Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rippijuhlatarjoilut, mitä mieltä?

Vierailija
16.03.2022 |

Meillä on kesällä rippijuhlat. Olemme nuoremme kanssa miettineet mitä tarjoaisimme vieraille. Tarkoitus pitää kahvijuhlat iltapäivällä, joten varsinaista ruokaa ei olla ajateltu tarjota.
Ajatuksenamme on ollut seuraavanlainen menu:

Täytekakku
Juustokakku
Suklaapikkuleivät
Hedelmiä sopiviksi paloiksi leikattuna
Makaronisalaatti
Vihersalaatti
Juustosarvet
Kahvi
Tee
Mehu
Kivennäisvesi

Teemme itse nämä kaikki, paitsi täytekakun ehkä tilaan konditoriasta.

Miltä kuulostaisi?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku!! Muuten kuulostaa tosi hyvältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatteja en käsitä noissa kahvitarjouluissa. Lisäisin jotain kahvikakkua esim tiikeri ja pikkuleipiä toista sorttia.

Vierailija
4/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä ja kelpaisi minulle. Ehkä joku suolainen juttu vielä voisi olla lisänä, piirakka tai suolainen juustokakku? Valmiiksi paloitellut hedelmät juhlapöydässä kuulostaa omaan korvaan vähän erikoiselta. Mahtavatko ne kesähelteillä kovin kauan säilyä freesinä?

Vierailija
5/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko pitkän matkalaisia? Lähetätkö postissa viralliset kutsut?

Vierailija
6/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, tosin itse suolaisen ystävänä laittaisin vielä jonkun yhden suolaisen.

Vierailija
7/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatteja en käsitä noissa kahvitarjouluissa. Lisäisin jotain kahvikakkua esim tiikeri ja pikkuleipiä toista sorttia.

Itse taas en lisäisi makeaa, koska tossa on jo montaa sorttia. Suolaista menee yleensä enemmän.

Vierailija
8/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulattakaa valko ja maitosuklaata hedelmille dipiksi🥰

Vierailija
9/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun et pullakranssia ehdottanut.

Kuivakakut eivät enää nykyaikana mene.

Salaatit sen sijaan menevät.

Vierailija
10/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150km päästä tulee kauimmaiset vieraat.

Lisäksi yksi vieras tulee niin kaukaa, että aikoo yöpyä meillä.

Vierailija
11/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika niukalta. Hedelmät juhlapöydässä on minulla ainakin ihan uus juttu?

Vierailija
12/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä salaatissa kun ei ole ruokaakaan?

Lisää suolaista, niistä pidetään enemmän kuin makeista ja niitä oli listalla vain yksi.

Vierailija
13/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä ja kelpaisi minulle. Ehkä joku suolainen juttu vielä voisi olla lisänä, piirakka tai suolainen juustokakku? Valmiiksi paloitellut hedelmät juhlapöydässä kuulostaa omaan korvaan vähän erikoiselta. Mahtavatko ne kesähelteillä kovin kauan säilyä freesinä?

Mitkä kesähelteet tuolla muka on? Nollan tienoissa.

Vierailija
14/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuivakakku ja pulla menee aina. Valitettavasti ihmiset niidenkin teossa kitsastelee. Leivotaan margariinilla ja sokeria puolet ohjeesta. Kunnolla tehty tiikerikakku ja tavallinen pulla ovat parasta herkkua.

Vierailija
15/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voileipäkakku? Paskat bileet tulossa, joista sukulaiset puhuu vielä kymmenen vuoden päästäkin. Muuten tarjoilut kuulostavat hyvältä, mutta älä häpäise rippilasta.

Vierailija
16/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150km päästä tulee kauimmaiset vieraat.

Lisäksi yksi vieras tulee niin kaukaa, että aikoo yöpyä meillä.

Silloin pitää etiketin mukaan tarjota ruoka. 150km päästä tulevat ei pärjää pelkällä salaatilla, joten jotain ruokaisampaa tarjoisin.

Vierailija
17/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että esim omenalohkot, vesimeloninpalat, tuoreen ananaksen palat, banaaninpalat kuorineen, viinirypäleet, appelsiinilohkot yms säilyy ihan hyvin isolla tarjoilualustalla, varsinkin jos laitan kylmäalustan alle. luulisin että näitä hedelmiä olisi vieraiden mukava napostella. T.ap

Vierailija
18/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse mansikka-kermakakku, viime rippijuhlissa se oli vieraiden suurin suosikki. Kehuivat, kuinka oli hyvää, kerrankin sai oikeaa kakkua leipomoiden piperrysten sijaan, missä on kaikenmaailman mousseja tai sokerimassaa tms.

Minäkin vähän ihmettelen noita salaatteja kahvitarjoilussa. Toivottavasti ne ovat ruokaisia eli niistä löytyy jotain proteiiniakin ja tarjoa niiden kera vaikka patonkia tai muuta leipää.

Suolaista puolta kaipaisin enemmän. Karjalanpiirakat ja munavoi on klassikko.

Vierailija
19/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että esim omenalohkot, vesimeloninpalat, tuoreen ananaksen palat, banaaninpalat kuorineen, viinirypäleet, appelsiinilohkot yms säilyy ihan hyvin isolla tarjoilualustalla, varsinkin jos laitan kylmäalustan alle. luulisin että näitä hedelmiä olisi vieraiden mukava napostella. T.ap

Sotkevat vain käsiä.

Vierailija
20/71 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kesähelteet tuolla muka on? Nollan tienoissa.

Ne rippijuhlat on kesällä.