Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounasseteli: maksatko verotusarvon vai veron?

Vierailija
03.08.2015 |

Entinen työpaikkani maksoi lounareista verotusarvon (jotain reilut 6 €, jos on 8 €:n seteli) ja itse maksoin veron veroprosentti mukaan. Nyt on ajat huonontuneet ja uusi työpaikkani maksaa verot, mutta verotusarvo jää itse maksettavaksi. :(
Mitenkäs muualla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:06"]

Entinen työpaikkani maksoi lounareista verotusarvon (jotain reilut 6 €, jos on 8 €:n seteli) ja itse maksoin veron veroprosentti mukaan. Nyt on ajat huonontuneet ja uusi työpaikkani maksaa verot, mutta verotusarvo jää itse maksettavaksi. :( Mitenkäs muualla?

[/quote]

Eihän työpaikka voi maksaa veroa, koska sinun todellinen veroprosenttisihan määräytyy vasta lopullisessa verotuksessa.

Vierailija
2/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:13"]

Entinen työpaikkani maksoi lounareista verotusarvon (jotain reilut 6 €, jos on 8 €:n seteli) ja itse maksoin veron veroprosentti mukaan. Nyt on ajat huonontuneet ja uusi työpaikkani maksaa verot, mutta verotusarvo jää itse maksettavaksi. :( Mitenkäs muualla?

[/quote]

Eihän työpaikka voi maksaa veroa, koska sinun todellinen veroprosenttisihan määräytyy vasta lopullisessa verotuksessa.

[/quote]Työpaikka voi maksaa sen verran lounassetelistä, kuin minkä saa itse vähentää verotuksessa. Sitä varmaan tuossa tarkoitettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi maksaa käyvän arvon ja verotusarvon eron, mutta se ei ole veroa vaan ihan Edenred/nets mikälienykyään yritys. Taitaa tämä olla yleisempi tapa kuin ns luontoisetu.

Vierailija
4/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä että ja silti saan lounarit + rahaa niistä. Tähän on päädytty juuri siksi, että ennen saatiin ne palkan päälle, sitten kiinteä korvaus niistä ja nyt ne pitää lunastaa.

Vierailija
5/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:13"]

[/quote]

[/quote]Työpaikka voi maksaa sen verran lounassetelistä, kuin minkä saa itse vähentää verotuksessa. Sitä varmaan tuossa tarkoitettiin.

[/quote]

Eli paljonko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme