MITEN voin saada kokemusta työstä, jos työhön ei pääse ilman kokemusta?
Tätä on varmasti moni miettinyt mutta en vaan ymmärrä. Säästöjä perehdytyksessä vai mikä on? Kiva sitten kun ei saa edes mahdollisuutta osoittaa kykyjään, kun ei ole valmis osaaja. Käyn kyllä jo töissä mutta etsin toista työtä tähän oheen että saisin enempi rahaa kun kaikki kallistuu.
Kommentit (23)
Itsekin mietin tätä ja päätin että ei ole mahdollista. Lähdin uudelleen opiskelemaan terveydenhoitoalalle jossa on oikeasti töitä tarjolla niin ei tarvitse olla noiden idioottien ja narsistien riepoteltavana pätkätöissä.
Menet työllistämis tuella töihin niin saat jalkaa oven väliin. Vapaaehtoistyöt ja vuokra firmat.
Jep, itse olen 23-vuotias enkä koskaan ole saanut töitä, koska ei ole kokemusta eikä varaa ajokorttiin.
"Kysy sukulaisilta" no en ole väleissä tai tekemisissä eikä niillä varmaan muutenkaan mitään töitä ole antaa.
Kouluttaudu alalle, jolla on työvoimapula. Meidän alalla ei tarvitse edes hakea töitä, kun firmat soittaa töihin.
Itse opiskelin vielä, kun soitettiin ja tarjottiin töitä. Päivääkään ei ollut alan työkokemusta, jatkuvasti on haku päällä, mutta ei ole hakijoita.
Olen kysynyt tätä työhaastattelussa vasta valmistuneena (alalta jossa ei pääse opiskelijana töihin). Eivät osanneet vastata, valittelivat vain työkokemuksen puutettani.
Minulla riitti amiksen toisen vuoden viimeinen harjoittelu huhti-toukokuu. Kesätöihin samaan hommaan samaan firmaan ja syyskuussa vakituiseksi. En käynyt amista loppuun kun ei siitä olisi ollut mitään hyötyä. 10 v olen ollut työelämässä 3 ssa eri firmassa.
Mieti, mikä mahtaisi olla syynä siihen, ettet pääse haluamaasi työpaikkaan?
Muista siihen samaan paikkaan on pyrkimässä monia muitakin hakijoita, jotka ovat työnantajan mielestä parempi vaihtoehto juuri heidän yritykseensä kuin sinä.
Aina joku sen työpaikan kuitenin saa.
Vierailija kirjoitti:
Menet työllistämis tuella töihin niin saat jalkaa oven väliin. Vapaaehtoistyöt ja vuokra firmat.
Älä nyt viitsi, sinä naiivi kesän lapsi.
Suhteilla pääsee sisään ja paikka on jo valmiiksi pedattu siinä vaiheessa kun lähtee opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieti, mikä mahtaisi olla syynä siihen, ettet pääse haluamaasi työpaikkaan?
Muista siihen samaan paikkaan on pyrkimässä monia muitakin hakijoita, jotka ovat työnantajan mielestä parempi vaihtoehto juuri heidän yritykseensä kuin sinä.
Aina joku sen työpaikan kuitenin saa.
Kun ei ole juuri sitä tiettyä x-kokemusta jostakin järjestelmästä esim, niin ei edes harkita.
Tai ei ole aikaisemmin työskennellyt juuri samantyyppisessä tehtävässä, vaikka tehtävän varmasti oppisi koulutettu apinakin. Ei ole suhteita. Luultatvasti sillä joka valitaan on sitä kokemusta jo valmiiksi. Sillä minutkin valittiin tähän työhön, he ihan sanoivat että 'kun sinulla oli tuota kokemusta'
Vierailija kirjoitti:
Miten ne noin 2 000 000 työssäkäyvää on päässeet töihin ja sinä et?
SInunlaisesi irvileuat pilaavat kaikki keskustelut. Osaatko lukea? Mainitsen aloitusviestissä että minulla ON työ mutta haluaisin lisätyön sen oheen.
Ja puolustin työttömiä, koska ymmärrän myös heitä vaikka aina haukutaan omaksi syyksi jos joku on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu alalle, jolla on työvoimapula. Meidän alalla ei tarvitse edes hakea töitä, kun firmat soittaa töihin.
Itse opiskelin vielä, kun soitettiin ja tarjottiin töitä. Päivääkään ei ollut alan työkokemusta, jatkuvasti on haku päällä, mutta ei ole hakijoita.
Ja mikä sun ala on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi, sinä naiivi kesän lapsi.
Mä pääsin vuokrafirman kautta ensin osa-aikatöihin ja lopulta kokoaikatöihin, vaikka mulla ei ole mitään koulutusta alalle. Aloitin toimistoassarina ja nyt teen taloushallinnon hommia.
Vierailija kirjoitti:
Jep, itse olen 23-vuotias enkä koskaan ole saanut töitä, koska ei ole kokemusta eikä varaa ajokorttiin.
"Kysy sukulaisilta" no en ole väleissä tai tekemisissä eikä niillä varmaan muutenkaan mitään töitä ole antaa.
Miten tuo ajokortti mihinkään isommin liittyy? Suurin osa töistä on ihan muuta kuin ajamista.
Ei varmasti ole kyllä työttömienkään vika! Kyllä monilla firmoilla, päättäjillä ja rekryäjillä on peiliin katsomisen paikka. Kyllä ymmärrän sen hyvin kun työttömänäkin olen ollut ja melkein minnekään ei meinannut päästä.