Naapurin äiti itkee pihallaan :(
En tunne häntä, mutta kuulen ja näen hänen itkevän.
Kommentit (65)
No mene kysymään onko kaikki hyvin
No kysypä vaikka, että mikä on hätänä?
Katseletko sä vaan aidan yli ja kirjotat hänestä tabletilla? Ota nyt hyvä ihminen kuvakin ja laita ketjuun.
Oon mäkin itkenyt pihalla. Milloin väsymystä,milloin riitaa miehen kanssa. Tavallista elämää. Suurimman osan ajasta pidän elämästä mutta joskus tulee itku.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:13"]
Mene kysymään onko kaikki hyvin
[/quote]
Onpas älykäs kysymys, kun toinen itkee. Tietenkään ei ole...
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:13"]
[/quote]
[/quote]
Se toimiikin keskustelun avauksena. Jos tuntuu että haluaa seuraa voi vastata että kaikki ei ole hyvin ja jatkaa siitä.
No me muut ei voida asialle mitään (eli aika turha ketju), mutta sä voit ap mennä kysymään että onko joku hätänä?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:13"]
[/quote]
[/quote]
Mun mielestä haluaa olla yksin ja rauhassa. Mä en ainakaan haluaisi, että joku naapuri tulis kyseleen mitään, jos mä itken.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:13"] Mene kysymään onko kaikki hyvin [/quote] Onpas älykäs kysymys, kun toinen itkee. Tietenkään ei ole... [/quote] Mun mielestä haluaa olla yksin ja rauhassa. Mä en ainakaan haluaisi, että joku naapuri tulis kyseleen mitään, jos mä itken.
[/quote]no jos se itkee siellä pihalla, niin ehkä se on "avunpyyntö", itse en ainakaan itkisi pihalla (jossa naapurit kuuloetäisyydellä), ellen toivoisi, että joku ehkä kysyisi, että mikä hätänä..
Minäkin kuulin äsken aikuisen itkevän ulkona. Ettei vaan samoilla nurkilla...
Mä olin kaupassa, kun sain puhelun että äitini menehtyi yhtäkkiä (alle 60-vuotiaana). Äitini oli mulle todella tärkeä, joten aloin itkemään aivan hysteerisenä. Kaikki vaan tuijotti, paitsi eräs vanhempi mies, joka tuli kyselemään että pärjäänkö. Hän myös saatteli mut ulos kaupasta ja jäi kanssani odottamaan miestäni, joka tuli hakemaan mut. Hän oli iso apu <3
Jotenkin tosi huomionhakuista itkeä ulkona silleen että se näkyy ja kuuluu. En arvosta. Syyspimeyden turvissa voi lenkillä pyyhkiä kyyneleet.
Heitä sille suklaalevy aidan yli!
Hämmästyin, nähdessäni tämän ketjun. Saattaa joku muukin itkeä pihallaan, mutta minä ainakin. Kiitos vain huolenpidosta naapurini. Minulla ollut kurja päivä. Olen väsynyt tämän hetkiseen olotilaani. Mies tuli kotiin umpikännissä puolen päivän jälkeen. Lapset tapellut koko päivän, naapuri antoi palautetta kasvatusmetodeistani ja kaiken kukkuraksi olen raskaana, etten jaksa yksinkertaisesti kaikkea yksin. En oikeastaan edes tiedä, mistä aloittaisin asioiden selvittämisen. Parisuhde pitäisi saada kuntoon, oma mieli kuntoon ja lspsetkin pitäisi hoitaa. Ja kohta syntyy vauva. Pelkään, että se syntyy vielä etuajassa kaiken tämän stressin takia :'(
Jos se parkuu pää punaisena, toki voit puuttua asiaan.
Itse menin eron jälkeen hetkeksi pihalle ja saatoin itkeäkin.
Sen jälkeen palasin hoitamaan lapsia hyvällä mielellä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:28"]
Mä olin kaupassa, kun sain puhelun että äitini menehtyi yhtäkkiä (alle 60-vuotiaana). Äitini oli mulle todella tärkeä, joten aloin itkemään aivan hysteerisenä. Kaikki vaan tuijotti, paitsi eräs vanhempi mies, joka tuli kyselemään että pärjäänkö. Hän myös saatteli mut ulos kaupasta ja jäi kanssani odottamaan miestäni, joka tuli hakemaan mut. Hän oli iso apu <3
[/quote]
Minä sain myös kerran puhelun, että paras ystäväni oli kuollut. Kolmen lapsen äiti, 34-vuotias, saanut sydänkohtauksen kesken juoksulenkin. Olin juuri tullut ulos kaupasta omien lasten kanssa, työnsin kahta rattaissa ja kolmas käveli itse. Itkin ääneen ja valtoimenaan koko kilometrin matkan vilkkaalla kadulla kaupasta kotiin. Kukaan ei kysynyt, mikä minulla oli. Katsoivat kuin hullua tai katsoivat muualle.
En tiedä, mitä itse olisin tehnyt samassa tilanteessa, mutta tuntui jotenkin hullulta näin jälkikäteen ajateltuna. Nainen itkee keskellä katua kolmen pienen lapsen kanssa, kauppakassit rattaissa. Kukaan ei kysy, onko joku hätänä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:29"]Heitä sille suklaalevy aidan yli!
[/quote]
Ihana ehdotus!
Minäkin menen välillä partsille vollottamaan, jos olo on syystä tai toisesta paska. Iso syy paikkavalinnalle on se, etten tahdo liiaksi romahtaa lapsen (vasta taapero) edessä - itkeminen hänen edessään on normaalia enkä sitä salaile, mutta sellainen hysteerinen purkausitku voisi säikäyttää lapsen joten teen sen mieluummin tehokkaasti parvekkeella ennen kuin kerään itseni :D