Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Starttipaketti lapselle omaan kotiin

Vierailija
16.03.2022 |

Mitä kaikkea laittaisitte starttipakettiin, kun lapsi muuttaa omilleen?

Perus ruokatarvikkeita, mausteita, siivousvälineitä, vessapaperit, pakastimeen jotakin?

Ootteko antaneet lapsille tällaisen starttipaketin kun ovat muuttaneet? Mitä kaikkea laitoitte

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin lupauksen ostaa kaikkea mitä puuttuu ja vaikka parina ekana kuukautena käyttää kaupassa ostamassa sitä mitä se haluaa.

Et voi sitten antaa vain suoraa rahaa?

Vierailija
22/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä te lellitte niitä vitunmarjojanne.

Kun on itse sen vitunmarjan tehnyt, niin on täysin normaalia ettei sitä jätä täysin yksinään heti kun muuttaa omilleen. Harmi jos sinun vanhemmat ei auttaneet yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin lupauksen ostaa kaikkea mitä puuttuu ja vaikka parina ekana kuukautena käyttää kaupassa ostamassa sitä mitä se haluaa.

No me ”käytettiin” lapsi kaupassa Ikeassa meidän autolla. Ei hän olisi niitä sieltä itse julkisilla saanut kuskattua.

Vierailija
24/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tuntee itse oman lapsensa. Suurin osa nuorista ei osaisi käyttää rahaa fiksusti.

Vierailija
25/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut kodintarvikkeiden keräämisen. Olen pienituloinen joten siihen menee aikaa. Perus kalusteet tilataan sitten aikanaan ikeasta. Tietysti maksan vuokravakuuden, annan rahaa. Olen saanut vanhemmiltani paljon apua joten nyt se on minun vuoro tietysti.

Vierailija
26/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tänä päivänä nuoret kelpuuttaa vanhoja eriparisia huonekaluja?

Aikoinani sain mielestäni ihan hyvän starttipaketin. Perusastioita, mikron, halvan pölynimurin ja vanhan matkatelevision. Puhelimen hankin itse. Tietokonetta käytin koulussa. Siihen aikaan oli vielä tietokoneluokkia, joissa sai käydä tekemässä projektityöt ja esitykset.

Ensimmäiset vuodet asuin kalustetussa soluasunnossa. Sieltä kun muutin eteenpäin, hankin huonekalut vähitellen itse. Tuli asuttua muutamankin kämppikset kanssa. Yksiöön ei ollut varaa.

Vierailija
27/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tuntee itse oman lapsensa. Suurin osa nuorista ei osaisi käyttää rahaa fiksusti.

No venytä se kotileikki sitten kattamaan koko elämä kun ei saa lapsi irtautua ja opetella itse.

Vierailija
28/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on itse sen vitunmarjan tehnyt, niin on täysin normaalia ettei sitä jätä täysin yksinään heti kun muuttaa omilleen. Harmi jos sinun vanhemmat ei auttaneet yhtään.

Kokemusta tästä. Seurasi niin aggressiivista vainoa että piti soittaa poliisi väliin.

Vierailija
29/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me ”käytettiin” lapsi kaupassa Ikeassa meidän autolla. Ei hän olisi niitä sieltä itse julkisilla saanut kuskattua.

Tuon ikäisissä on jo perheellisiä ja heillä on omat lapset joita käyttää kaupassa.

Vierailija
30/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju näyttää miten epäreilu elämä on. Jotkut saa täyden kalustuksen vanhemmilta jotkut ei mitään.

Elämä tasarvoiseksi NYT

Heti, kun kaikki suostuvat tekemään tasa-arvoisesti töitä.

Kyllä annoin lapsilleni n 5 muovikassillista tavanomaista Prisma-tavaraa vähän kaikkea. Siivoukseen, pyyhettä, mausteita, jne.

Ja lisäksi olen ostanut kaikenlaista mitä ovat tarvinneet, pesukonetta, imuria, kalustetta ym

Vierailija
31/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinulla kaunis ilmaisu lapsestasi.

Vierailija
32/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisissä on jo perheellisiä ja heillä on omat lapset joita käyttää kaupassa.

Minkäikäisissä???

Vierailija
33/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi saanut hankkia itse mieleisiäni ihan kokonaan ilman emän mukanaoloa, vaan emän olisi pitänyt päästä vaikuttamaan oman kotini sisustamiseen. Tuuppasi aggressiivisesti sisustustavaraa lahjaksi jonka tuuppasin saman tein takaisin ulos :)

Vierailija
34/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tänä päivänä nuoret kelpuuttaa vanhoja eriparisia huonekaluja?

Aikoinani sain mielestäni ihan hyvän starttipaketin. Perusastioita, mikron, halvan pölynimurin ja vanhan matkatelevision. Puhelimen hankin itse. Tietokonetta käytin koulussa. Siihen aikaan oli vielä tietokoneluokkia, joissa sai käydä tekemässä projektityöt ja esitykset.

Ensimmäiset vuodet asuin kalustetussa soluasunnossa. Sieltä kun muutin eteenpäin, hankin huonekalut vähitellen itse. Tuli asuttua muutamankin kämppikset kanssa. Yksiöön ei ollut varaa.

Niin. Tuskinpa kaikki kelpuuttavat. Mä en itse saanut kuin kahvipannun (siis ei keitintä, vaan porokahvia varten) ja teekannun. Tää oli 70-luvulla. Edes mukia tai laseja en saanut. En ollut mikään kahvikissa tai teenlipittäjä, ne oli ihan ufoja lahjoja mulle. Olin 17.

Kun omani muuttivat kotoa, ei kelvannut oikein mikään. He ostaa Ikeasta. Mä olin tosi hämmästynyt, koska luulin että jotain kelpuuttavat esim astioita. Olin vähän säästellyt ja katsoin että on vastaavat kummallekin. Toinen muutti kimppaan sellaisen pimun kanssa, joka ostatti kaikki uudet kamat. Pimulla meni rahat kauneudenhoitoon ja vaatteisiin ja osamaksuihin. Voin pahoin. Ei sitä onneksi kestänyt kuin pari vuotta ja hyvä oli että pimatsu kyllästyi, mutta rumasti teki. No kamat jäi sentään pojalle.

Toinen muutti itsekseen ja hommasi Ikeasta kaiken. Taisin saada antaa vähän lakanoita ja pyyhkeitä hänelle. Vanhan pesukoneeni annoin ja uuden imurin.

En siis ollut tajunnut mitään. Kuvittelin, että meidän vanhat kelpaa alkuun, mutta nää olikin melkein harmissaan. Ihan tipahtanut olin. Nolotti. Puhdistusaineita yms annoin myös, mutta luulen, että tää pimun kanssa muuttanut heitti ne roskiin, koska pimu tiesi mitä tahtoo. Toinen sentään käytti ainakin jotain. Ehkä kannattaa kysyä. Nykymaailma on ihan toisenlainen. Mä olisin ollut onnessani, jos olisin saanut jotain. Eväät ekaksi illaksi sain tehdä, mutta äitini katsoi pahasti. Ärsytti, kun istahti sitten portaille kun muuttokuorma lähti. Ei sentään itkenyt. Oli varmaan lukenut, että voi olla vaikeaa hetki. Mulle ei ainakaan ollut. Meinasin 17 :ssä vuodessa tulla hulluksi siellä.

Vierailija
35/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt esikoiselle (nyt 17 v.) hänen toivomusten mukaisesti astioita, aterimet ja ruoanlaittovälineitä, lakanoita ja pyyhkeitä. 

Lisäksi on yhdessä katsottu mitä muita astioita, käyttötavaroita kotoa liikenee hänelle. 

Oman huoneen huonekalut saa ja pari kattolamppua on katsottuna, samoin mattoja ja yksi nojatuoli.

Kunhan muutto omilleen ajankohtainen hankitaan tarvittavat kodinkoneet (pesukone, imuri, silitysrauta, vedenkeitin, kahvinkeitin, mikro) 

Hankinnat olen tehnyt kirppareilta, alesta ja outleteista sen mukaan kun edulliseen hintaan tullut vastaan.

Vierailija
36/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt esikoiselle (nyt 17 v.) hänen toivomusten mukaisesti astioita, aterimet ja ruoanlaittovälineitä, lakanoita ja pyyhkeitä. 

Lisäksi on yhdessä katsottu mitä muita astioita, käyttötavaroita kotoa liikenee hänelle. 

Oman huoneen huonekalut saa ja pari kattolamppua on katsottuna, samoin mattoja ja yksi nojatuoli.

Kunhan muutto omilleen ajankohtainen hankitaan tarvittavat kodinkoneet (pesukone, imuri, silitysrauta, vedenkeitin, kahvinkeitin, mikro) 

Hankinnat olen tehnyt kirppareilta, alesta ja outleteista sen mukaan kun edulliseen hintaan tullut vastaan.

tälle nuorelle kelpaa kyllä vintage-tavara, vaikka tässä ketjussa tuntuu ettei juuri näin olisi.

Itse sain kotoa mukaan tarvittavat tavarat (90-kuvun alussa), enimmäkseen vanhoja. Vieläkin on pari äidin aikanaan naimisiin mennessä saamaansa lakanaa minulla käytössä. Jotakin olin hankkinut omilla kesätyörahoilla ja saanut myös lahjaksi. Kierrätyskeskuksesta ja kirpparilta ostin muutamia huonekaluja.

Vierailija
37/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi saanut hankkia itse mieleisiäni ihan kokonaan ilman emän mukanaoloa, vaan emän olisi pitänyt päästä vaikuttamaan oman kotini sisustamiseen. Tuuppasi aggressiivisesti sisustustavaraa lahjaksi jonka tuuppasin saman tein takaisin ulos :)

Riippuu millaiset välit on onnistunut säilyttämään teini-iässä. Kaikki eivät halua kotiinsa roinaa vihaamaltaan henkilöltä.

Vierailija
38/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hasaa ja kaljaa tupareihin.

En ole kuullut sanaa ”hasaa” sitten 90-luvun! Näköjään sitä yhä/taas joku käyttää.

Vierailija
39/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten toinen ääripää niin kuin meillä, että se ei raaski ostaa kuitenkaan mitään. Siksi ollaan ostettu vaikka mitä tarpeellista. Sivusta.

Vierailija
40/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että onnistuu noin. Oma samanikäinen ei ole halunnut alkaa kerätä mitään astioita saati muuta tavaraa. Pari kertaa on ehdotettu synttärinä ja kummitkin kyselivät rippijuhlan aikaan, mutta oli sitä mieltä että Ikeasta saa halvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi