkaisaut siihen.
tehdäänkö noin nuorille laserhoitoja?
onko kukaan kokeillut valoimpulssia kotona?laitteet kalliita mutta jos tietäisin että toimii niin ostaisin silmää räpäyttämättä sillä käyttäjiä piisaa.
nuoremmalla tytöllä on myös muutamia tummia viiksikarvoja jos tarkkaan katsoo mutta muuten ainakin vielä hentokarvainen.
itse olen ikäni kärsinyt karvoista niin en halua että lapsillani on sama piina edessä jos itse voin siihen vaikuttaa.
mulla auttoi se valoimpulssi ja karvat harveni jaloista aika paljon mutta ei ole ollut aikaa käydä siellä aikoihin
pitäisikin taas ottaa pari sarjaa reisiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 lisää että ihan suomalaisia mekin ollaan.tosin tummahiuksisia ja ruskeasilmäisiä mutta vaaleaihoisia.

Vierailija
4/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla! Et voi päättää toisen puolesta miten hän kehonsa kaikkine karvoineen kokee. Älä tartuta omia epävarmuuksiasi lapseesi. Minullakin on voimakas karvoitus enkä ole koskaan hävennyt sitä tai itseäni muutenkaan. Vanhempani tosin onnistuivat kasvattamaan minulle vahvan itsetunnon. Keskity sinäkin siihen.

Vierailija
5/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kamalaa, että tytöt opetetaan häpeämään jotain niin luonnollista kuin karvojansa. Toisilla on tuuheammat hiukset kuin toisilla. Sama pätee säärikarvoihin ja vaikkapa kulmakarvoihin. 

Vierailija
6/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole luonnollista, että 8-vuotiaalla tytöllä on viikset.

Vierailija
7/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tyttöä itseä alkaa häiritsemään (jos sitä nyt edes tapahtuu), niin voitte yhdessä niitä karvanpoistoja harkita. Ennen sitä suhtaudut tyttöösi, kuin hänellä ei niitä olisi.

Vierailija
8/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettanut tytölle vielä mitään. En ole hänelle mitään sanonut.

Mutta meinaatteko tosissanne että mun ja tytön pitäs vaan ylpeästi kulkea karvoinemme tässä nykyajan karvattomassa maailmassa?! Jossa miehilläkään ei saa olla karvoja juuri muualla kun päässä?

Ap

Vierailija
9/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää se sama jiolla oli iso mustapää poskessa? Normimeininki.

Vierailija
10/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:27"]

No ei ole luonnollista, että 8-vuotiaalla tytöllä on viikset.

[/quote]

Kyllä on. Minullakin oli ja ihan normaali ihminen olen, vaikka karvankasvuni onkin voimakasta. 

Vierailija
11/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:27"]No ei ole luonnollista, että 8-vuotiaalla tytöllä on viikset.
[/quote]
No kyllä on. Jos on tummahko, silloin ne karvatkin on tummat. Kaikilla on viikset, naisilla on vaan yleensä sellaiset läpinäkyvät.

Vierailija
12/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:29"]

En ole opettanut tytölle vielä mitään. En ole hänelle mitään sanonut. Mutta meinaatteko tosissanne että mun ja tytön pitäs vaan ylpeästi kulkea karvoinemme tässä nykyajan karvattomassa maailmassa?! Jossa miehilläkään ei saa olla karvoja juuri muualla kun päässä? Ap

[/quote]

Sinä voit tehdä itsesi kanssa mitä haluat, mutta älä tartuta omaa epävarmuuttasi ja karvojesi häpeilyä tyttöösi. Minä en ole päivääkään hävennyt karvojani ja on kamalaa edes ajatella millaista olisi elää häpeillen itseään. Ei maailmassa ole yhtä muottia siitä mikä on kaunista. Olen aina pitänyt itseäni kauniina karvojeni kanssa.

Vierailija
13/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserilla saa poistettua. Ei ole pakko kärsiä yhteen kasvavista kulmakarvoista tms. Vaatii mutaman käsittelyn. Ei just sun tyttären tarvitse olla se, joka ulkonäöllään muuttaa ihmiset suvaitsevaisemmiksi. Se on aika raskas taakka.

Vierailija
14/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian salailua olla puhumatta tytön kanssa. Hän tietysti itse päättää, haluaako tehdä jotain karvoilleen, mutta todellakin saa poistattaa häiritsevät karvat. Sama kuin jättäisi muutenkn kertomatta murrosiän muutoksista. Katsotaan, haluaako ehkä käyttää jotakin kuukautissuojaa jne. 

Vierailija
15/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää yhtään ihmettele miksi niin monella naisella on surkea itsetunto. Lapsesta asti kasvatetaan häpeämään omaa kroppaa. Surullista.

Vierailija
16/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokainen saa joskus jotain huutelua. Minulle pojat huutelivat koulussa pienistä tisseistä. Eihän se kivalta 12-vuotiaana tuntunut, mutta ei äitini silti silikoneja ehdottanut. Eri asia jos tyttäresi itse jossain vaiheessa haluaa karvoilleen jotain tehdä. 

Minullakin on paljon tummia karvoja kasvoissa, isän suku Italiasta. Eikä ole koskaan haitannut.

Vierailija
17/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen kasvaneissa kulmakarvoissa on se huono puoli, että ne saavat ihmisen näyttämään koko ajan tuimalta tai vihaiselta. Se vaikuttaa sosiaalisiin suhteisiin kavereiden kanssa ja siihen, miten ihmiset suhtautuvat lapseen.

Vierailija
18/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:27"]No ei ole luonnollista, että 8-vuotiaalla tytöllä on viikset.
[/quote]
Monikultturissa on

Vierailija
19/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:51"]

Yhteen kasvaneissa kulmakarvoissa on se huono puoli, että ne saavat ihmisen näyttämään koko ajan tuimalta tai vihaiselta. Se vaikuttaa sosiaalisiin suhteisiin kavereiden kanssa ja siihen, miten ihmiset suhtautuvat lapseen.

[/quote]

Ei jeesus mitä juttuja! Onko sinulla kokemusta asiasta? Minulla on, enkä allekirjoita höpinöitäsi lainkaan. :D Kulmakarvani eivät ole vaikuttaneet sosiaalisiin suhteisiini, kiitos vaan. Hyvin on pyyhkinyt näidenkin kulmien kanssa. 

Vierailija
20/42 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:27"]No ei ole luonnollista, että 8-vuotiaalla tytöllä on viikset. [/quote] Monikultturissa on

[/quote]

Suomessa ei pikkutytöillä kasva viikset, siksi noita mamuja ei pitäis ottaa tänne, kärsivät vaan liikaa, kun katselevat silokasvoisia ikätovereitaan.

Vai rupeisko joku kosmetologi tekemään bisnestä pikkutyttöjen karvoilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi