Laihdutus ja nälkä!
Haluaisin laihduttaa muutaman kilon, mutta aina kun vaan pienennän annoskokoja ja vähennän napostelua iskee kauhea jatkuva nälkä. Mitä sille voi tehdä?
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:38"]
Syö kunnon satsi perunaa. Älä syö pastaa. Perunassa on 80 % vettä, pastassa vain 20 %. Peruna on hyvä laihdutusruoka.
[/quote]
Ei vesi pidä nälkää. Ap:n ongelma oli nälän tunne.
[/quote]
Ja perunassa on paljon nopeita hiilareita = ei pidä nälkää.
Kasvikset, puuro, liha, kala, marjat, pavut, linssit, ruisleipä, banaani yms sisältävät hyviä hiilareita jotka nostavat veren sokeriarvoja hitaasti jolloin nälkä pysyy myös pidempään poissa. Pääsääntöisesti jätä kaikki valkoinen poies kuten sokeri, pasta, riisi, vilja, ranskanleipä yms.
Paastoa niin tulee kolmen päivän päästä ketoosi. Ei nälätä enää. Olen ite pudottanut tällä menetelmällä paljon painoa, eikä ole kilot palanneet kun oon jatkanut pätkäpaastolla. Viimeksi olin vesipaastolla kolme viikkoa. Kolme ekaa päivää, varsinkin toinen, on pahoja, mutta sitten ei tee heikkoakaan. Juo vaan runsaasti vettä.
Lisäksi monesti se nälkä on oikeasti vaan tottumusta, mielitekoja, janoa. Menee ohi. Säästöliekki on olemassa, mutta ei niin paha kuin luullaan. Kokemusta on. Taatusti putoaa paino.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:38"]
Syö kunnon satsi perunaa. Älä syö pastaa. Perunassa on 80 % vettä, pastassa vain 20 %. Peruna on hyvä laihdutusruoka.
[/quote]
[/quote]
Kun on maha täynnä, ei ole näläntunnetta.
[/quote]
Vesi vaan häipyy mahasta aika nopeasti ja sitten ei ole taas maha täynnä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:53"]
Paastoa niin tulee kolmen päivän päästä ketoosi. Ei nälätä enää. Olen ite pudottanut tällä menetelmällä paljon painoa, eikä ole kilot palanneet kun oon jatkanut pätkäpaastolla. Viimeksi olin vesipaastolla kolme viikkoa. Kolme ekaa päivää, varsinkin toinen, on pahoja, mutta sitten ei tee heikkoakaan. Juo vaan runsaasti vettä. Lisäksi monesti se nälkä on oikeasti vaan tottumusta, mielitekoja, janoa. Menee ohi. Säästöliekki on olemassa, mutta ei niin paha kuin luullaan. Kokemusta on. Taatusti putoaa paino.
[/quote]
Ei tuommonen oo mahdollista jos on lapsia, töitä tai mitä tahansa tekemistä. Tajuhan siinä lähtee.
Syö enemmän rasvaa. Nythän uusin laihdutushitti on vesi johon on sekoitettu rasvaa, koska on oivallettu että rasva on se juttu joka pitää nälän pois.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:53"]Paastoa niin tulee kolmen päivän päästä ketoosi. Ei nälätä enää. Olen ite pudottanut tällä menetelmällä paljon painoa, eikä ole kilot palanneet kun oon jatkanut pätkäpaastolla. Viimeksi olin vesipaastolla kolme viikkoa. Kolme ekaa päivää, varsinkin toinen, on pahoja, mutta sitten ei tee heikkoakaan. Juo vaan runsaasti vettä.
Lisäksi monesti se nälkä on oikeasti vaan tottumusta, mielitekoja, janoa. Menee ohi. Säästöliekki on olemassa, mutta ei niin paha kuin luullaan. Kokemusta on. Taatusti putoaa paino.
[/quote]
Joo ja tämän jälkeen tuleekin parissa viikossa ne kilot takaisin? Hyvät ihmiset, ei näillä v*tun ihmedieeteillä laihduteta. Kyse on täysin ruokavaliosta ja liikunnasta! Mikään hyvä ei tule sormia napsauttamalla päivässä ;)
Paastoa niin tulee kolmen päivän päästä ketoosi. Ei nälätä enää. Olen ite pudottanut tällä menetelmällä paljon painoa, eikä ole kilot palanneet kun oon jatkanut pätkäpaastolla. Viimeksi olin vesipaastolla kolme viikkoa. Kolme ekaa päivää, varsinkin toinen, on pahoja, mutta sitten ei tee heikkoakaan. Juo vaan runsaasti vettä. Lisäksi monesti se nälkä on oikeasti vaan tottumusta, mielitekoja, janoa. Menee ohi. Säästöliekki on olemassa, mutta ei niin paha kuin luullaan. Kokemusta on. Taatusti putoaa paino.
[/quote]
Sairasta.
Jotkut pakenevat sodan jaloista. Täällä toiset hankkivat tahallisesti ketoosin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:56"]Syö enemmän rasvaa. Nythän uusin laihdutushitti on vesi johon on sekoitettu rasvaa, koska on oivallettu että rasva on se juttu joka pitää nälän pois.
[/quote]
Rasva pitää nälän vain hetken pois, menee suoraan vyötärölle eikä ole ravintoarvoja...
Terveellinen ruokavalio vaan, ei mitään poppaskonsteja.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Maha täynnä voi olla nälkä. Maha voi olla puolillaan ruokaa eikä ole nälkä. Riippuu aivan siitä, mitä siellä mahassa on.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:38"]
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa vesi kyllä pitää hetkellisesti nälän. Vanha anorektikkojen keino siemasta litra vettä aina nälän tunteen tullessa, mitä en kyllä suosittele. Edelleenkin terveellinen ruokavalio ja liikunta ja toki myös se vesi normaalirajoissa on kaiken a ja o.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:53"]
[/quote]
Ei tuommonen oo mahdollista jos on lapsia, töitä tai mitä tahansa tekemistä. Tajuhan siinä lähtee.
[/quote]
Kyllä on mahdollista. Mulla on lapsi ja työ, mutta se on siisti sisätyö niin kuin monella. Eri juttu jos huhkii raksalla, mutta pöydän takana istuminen ja asiakkaitten tapaaminen nyt ei raskasta ole.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:53"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä on mahdollista. Mulla on lapsi ja työ, mutta se on siisti sisätyö niin kuin monella. Eri juttu jos huhkii raksalla, mutta pöydän takana istuminen ja asiakkaitten tapaaminen nyt ei raskasta ole.
[/quote]
Tämä. Moni valittaa nälkää, vaikka istuu suuren osan päivästä perseellään.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:42"] Tarkoitin oikeanlaisella ruualla sitä ettei syödä eineksiä, tai herkkuja mitkä sisältää paljon kaikkea turhaa ja huonoja rasvoja ja paljon kaloreita. Itse syön vähärasvaista lihaa,kalaa, perunaa, täysjyvä pastaa,täysjyvä riisiä, leipää (runsaskuituista), rahkaa, jogurttia (turkkilaista 10%), kasviksia, marjoja, hedelmiä, hyviä rasvoja,puuroa, mysliä,pähkinöitä. Tuossa nyt ainakin mitä äkkiseltään tuli mieleen mitä kuuluu ruokavaliooni. En syö eineksiä tai herkkuja kuin max. Kerran kuussa. Syön säännöllisesti n.3 tunnin välein niin ei tule edes illalla mieli mättää niitä herkkuja. [/quote] Eihän sun ruokas vaikuta oikeanlaiselta, jos sillä tulee nälkä jo kolmen tunnin päästä. [/quote] Ei sillä tule nälkä missään vaiheessa, sitähän ap juuri halusi! Aineenvaihdunta pysyy myös hyvin käynnissä.
[/quote]
Aineenvaihdunta pysyy aina käynnissä. Ruuansulatuksen pitäisi antaa myös levätä välillä eikä olla koko ajan jotain syömässä. Nälän saa pysymään poissa, vaikka ei syökään koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:38"]
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa vesi kyllä pitää hetkellisesti nälän. Vanha anorektikkojen keino siemasta litra vettä aina nälän tunteen tullessa, mitä en kyllä suosittele. Edelleenkin terveellinen ruokavalio ja liikunta ja toki myös se vesi normaalirajoissa on kaiken a ja o.
[/quote]
Totta. Ja monesti janon sekoittaa näläntunteeseen. Ei ihmistä ole edes tarkoitettu syömään joka päivä.
[/quote]
Jos ketoosia havittelee, niin se onnistuu aivan hyvin syömällä ruokaa, ei tarvitse olla ilman ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:53"]
[/quote]
Jos ketoosia havittelee, niin se onnistuu aivan hyvin syömällä ruokaa, ei tarvitse olla ilman ruokaa.
[/quote]
Mutta jos haluaa laihtua tehokkaasti, niin jättää sen mässäyksen pois.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Totta. Ja monesti janon sekoittaa näläntunteeseen. Ei ihmistä ole edes tarkoitettu syömään joka päivä.
[/quote]
Totta janon voi sekottaa myös nälkään. Silti ptnä vieläkin haluan saarnata ettei noita ihme dieettejä, sun muita vesipaastoja. Niillä ei ihan oikeasti laihdu kuin hetkellisesti. Sen jälkeen kun palaat takaisin elämäntyyliin jolla lihoit kilot tulee rytinällä takaisin. Dieetti toimii hyvänä alkusysäyksenä terveellisille elämäntavoille kyllä, mutta minkäänmoista paastoa en suosittele.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:56"]
Syö enemmän rasvaa. Nythän uusin laihdutushitti on vesi johon on sekoitettu rasvaa, koska on oivallettu että rasva on se juttu joka pitää nälän pois.
[/quote]
Paremmin sen rasvan saa ruuasta. Ja varmasti myös halvemmalla. Sitähän ei tiedä, mitä rasvaa tohon veteen tungetaan. Mutta varmasti löytyy tarpeeksi hölmöjä, jotka sitä ostaa.
[/quote]
[/quote]