Miksi mun spagetti kastikkeesta tulee aina pahaa? Laitoin yhden tomaattimurksa purskin ja ruokakerma purkin
Kommentit (73)
En yhdistäisi tomaattimurskaa ja kermaa. Mutta sen kai jo tiesitkin. 1/5
Ruokakermalla kaikesta tulee pahaa, käytä oikeaa kermaa. Älä sotke tomaattia siihen oikeaankaan kermaan.
Kokeile kirjoittaa yhdyssanat oikein. Jospa maku paranisi siitä?
Laita sinne hitosti eri yrttejä. Sit maistuu.
Jätä kerma pois ja lisää pieni purkki tomaattipyrettä.
En ole ikinä ymmärtänyt näitä kerman/ruokakerman sekoittajia joka ruokaan.
Olen kokki ja oikeasti harvaan ruokaan sitä tarvitsee. Pastakastike tomaattipohjaisena on hyvää ilman kermoja.
Laita vaa 1/3 osa 5% Paistijauheihaa, loput porkkanaa, palsternakkaa ja varsiselleriä sipulia ym ei tule niin tunkkaista
Kokeile jättää tomaattimurska pois. Se voi joskus olla kitkerän makuinen. Kermaa ei kannata laittaa kuin loraus.
Lihaliemikuutio on hyvä mauste spagettikastikkeeseen.
Lisää kastikkeeseen sipulia, valkosipulia, paljon basilikaa ja vaikka oreganoa. Lisäksi tietenkin suolaa ja mustapippuria. Jätä kerma pois ja laita ennemmin sen tilalle kokkauksen lopussa mozzarellaa.
En ole ikinä laittanut kermaa spagettikastikkeeseen enkä paljon muuhunkaan ruokaan.
Ruokaa laittaessa tulee aina nauttia pullo Calvadosta tms. hyvää viinaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt näitä kerman/ruokakerman sekoittajia joka ruokaan.
Olen kokki ja oikeasti harvaan ruokaan sitä tarvitsee. Pastakastike tomaattipohjaisena on hyvää ilman kermoja.
Oliiviöljy, hyvät mausteet ja pitkä haudutus. Sekä rippu sokeria.
Onko kattila puhdas?
Koska ollut tuotteiden parasta ennen - päivä?
Onko paha halitoosi?
Tippuuko liesituulettimessa jotain ökköä ruokaan?
Puolitan aina muutaman minitomaatin tomaattisoseen joukkoon, jos se on jotain tylsänmakuista perussosetta tai pyrettä. Maku paranee heti. Yrttejä sekaan joko tuoreena tai kuivamausteina. Ripaus suolaa ja ehkä pippuriakin.
Jätä tomaatti pois ja lisää pekonia, kananmunia ja pecorinoa sekä reilusti mustapippuria.
Pelkkä paseerattu tomaattikastike ja jauhelihaa ja sipulia ja mausteita. Ei mitään kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa laittaessa tulee aina nauttia pullo Calvadosta tms. hyvää viinaa.
Tästä tulee telakkaväen sanonta "riipaisen spagetit pöytään".
Vierailija kirjoitti:
Älä sotke tomaattia siihen oikeaankaan kermaan.
Mielestäni hyvää tonnikala-pastavuokaa on tullut vaikka onkin ollut tomaattia ja kermaa sekaisin. Intialaiseen butter chickeniinkin olen lisännyt lorauksen kermaa tomaattipohjaiseen kastikkeeseen.
Tomaatimurskaa sisältävään kastikkeeseen pitää laittaa aina myös sokeria. Se taittaa kitkerän ja vetisen maun.
Etkö mitään mausteita laittanut?