Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermot teiniin..

Vierailija
22.08.2015 |

Meillä on tällä hetkellä todella tiukkaa rahallisesti.. Kaikesta on pitänyt säästää, itse teen sämpylät, ruoat mahd halvoista aineista, autolla ei kuljeta kuin pidemmät matkat jne.

Miehen lapsi, 15 v poika, asuu viikonloput ja lomat meillä. Eilen kävin kaupassa ja ostin ruokatarpeet tiistaille asti (ke tulee seuraavan kerran rahaa..)

Tuossa tulin pienempien kans kotiin (aamusta asti liikkeellä) ja meinasin alkaa tekemään ruokaa.. Katselin jääkaappiin ja huomasin, että huomiseen makkarakeittoon varatut makkarat oli syöty.. Arrgh! Ja leipien päälle varattuja leikkeleitä ei ollut kuin muutama siivu jäljellä. Juustokilostakin (eilen ostettu) yli puolet hävinny..

Kaapissa olisi ollut eilistä ruokaakin syödä, mutta ei kelpaa ku ei oo hänen herkkuruokiaan..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:21"]Poika on kasvavassa iässä ja syö kaiken mitä eteen laitetaan. [/quote] Ap kirjoitti ettei syönyt eilistä ruokaa kun ei ole herkkua... Joten... [/quote] Jos eilinen ruoka on pojan mielestä pahaa, niin minkäs teet? Pakotat syömään? [/quote] Pahaa? Ap sanoi ettei ole herkkuruokaa niin ei kelpaa. Käsitän tuon niin ettei pahaa nyt sentään mutta kun parempaa oli tarjolla niin syötiin sitten sitä. Ja kyllä, pakottaisin syömään 15-vuotiaan tai no muutakaan ei todellakaan saisi ja olisi sitten nälässä. Itselläni on esim sellainen 12-vuotias että avaisi aina uuden leipäpussin (tuoreen) vaikka edellisiä on jäljellä. Tuo on hyvin raivostuttavaa koska joudun usein sitten heittämään sitten leipää roskiin. Joten ymmärrän ap:ta. [/quote] Eihän ap tietenkään itse myönnä ruoassa olevan vika, vaan pojassa. Minä en ymmärrä tätä asennetta, että ensin tehdään pahaa ruokaa ja sitten syytetään lapsia nirsoiksi, kun ei kelpaa ja pakotettaan syömään. Uusi leipäpussi on hieman eri asia, kuin tarjota tänään ruokaa, joka ei kelvannut eilenkään. [/quote] Tehdään pahaa ruokaa? Anteeksi mutta mikä ruoka voisi edes olla pahaa 15-vuotiaan mielestä? En usko, että ap on sellaista tehnyt mitä lapset eivät pystyisi syömään! Eikä aina voi olla herkkuruokaa tarjolla. Kai nyt tämän tajuat?

[/quote]

Mistä minä tietäisin, mitä ruokaa siellä on ollut. Mutta itse teini-iässä rupesin kasvissyöjäksi, ettei tarvitse koskeakaan kalaan, varsinkaan kalakeittoon. Ja kun perheissä on joskus erilaisia herkkuruokia ja inhokkiruokia, vieläpä mennen ristiin keskenään, niin onhan se ihan mahdollista, että ap. on tehnyt omien kullannuppujensa herkkunakkikeittoa, josta tuo poika taas ei pidä ollenkaan, ja valittaa nyt, että poika syö vääriä asioita ja syyttää tämän äitiä.

Vierailija
22/27 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikahan ei ruokaa eilen edes maistanut, että olisi tiennyt pahan makuiseksi.. Katsoi vaan että oli riisiruokaa niin ei maistu. Aamupalaksi olin tehny koko porukalle puuron, kun se oli valmis niin sanoi että syö kohta (oli koskematta kattilassa) ja lounaaksi olisi ollut sitten sitä eilistä ruokaa..

Ja sillä ei ole merkitystä että on "vain miehen" poika.. Olen ollut pojan elämässä alusta asti, isän kumppanina siitä asti kun poika oli 1,5 v. Monen monta pitkää pätkää on asunut meillä kun äidillä ei kiinnostanut.. Parhaimmillaan puoli vuotta väliä ettei äitiään nähnyt kuin pari muutaman tunnin pätkää kerrallaan.. Minulle hän on yhtä tärkeä kuin "omatkin" lapset..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun omat äpäräsi ovat teini-ikäisiä. Ilmeisesti olette niin köyhiä, ettei heitäkään ole varaa ruokkia. Hyvää elämää heille kaikille, huonoista lähtökohdista huolimatta. 

Vierailija
24/27 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikku lisäyksenä.. Tuo nirsoilu tullut monessa muussakin esille nyt kun äitinsä on innostunut taas pojastaan ja kuvioissa on hyvätuloinen isäpuoli.. Kaikki ostetaan mitä poika hoksaa pyytää (sai mm kelkan synttärilahjaksi..) Ruuat on pääsääntöisesti näitä pojan herkkuja mm pizzaa ja hamppareita.. Eihän nuo meidän kotiruuat enää nuiden jälkeen maistu..

Vierailija
25/27 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta pidä hermostua vaan jutella kunnolla asiasta. Meillä on nyt tuollainen suursyömäri, joka oli välillä hetinyt syödä tulevia ruokia pois, kun ei tiennyt, onko syötöviä nyt vai tehdäänkö ruokaa. Nyt meillä on diili, että tietyltä hyllyltä ei saa ottaa, koska teen siitä ruokaa, muut sapuskat ovat vapaata riistaa, ja jos joku on loppumassa, niin infotaan mua, ennenkuin tulen töistä kotiin.

Ap, ne teidän yhteisetkin lapset tulevat teini-ikään, joten sama on edessä.

Eli time-out, keskustelkaa ja sopikaa säännöt.

Vierailija
26/27 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:28"]En ymmärrä. Kai lapsi saa syödä. Eikö saisi ottaa juustoa ja leikkeleitä. Makkarasta olisit voinut sanoa.
Mutta kurjaa ellei saa edes syödä. Toki kun on miehen lapsi
[/quote]
Voi hyvänenaika! Ei kai tuosta ollut kyse vaan siitä, että on syöty puoli kiloa juustoa sekä leikkeleet. Minua ainakin raivostuttaisi suunnattomasti tuollainen juuston ja leikkeleiden mättäminen. Ne kuuluu leivän päälle eikä pelkästään syötäviksi. Näin ainakin meillä.
[/quote]

Meillä teinit saa syödä niin paljon kuin haluaa vaikka juustoa. Tai mitä tahansa löytyy.

[/quote]
No meillä ei saa. Pyrin kuitenkin siihen, että lapset syövät terveellisesti ja monipuolisesti niin kauan kun minä olen heistä vastuussa. Ei ole kenellekkään hyväksi syödä juustoa ja leikkeleitä niin paljon kuin haluaa. En voi uskoa, että jossain perheessä tämä olisi ok? Syödään juustot ja leikkeleet kaapista ja kunnon ruoka jää syömättä. Voi jestas. No kukin tavallaan.

Vierailija
27/27 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:49"]Odota kun omat äpäräsi ovat teini-ikäisiä. Ilmeisesti olette niin köyhiä, ettei heitäkään ole varaa ruokkia. Hyvää elämää heille kaikille, huonoista lähtökohdista huolimatta. 
[/quote]
Mistähän kolosta sinäkin tänne kaivauduit kommentoimaan tyhmiä? Mene takaisin ole hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän