Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Starttipaketti lapselle omaan kotiin

Vierailija
16.03.2022 |

Mitä kaikkea laittaisitte starttipakettiin, kun lapsi muuttaa omilleen?

Perus ruokatarvikkeita, mausteita, siivousvälineitä, vessapaperit, pakastimeen jotakin?

Ootteko antaneet lapsille tällaisen starttipaketin kun ovat muuttaneet? Mitä kaikkea laitoitte

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kerännyt tavaroita ja astioita useamman vuoden ajan, joten omilta vanhemmiltani en saanut mitään tavaraa. Paitsi tietysti oman huoneeni huonekalut. Tuollainen starttipaketti kuulostaa oikein kivalta. Ikealla on myös käteviä astiapaketteja, jos ei kerää mitään tiettyä sarjaa.

Olisi hyvä käydä lapsen kanssa myös läpi esim. sähkösopimuksen teko. Eli sellaisia asioita, joita ei koulussa opeta eikä välttämättä osaa itse selvittää.

Vierailija
2/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat, pyyhkeitä, lakanat, siivousvälineet ja kaksipäinen dildo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää perheenne lempiruokien ja leivonnaisten ohjeet mukaa muuttajalle.

Vierailija
4/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snna sen lapsen ite huomata mitä tarvitaan ja hankkia ite. Niin ne parhaiten oppii elämän realiteetteja

Vierailija
5/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumemittari ja muita ensiaputarvikkeita, särky-/ kuumelääkettä.

Vierailija
6/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone, kuivausrumpu, imuri, printteri ja tv. Nuo tilattiin, kun ovat nuorelle itselleen ikäviä kulueriä. Sukulaisilta saivat astioita.

Vierailija
7/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lupauksen ostaa kaikkea mitä puuttuu ja vaikka parina ekana kuukautena käyttää kaupassa ostamassa sitä mitä se haluaa.

Vierailija
8/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka muuttasit pariksi ekaksi kuukaudeksi sinne lapsen asuntoon ja helikopteroit oikein kunnolla. Onhan se ihan mahdotonta nyt antaa ite koittaa sen pärjätä

Vierailija
9/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto, jotta pääsee liikkumaan… pesukone, televisio, tietokone, sänky, ruokapöytä, työpöytä, sohva, sohvapöytä, mattoja, verhot, ruokailuvälineet ja kattilat… menee äkkiä semmonen 10t näihin.

Vierailija
10/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä kaikkea sain perus sängyn ja tuollaisten lisäksi, mutta ei minulle ruokaa ostettu tai annettu mitään "starttipakettia".

Ensimmäisen vuokran ja takuuvuokran maksoivat, ja antoivat muistaakseni 400-500e käteen ensimmäistä kuukautta varten. 

Kotoa muuton jälkeen ovat kustantaneet opiskelun ja maksaneet tiukan paikan tullen jotain sähkölaskuja tms. Ja äiti ostaa matkaliput kun menen sinne, asuvat kaukana.

Vierailija
11/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju näyttää miten epäreilu elämä on. Jotkut saa täyden kalustuksen vanhemmilta jotkut ei mitään.

Elämä tasarvoiseksi NYT

Vierailija
12/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat, vedenkeitin, aterimet, ruoanlaittovälineitä, juustohöylä, taikinakulho, kannu.

Vedenkeitin, mikro, mikroon kupu.

Lamppuja, ensiaputarpeita. Siivousvälineet.

Peitot, tyynyt, liinavaatteet, pyyhkeet.

Huonekaluja, mattoja, verhoja. Parvekekalusteet.

Pyykkiteline. Pyykkikori.

Meillä on liikaa tavaraa, joten tuollaisia poimi täältä ainalin mukaansa

Vierailija
13/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain muistaakseni perus astiapaketin, kuiva-aineita mausteita ja säilykkeitä pitkäksi aikaa, huonekaluja (sänky,vuodesohva ja ruokapöytä+tuolit) ja siivoussetin. Äiti toi nämä minulle, ja niistä oli aluksi kova apu. Saattoi keittää puuroa aamulla, jos oli rahat tiukilla tvs. Mikään helikopteri äiti ei ole ollut, eikä puuttunut opintoihin tms ja tästä on jo 15 vuotta. Sisko sai samat.

Vierailija
14/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei antanut mitään kun muutin eikä muutenkaan tukeneet rahallisesti. Sanoivat että mene töihin ja menin. Neuvoivat kyllä kaikessa ja nyt vanhempana osaan kyllä arvostaa, sillä opin heti rahan arvon ja muutenkin opin pärjäämään hyvin itse.

Vierailija
15/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keräsin joutavia astioita ja tavaroita kotoa ja mitä puuttui, ostettiin. Yhdessä käytiin Ikeassa hommaamassa ne kalusteet, valaisimet ja tekstiilit, mitä puuttui. Ostin kuumemittarin, särkylääkettä, flunssalääkettä ja vitamiineja. Ja sulakkeita, jatkojohtoja, paristoja ja putkimiehen suudelman.

Siihen tyyliin. Kaikkea yritin ajatella.

Vierailija
16/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ei antanut mitään kun muutin eikä muutenkaan tukeneet rahallisesti. Sanoivat että mene töihin ja menin. Neuvoivat kyllä kaikessa ja nyt vanhempana osaan kyllä arvostaa, sillä opin heti rahan arvon ja muutenkin opin pärjäämään hyvin itse.

Joo, joillekin paras oppi on mennä heti syvään päätyyn. Osa taas ei mene pilalle, jos vaikka jonkun tuparilahjakkeen saakin vaan oppii silti.

Vierailija
17/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa että perusmausteita taisi ottaa myös ja erilaisia säilytysrasioita jne.

Ja kyllä pakkaa ruokaa mukaansa aina kun kotona käy.

Vierailija
18/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole itse hankkinut etukäteen niin astiat ja vuodevaatteet ja tarpeelliset kalusteet. Jotain täytettä keittiön kaappeihin.

Auttaisin myös tietenkin muutossa jos haluaisi apua ja tarvittaessa selvittelemään pyykinpesuasiat, esim. jos ei omaa konetta, niin missä pesutupa ja miten varaus toimii.

Jos on vanha talo ja sulakkeet pitää itse vaihtaa niin varmistaisin, että osaa vaihtaa tarvittaessa ja että ymmärtää pestä kylppärin lattiakaivon.

Vierailija
19/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasaa ja kaljaa tupareihin.

Vierailija
20/47 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju näyttää miten epäreilu elämä on. Jotkut saa täyden kalustuksen vanhemmilta jotkut ei mitään.

Elämä tasarvoiseksi NYT

Kommunismi ei toimi. Miksi kävisin töissä, jos minulla on jo kaikkea, enkä voisi antaa lapsilleni mitään ylimääräistä?

Ja meillä on säästetty potti rahaa, plus ostettu vähän kaikkea, eli kalustus, astiat, ja sitten käyty yhdessä prismassa ostamassa vielä kaikki mitä tarvitaan.

Mutta meillä ei ole omia asuntoja lapsille antaa, joten emme tietenkään ole siellä ökyimmässä päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi