Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyky-ajan sisustus

Vierailija
16.03.2022 |

Miksi nykyään niin moni sisustaa niin, että valtavan kokoinen tv on huoneen keskipiste? Sitten vaan iso harmaa divaanisohva sitä vastapäätä, muutama kasvi ja pari koristetta hyllylle. Ei kirjahyllyä, ei tavaroita esillä, kaapinovet ilman vetimiä, mahdollisesti sisustustikkaat ja epämääräisiä sisustustekstejä matoissa ja verhoissa. Kaikki on valkoista tai eri harmaan sävyissä. Mitä on tapahtunut väreille, ja sille että sisustetaan oman maun mukaan? Viihtyykö joku oikeasti tuollaisessa asunnossa? Jos olet sisustanut näin, mitä muuta teet kuin katsot sitä isoa telkkaria?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tuon kaltaisesta sisustuksesta, pl. se iso tv. Vaalea, harmooninen ja mitään sanomaton sisustus rauhoittaa mun mieltä. Itse koen oloni levottomaksi värikkäässä ja täyteen ahdetussa asunnossa, vaikka toki ne joidenkin luonteelle sopiikin. Kotinsa kullakin.

Vierailija
22/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokainen saa sisustaa niin kuin haluaa mutta kieltämättä olen pitkään ihmetellyt divaanisohvien suosiota koska tuntee ettei kaupoissa enää mitään muuta myydäkään - ainakaan isoina sohvina, vain divaanimallisia

Siis eikö tuo divaanisohvatrendi mennyt jo vuosia sitten?

Voi olla, mutta en minä ainakaan osta uutta sohvaa trendien mukaan vaan sitten kun se hajoaa. Eli divaanisohva saa pysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni jokainen meistä saa sisustaa kotinsa oman makunsa ja varojensa mukaisesti! Mitä ihmettä se meille muille kuuluu? Häh?

Ei kuulukaan mutta eikös tämä kuitenkin ole keskustelupalsta?

Kyllä mielestäni muodin ja virtojen mukana meno kertoo ihmisen mielikuvituksen ja rohkeuden puutteesta.

Ihminen voi ilmaista itseään todella monella tavalla. Sisustaminen tai pukeutuminen eivä ole ollenkaan ainoita keinoja sen ilmaisemiseen.

Näin. Minä ilmaisen itseäni musiikilla. Musiikintekeminen vain ei ole sellainen asia jota kaikki joutuvat tekemään, toisin kuin asumus, johon huonekalut tuomalla olet jos sisutanut.

Vierailija
24/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokainen saa sisustaa niin kuin haluaa mutta kieltämättä olen pitkään ihmetellyt divaanisohvien suosiota koska tuntee ettei kaupoissa enää mitään muuta myydäkään - ainakaan isoina sohvina, vain divaanimallisia

No niin minäkin luulin kunnes lähdin etsimään normaalia suoraa sohvaa. Kyllä kahden ja kolmen istuttavia on mutta ei yhtään isompia ilman sitä divaania... 

Vierailija
25/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki olettaa, että vaihtoehtona on joko minimalistinen sisustus tai "täyteen roinaa ahdettu" asunto? Minulla on ihan normaali sisustus ja hillitysti värejä, kirjoja ja harrastusvälineitä esillä, ei kaikki kaapeissa. Silti olen enemmän minimalisti kuin materialisti, koska en ole varakas ja yhdessä vaiheessa muuttaessani pienempään asuntoon piti käydä kaikki tavarat läpi.

Ja nämä asunnot olen nähnyt selatessani mm. Oikotietä ja Etuovea. 

ap

Vierailija
26/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta en minä ainakaan osta uutta sohvaa trendien mukaan vaan sitten kun se hajoaa. Eli divaanisohva saa pysyä.

Ei kun tarkoitin, sitä, että ihmettelen, ettei kaupoissa olisi muuta. Mulle on ihan sama, millainen sohva kullakin on.

Vierailija
27/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettaa, että vaihtoehtona on joko minimalistinen sisustus tai "täyteen roinaa ahdettu" asunto? Minulla on ihan normaali sisustus ja hillitysti värejä, kirjoja ja harrastusvälineitä esillä, ei kaikki kaapeissa. Silti olen enemmän minimalisti kuin materialisti, koska en ole varakas ja yhdessä vaiheessa muuttaessani pienempään asuntoon piti käydä kaikki tavarat läpi.

ap

Ketkä kaikki?

Vierailija
28/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eri värit kuin harmaa ja valkoinen, mutta muuten on askeettista ja vähän tavaraa olohuoneessa. Ei meillä ole iltaisin tapana olohuoneessa tehdä muuta kuin katsoa televisiota, joten en näe syytä hankkia kirjahyllyä tms. pölynkerääjää. Telkkari ja sohva riittää, ei tauluja eikä verhojen lisäksi muita sisustustekstiilejä. Harrastus on musiikin tekeminen ja musavehkeille on erillinen huone. Muut harrastukset on ulkona tapahtuvia ja niihin liittyvät välineet on autotallissa. Vieraiden kanssa istutaan iltaa kesäisin pihalla ja talvisin takkahuoneessa, ei olla olohuoneessa.

Vierailija
29/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ainoat harrastukset on netflix ja kännykän näpräilyt. Mitäs muuta sisustaa kuin iso tv ensimmäiseen ja iso sohva molempiin löhöilyyn?

Vierailija
30/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis asunnot, joista aloituksessasi puhuit? Noihin myyntikuviinhan laitetaan aina mahdollisimman vähän tavaraa. Sitä kutsutaan stailaukseksi. Ja aika usein mahdollisesti värikkäät seinät on maalattu neutraaleiksi ihan vain myyntiä varten. Mä ajattelin, että puhut kodeista, joissa olet käynyt ja joiden asukkaat tunnet. 

Vierailija
31/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No itse ainakin tarkoitin kommentillani sitä, että jos on ns. normaali määrä tavaraa, se voi tehdä jo minun silmääni kodista levottoman ja täyteen ahdetun näköisen. Vaikkei se todellisuudessa täyteen ahdettu olisikaan.

Vierailija
32/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näkee paljon asuntoa etsiessä:

- harmaa divaanisohva, tähtikuosi tyynyt tai joku värikkäämpi sohvatyyny piristämässä huonetta

- heiniä tms. kaisloja pullossa

- ei verhoja

- iso tv, jonka alla valkoinen ilmeetön tv-taso

- sisustustikkaat ja niihin kiedottuina valoja

- sohvalta roikkuu huopa, nimenomaan niin että se on osittain lattialla

- laatikostoissa ei ole vetimiä, ei kirjahyllyjä tai jos kirjahylly on, se on osittain tyhjä ja siinä on vain tietynlaisia pikku tilpehöörejä

- sohvapöydällä tuoksukynttilöitä ja muovikasveja

- tauluna mustavalkonäkymä suurkaupunkiin, tai tekstejä joissa lueteltu suurkaupunkeja

- live laugh love, family is forever - sisustustekstejä

- kaikki värit sointuvat yhteen, eli toisin sanoen kaikki on eri harmaan sävyissä ja valkoista. Tähän vielä lisätään kissa ja lapsia niin jes. Asunnon omistaja on yh-äiti jolla paljon tatuointeja, värjätty tukka ja lävistyksiä.

Vierailija
33/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaukseni on, että ne tykkää sellaisesta sisustuksesta. Minäkään en sinusta ap tykkää, olet mielestäni vajaaälyinen ääliö. Mutta joku voi tykätä sinusta ja se on hänen oikeutensa.

Ja nykyaika kirjoitetaan noin, ääliö.

Vierailija
34/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siis asunnot, joista aloituksessasi puhuit? Noihin myyntikuviinhan laitetaan aina mahdollisimman vähän tavaraa. Sitä kutsutaan stailaukseksi. Ja aika usein mahdollisesti värikkäät seinät on maalattu neutraaleiksi ihan vain myyntiä varten. Mä ajattelin, että puhut kodeista, joissa olet käynyt ja joiden asukkaat tunnet. 

Tunnen myös ihmisiä joilla on tällaisia asuntoja joita olen nähnyt livenä. Nykyään tavallisetkin tavarat ovat krääsää ja roinaa ja pölynkerääjiä, kaiken on oltava harmonista ja tiptop 24/7.

ap

Vierailija
35/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaukseni on, että ne tykkää sellaisesta sisustuksesta. Minäkään en sinusta ap tykkää, olet mielestäni vajaaälyinen ääliö. Mutta joku voi tykätä sinusta ja se on hänen oikeutensa.

Tässä henkilö joka ei keksi mitään älyllistä sanottavaa, joten koittaa päästä ihon alle ja mennä henkilökohtaisuuksiin. Jos keskustelu ärsyttää sinua noin paljon, painu muualle. Kukaan ei pakota sinua olemaan täällä.

Ja yksi kirjoitusvirhe tarkoittaa että olen ääliö? Menikö vähän tunteisiin kun tajusit ettet tee muuta kuin makaa valkoisessa "harmoniassasi" tuijottaen tv:tä?

Vierailija
36/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eri värit kuin harmaa ja valkoinen, mutta muuten on askeettista ja vähän tavaraa olohuoneessa. Ei meillä ole iltaisin tapana olohuoneessa tehdä muuta kuin katsoa televisiota, joten en näe syytä hankkia kirjahyllyä tms. pölynkerääjää. Telkkari ja sohva riittää, ei tauluja eikä verhojen lisäksi muita sisustustekstiilejä. Harrastus on musiikin tekeminen ja musavehkeille on erillinen huone. Muut harrastukset on ulkona tapahtuvia ja niihin liittyvät välineet on autotallissa. Vieraiden kanssa istutaan iltaa kesäisin pihalla ja talvisin takkahuoneessa, ei olla olohuoneessa.

Kuulostaapa masentavalta, pelkkää telkkarin katsomista kaikki illat. Meillä ainakin iltaisin pelataan perheen kanssa pelejä, tehdään käsitöitä tai leikitään lasten kanssa.

Vierailija
37/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa masentavalta, pelkkää telkkarin katsomista kaikki illat. Meillä ainakin iltaisin pelataan perheen kanssa pelejä, tehdään käsitöitä tai leikitään lasten kanssa.

Sä et tainnut lukea sitä viestiä kokonaan.

Vierailija
38/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tunnen myös ihmisiä joilla on tällaisia asuntoja joita olen nähnyt livenä. Nykyään tavallisetkin tavarat ovat krääsää ja roinaa ja pölynkerääjiä, kaiken on oltava harmonista ja tiptop 24/7.

ap

Joo, no minäkin olen nähnyt tuollaisia koteja, mutta kuten ketjussa aiemmin kirjoitin, vain sellaisilla ihmisillä, jotka eivät vietä kovin paljoa hereilläoloaikaansa kotona. Mulla on kotona paljon tavaroita, koska 90% harrastuksistani (neulon, ompelen, virkkaan, askartelen, tuunaan huonekaluja, piirrän ja maalaan jne) on kotona. Lisäksi teen etätöitä, joten vietän suurimman osan ajastani kotona. 

Vierailija
39/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä henkilö joka ei keksi mitään älyllistä sanottavaa, joten koittaa päästä ihon alle ja mennä henkilökohtaisuuksiin. Jos keskustelu ärsyttää sinua noin paljon, painu muualle. Kukaan ei pakota sinua olemaan täällä.

Ja yksi kirjoitusvirhe tarkoittaa että olen ääliö? Menikö vähän tunteisiin kun tajusit ettet tee muuta kuin makaa valkoisessa "harmoniassasi" tuijottaen tv:tä?

Ja tässä ☝️ rakki joka älähti kun kalikka kalahti.

Ohis

Mene muualle jos et kestä.

Vierailija
40/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tv on olohuonen kulmakivi, koska tykkään katsella siitä dokumentteja, sekä pelata.  Eiköhän se muillain ole siitä syystä keskeinen elementti sisustuksessa. Divaanisohvalla on kiva istua, mikä on mulle tärkeintä, koska vietän siinä kuitenkin niin paljon aikaa. Kirjat tykkään lainata kirjastosta. En siis tarvitse kirjahyllyä, kun asuntoni on pieni muutenkin. Kukkia löytyy muutama, seinät ovat valkoiset, koska vuokrakämppä. Tykkään muutenkin, että seinät ja huonekalut ovat suht neutraalin värisiä ja tuon sisustukseen värejä sitten tauluilla ja tekstiileillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi