Miksi leikkaat tyttösi hiukset lyhyiksi?
Tyttäreni aloitti viimeviikolla eskarissa (joka on siis päiväkodin yhteydessä). Aina, kun käyn hakemassa tyttöäni sieltä, huomaan vain LYHYTHIUKSISIA TYTTÖJÄ!!!
Kaikilla tytöillä on siis joko poikatukka, pottatukka, polkkatukka tai korkeintaan olkapäille ulottuvat hiukset! Ja ihan varmasti ovat siis tyttöjä.
Omalla tyttärelläni on alaselkään asti ulottuva kaunis ja hyvinhoidettu vaalea tukka. Hänen lisäkseen olen kyllä huomannut yhden pitkähiuksisen tytön. Hänellä on melkein polviin asti ulottuva musta, tuuhea ja kihara tukka (on siis ulkomaalaistaustainen). Oma tyttäreni ihailee tuon tytön hiuksia, ja aiomme itsekin kasvattaa hänelle yhtä pitkät.
Puhuin tämänkin tytön äidin kanssa eskarityttöjen hiuksista, ja oli yhtä kummissaan kuin minäkin muiden tyttöjen lyhyistä hiuksista!
Rehellisesti sanottuna myös pitkätukkaiset tytöt ovat niitä kauneimpia. Esimerkiksi oma tyttäreni ja tämä pitkähiuksinen kaveri ovat kumpikin selvästi lyhyttukkaisia tyttöjä nätimpiä.
Kysymys kuuluukin: MIKSI leikkaatte tytöillenne lyhyet hiukset?!
Kommentit (84)
Meillä tytöllä on pitkä tukka, mutta leikkaisin jos haluaisi lyhyen. Hiusket on kuitenkin etupäässä uusiutuva luonnonvara, joten jos haluaa jossain vaiheessa vetää kaljun tai irokeesi, en aio estellä.
Hyvä että tytöille luodaan muitakin olemassaolon kriteerejä kuin kauneus.
Että tyttö oppii mitä tasa-arvo on. Se on sitä, että ollaan kuin miehet, hiuksia myöten! PRKL! Meidän perheessä ei koreilla, vaan sahataan puita ja ajetaan moottorikelkalla!
Mulla oli lapsena lyhyet hiukset, koska mulla on tosi paksu, luonnonkihara tukka, eikä mua vilkkaana lapsena kiinnostanut joku tukan näpräily :D En osannut tuntea kateutta muiden lasten pitkistä hiuksista, kun tarhaikäisillä ei ollut tällaisia ulkonäköpaineita. Lyhyt tukka ei tarttunut puiden oksiin kiipeillessä eikä ollut muutenkaan tiellä.
Nykyään olen ihan tavallinen, meikkaava ja tukkaani laittava 25 v nainen. Olen iloinen siitä, että kauneudenhoitohössötyksiä ei tarvinnut aloittaa liian nuorena, vaan sain keskittyä olemaan lapsi.
Minä surautin oman 4v tyttöni kaljuksi. On erinomaisen kätevä ja lisäksi saan kaupan päälle sääliä, kun luulevat sitä syöpäpotilaaksi.
Ap on varmaan oikeasti joku pedofiili mies. Eihän pikkutyttöä voi verrata aikuiseen naiseen, eikä pikkutytön tehtävä ole olla kaunis. Jokainen ihminen on kaunis ja arvokas omana itsenään.
Inhoan ulkonäkökeskeisiä tyyppejä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:15"]Minä surautin oman 4v tyttöni kaljuksi. On erinomaisen kätevä ja lisäksi saan kaupan päälle sääliä, kun luulevat sitä syöpäpotilaaksi.
[/quote]
Mitä tykkäsi?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:15"]Minä surautin oman 4v tyttöni kaljuksi. On erinomaisen kätevä ja lisäksi saan kaupan päälle sääliä, kun luulevat sitä syöpäpotilaaksi.
[/quote]
Mitä tykkäsi?
[/quote]
Tykkää se, ku opetetaan, että rumat ne koreilee vaan!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:15"]Minä surautin oman 4v tyttöni kaljuksi. On erinomaisen kätevä ja lisäksi saan kaupan päälle sääliä, kun luulevat sitä syöpäpotilaaksi. [/quote] Mitä tykkäsi? [/quote] Tykkää se, ku opetetaan, että rumat ne koreilee vaan!
[/quote]
Itselläni on ns. feministisiili, eikä muutenkaan haluta kahliutua sukupuolinormeihin.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:15"]Minä surautin oman 4v tyttöni kaljuksi. On erinomaisen kätevä ja lisäksi saan kaupan päälle sääliä, kun luulevat sitä syöpäpotilaaksi.
[/quote]
Mitä tykkäsi?
[/quote]
Tykkää se, ku opetetaan, että rumat ne koreilee vaan!
[/quote]
Hienoa:)
Meidän kolmasluokkalaiselle tytölle sopii parhaiten otsatukka ja polkka.
Hällä on niin ohkanen tukka mut nyt se näyttää paksummalta.
Ja silmät tulee nätisti esille kun on otsis.
Meidän tytöllä oli ekaluokalle asti pitkät hiukset,ylettyi melkein takamukseen. Siten alkoi täikierre ja hiukset lähti. Ei polkkaa vaan nätti kampaus jota oli helppo hoitaa. On niitä täitä vieläkin joskus mutta helpompi on pestä ja kammata kun hiukset ovat lyhyet.
Enpä ole koskaan nähnyt pikkutytöilä "poikatukkaa", en edes tyttömäistä lyhyttä tukkaa. Polkkatukka taitaa olla lyhyin, mitä olen nähnyt ja sehän on ihan kiva ja kätevä lastenkampaus.
Sen sijaan pojilla näkee nykyään paljon niin pitkiä hiuksia, että näyttävät tytöiltä! Pojilla tuppaa usein vielä olemaan tosi tuuheat hiukset, siinä missä tyttölapsilla on säälittävät haivenet. Epäreilua! :D
No miksi aikuiset naiset leikkaavat tukkansa lyhyeksi? Aina ihmettelen kun menen kauppaan ja töihin näitä ihme lyhyt hiuksia naisia! Siis kyllähän naisella nyt täytyy olla kaunis, pitkä naisellinen tukka. Itsellänikin on. ollaan monta kertaa muiden pitkähiuksista kanssa mietitty että te lyhyt hiukset näytette ihan miehiltä... No jos joku ei nyt tajunnut niin tämä oli vitsi, mutta siis eiköhän niin aikuisia kuin lapsiakin ole erilaisia ja jokaisella on syynsä pitää hiuksensa sen värisenä ja mittaisena kuin tahtoo. Itsellänikin on kolme pitkähiuksista tytärtä, mutta toki leikkaan hiukset heti jos on tarvetta (takkuja, hankala hiustenpesu, vaikea hiuslaatu tms). Voisit ap vaikka tästä edes miettiä jotakin tärkeämpiä asioita?
Pidetään lyhyenä, ettei mene takkuun.
No ei ole pitkätukkaiset tytöt kauniimpia! Monesti vaan lyhyt tukka on pienellä helpompi: ei mene takkuun, ei karkaa silmille jne. Ja meidän tapauksessa lyhyt polkka käydään leikkauttamassa siksi, koska muuten tyttö vie aina hiustupsun suuhun.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:26"]
Jälleen kerran saan huomata sen kuinka helppoa on päästä provoamaan täällä. Lopettakaa jo tämä iänikuinen trollien ruokkiminen.
[/quote]
Totta. Trolli. Siksi en edes jaksa vastata, vaikka tytölläni onkin usein ollut lyhyt tukka.