"Käyttöön jää 284 euroa"
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015082220217533_uu.shtml
Eikö sillä nyt yksi ihminen pärjää? Muuttais halvempaan kämppään jne. Omg kauheeta ku pitää kaupassa laskea riittääkö rahat - no niin pitää monen muunkin, esim opiskelijoiden!
Kommentit (236)
En ymmärrä miksi meitä sairaseläkeläisiä yritetään saada sinne töihin, kun työpaikkoja on muutenkin liian vähän, eikö voisi aloittaa niistä terveistä työttömistä ja sitten vasta työkyvyttömistä?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:47"]
En ymmärrä miksi meitä sairaseläkeläisiä yritetään saada sinne töihin, kun työpaikkoja on muutenkin liian vähän, eikö voisi aloittaa niistä terveistä työttömistä ja sitten vasta työkyvyttömistä?
[/quote]
No, katsopas kun tän palstan logiikan mukaan sairaseläkeläinen = työhaluton loinen.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:25"]"Olen itse asiassa perehtynyt OCD-potilaiden oireisiin ja altistushoitoon. Pointtini oli, että sinun ongelmasi eivät ole todellisia - ne ovat sinun kokemuksesi ja sinun aivokemiallinen vaivasi, ei sellainen universaali todellinen ongelma kuten saasteet tai nälänhätä, etkä sinäkään voi täällä arvioida kenen ongelmat ovat oikeita ja kenen vähäpätöisiä."
No kyllä varmaan ja minä olen Suomen presidentti. Enkä minä ole tuo OCD-potilas tuolla jossain aikaisemmin. Olenkos minä vähätellyt tässä ketjussa jonkun muun ongelmia, niin kuin sinä tässä teet? Mun pointti sinulle on: korjaa asenteesi.
"En ole tuo, jolle vastaat. Mutta täytyy sanoa tähän väliin, että olettepa te nuoret mielenterveyseläkeläiset kiukkuista porukkaa! Tämä on tullut ilmi monissa muissakin keskusteluissa. Syytetään, syyllistetään, yritetään kiristää omalla itsemurhalla (LOL), laitetaan sanoja toisten suuhun, uhriudutaan, ei nähdä omaa vastuuta... Ymmärrän, että se mt-ongelma voi vaikuttaa vuorovaikutustaitoihin, mutta yrittäkää nyt edes vähän. Kiitos ja tsemppiä! <3"
No vähemmästäkin tällä aivovammasten palstalla kiukustuu. Tää on AV! Huoh, ja väkisin vielä vajakki ymmärrät pointtini väärin. Missä välissä uhkailin itsemurhalla? :D Miksi helvetissä mä niin tekisin? Tsemppiä itsellesi aivovammasi kanssa <3
[/quote]
Kenelläköhän täällä on ongelmia asenteessa?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:25"]"Olen itse asiassa perehtynyt OCD-potilaiden oireisiin ja altistushoitoon. Pointtini oli, että sinun ongelmasi eivät ole todellisia - ne ovat sinun kokemuksesi ja sinun aivokemiallinen vaivasi, ei sellainen universaali todellinen ongelma kuten saasteet tai nälänhätä, etkä sinäkään voi täällä arvioida kenen ongelmat ovat oikeita ja kenen vähäpätöisiä." No kyllä varmaan ja minä olen Suomen presidentti. Enkä minä ole tuo OCD-potilas tuolla jossain aikaisemmin. Olenkos minä vähätellyt tässä ketjussa jonkun muun ongelmia, niin kuin sinä tässä teet? Mun pointti sinulle on: korjaa asenteesi. "En ole tuo, jolle vastaat. Mutta täytyy sanoa tähän väliin, että olettepa te nuoret mielenterveyseläkeläiset kiukkuista porukkaa! Tämä on tullut ilmi monissa muissakin keskusteluissa. Syytetään, syyllistetään, yritetään kiristää omalla itsemurhalla (LOL), laitetaan sanoja toisten suuhun, uhriudutaan, ei nähdä omaa vastuuta... Ymmärrän, että se mt-ongelma voi vaikuttaa vuorovaikutustaitoihin, mutta yrittäkää nyt edes vähän. Kiitos ja tsemppiä! <3" No vähemmästäkin tällä aivovammasten palstalla kiukustuu. Tää on AV! Huoh, ja väkisin vielä vajakki ymmärrät pointtini väärin. Missä välissä uhkailin itsemurhalla? :D Miksi helvetissä mä niin tekisin? Tsemppiä itsellesi aivovammasi kanssa <3 [/quote] Kenelläköhän täällä on ongelmia asenteessa?
[/quote]
Sinulla?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:42"]Itsekin olen nuori Miksi kannatat eläkeläisille isompaa asumistukea kuin muille? [/quote] En ole se jolta kysyt. Eläkeläisiä kohdeltiin liian kauan epäreilusti, indeksikorotukset ym. Nyt vihdoin nikkaroitiin takuueläke. Kuulostaa reilulta. Mutta oliko se vain hetken feikki, jos taas napataan as.tukea? Mitä järkeä edes?
[/quote]
En nyt saa oikein logiikastasi kiinni paitsi sen verran, että saavutetut edut on hakattu kiveen. Sinä olet joka tapauksessa oikeutettu minimitoimeentuloon, jonka sossu takaa sinulle viimekädessä. Miksi koet, että nuorena sairaseläkeläisenä olet oikeutetumpi elämään enemmän käsi toisten taskussa kuin vaikka ikäisesi elämäntapapummi? Meillä on kaikilla kohtalomme. Joku halvaantuu nuorena, joku sairastuu muuten, jollain on huonot eväät elämään kotoa ja päälle ADHD. Et voi väittää, että olet arvokkaampi ihmisenä kuin se vaikka oppimisvaikeuksista ja ADHD:sta kärsivä ikätoverisi, joka on muista syistä työkyvytön ja toisten elätettävänä.
[/quote]
Saavutetut menetykset?
Ne on hakattu kiveen;-) jos indeksikorotusten menetys "korjataan" liian myöhään takuueläkkeen muodossa.
Jos ensin aleennetaan palkkaa 30% ja sitten nostetaan 5% niin nousiko palkka? Kuinka paljon?
Tarkoitan kaikkia eläkeläisiä, ei sairaus-.
Itse olen vielä töissä, ja teen toivottavasti eläkkeeltä töitä teen myös.
Väite:
Tämä asumistuen väheneminen koskee vain _kalliissa_ asunnoissa asuvia
näyttää tämän ketjun mukaan suoralta valheelta (500 e asunnosta jo tuki tippuisi joku kirjoitti).
Yhteiskunta:
Yhteiskunnan velvollisuus ON auttaa heikompiosaisia. Muutenhan kys on erilliset yksilöt, ei mikään yhteiskunta.
Myös tämä henkilö, joka väittää muuta ketjussa, on nauttinut runsaat tuet yht.kunnalta. Ns. Nettomaksajaa kun ei ole olemassakaan. Lukekaa hiukan yht.kuntaoppia, vaikka alkeet.
Voimia sairauden ja ennakkoluulojen kanssa taisteleville!
Ketju on liian pitkä ... Miten olisi uusi ketju eläkeläiset...as.tuki pelkästään. ?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:17"]
Ihmettelen aina näissä rahaan liittyvissä keskusteluissa opiskelijat ovat ensimmäisinä haukkumassa muita.
Onko opiskelijat ikinä miettineet sitä, että opiskelu on väliaikainen ratkaisu? Ja mikä ihme siinä opiskelijoilla on väkisin vastakkain asettaa köyhiä?
Itse olen 37 vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, tuloni on kuussa takuueläke + eläkkeensaajan asumistuki ( vielä ). Maksan itse kuluni ja en saa mitään avustusta soskusta tai erityiskorvattavuutta lääkkeistä. Minun tilanteeni tulee olemaan tämä elämäni loppuun saakka. JA nyt kun eläkkeensaajan asumistuki poistuu se on itkettävän kauhea asia... Itsellä lähtee n. 100 euroa pois per kuukausi, joiltain lähtee lähemmäs 200 euroa.
Miksi opiskelijat väkisin aina haluavat huonotuloiset vastaikkain? Ja mikä hätä opiskelijoilla on kun tulevaisuus on auki? Opintolaina on nykyään joku mörkö, mutta jos elämässä menee pieleen niin sen saa anteeksi. Itsekkin sain.
[/quote]
Meillä muilla ei ole velvollisuutta rahoittaa sinun elämääsi. Vaikka tilanteesi on tietysti kurja, syöt yhteiskunnan kassasta etkä tuo siihen mitään. Yhteiskunnalla ei yksinkertaisesti ole varaa enää sellaiseen. Pysyt hengissä, se riittää.
[/quote]
Miksi me sitten annamme ilmaisen koulutuksen ja maksamme vielä opintotukea ? EI meillä ole siihen varaa.
Ikävä kyllä tein töitä 22 ikävuoteen saakka sitten sairastuin... Ei eläkettä siihen aikaan kertynyt alle 23 vuotiaille.
Ja oletko kuulut siitä miten kansakunnan sivistys mitataan sillä miten kaikista pidetään huolta? Ei ei Suomen talous siihen kaadu jos eläkeläiset saa pitää asumistukensa tai opiskelijat saisivat indeksikorotuksen tai työmarkkinatukea saavat.
[/quote]
Et taida olla ainakaan kansantalouden asiantuntija. "Ei ei Suomen talous siihen kaadu jos eläkeläiset saa pitää asumistukensa tai opiskelijat saisivat indeksikorotuksen tai työmarkkinatukea saavat." Suomen talous on jo pahasti kuralla.
"Ja oletko kuulut siitä miten kansakunnan sivistys mitataan sillä miten kaikista pidetään huolta?" Mikä sitten on kenenkin mielestä huolenpitoa. Minun mielestäni riittää se, että pysyt jotenkin hengissä. Miksi sinulle pitäisi antaa enemmän?
"Miksi me sitten annamme ilmaisen koulutuksen ja maksamme vielä opintotukea ? EI meillä ole siihen varaa." Siksi että koulutus johtaa suurempiin verotuloihin, innovaatioihin yms. Mihin johtaa työkyvyttömyyseläke? Ei mihinkään.
[/quote]
Eli tosissaan olet sitä mieltä, että jos ihminen sairastuu hänen koko loppuelämänsä saa olla kituuttamista ja mitään nautintoja ei saa olla? Pitäisi siis elää henkisesti kuolleena kymmeniä vuosia? Alan ymmärtämään maamme itsemurhalukuja. Olisiko sinusta elämään 20 neliön yksiössä niin että pääsisit ulos sieltä max kerran viikossa? Telkkaria sulla ei olisi (ei varaa), ystäviä jokunen mutta niitä ei ole varaa tavata (pitäisi olla edes se kahvinketin ja kahvipaketti) tms? Tajuatko millaista elämää jotkut joutuvat elämään vuosi toisensa jälkeen?
[/quote]
"Eli tosissaan olet sitä mieltä, että jos ihminen sairastuu hänen koko loppuelämänsä saa olla kituuttamista ja mitään nautintoja ei saa olla? Pitäisi siis elää henkisesti kuolleena kymmeniä vuosia? Alan ymmärtämään maamme itsemurhalukuja." Olen sitä mieltä, että tuollainen vaatiminen on aivan älyttömän itsekästä. Vaaditaan sitä ja tätä, kaikki pitäisi saada vastikkeetta toisilta. Kannattaa hieman miettiä, vaativatko kaikki nautinnot rahaa. Minusta eivät todellakaan. Tosin minua ei ole sillä tavalla hemmoteltu vastikkeettomilla tuilla, joten elämänkatsomuksemme ja nautintokäsityksemme saattavat hieman erota toisistaan. Mietipä yrittäjiä ja heidän perheitään. Heillä ei ole välttämättä yhtään mitään sosiaaliturvaa, vaikka he yrittävät. Heillä on heikompi asema kuin työkyvyttömillä. Itsemurha nyt on oma asiansa ja mielestäni sitä ei pidä sotkea tähän asiaan.
"Olisiko sinusta elämään 20 neliön yksiössä niin että pääsisit ulos sieltä max kerran viikossa?" No todellakin olisi asumaan 20 neliön yksiössä. Olen elänyt elämässäni pätkän n. 20 neliön yksiössä yhdessä toisen henkilön kanssa! Eikä tuottanut ongelmia. Ahdasta tietty oli, mutta siihen sopeuduttiin ihan hyvin. No myönnetään, että ulos kyllä haluaisin useammin kuin kerran viikossa. Mutta en ihan ymmärrä, että kuka sinut telkeää sisälle viikossa kuudeksi päiväksi? Telkeätkö itse itsesi jos et voi kävellä ovesta ulos? Vai tarvitsetko jonkun saattajan pyörätuolia varten tai jotain sellaista? Jos viimeinen, niin todella ikävää, mutta se ei muuta sitä faktaa, että yhteiskunnan rahat eivät riitä.
"Telkkaria sulla ei olisi (ei varaa), ystäviä jokunen mutta niitä ei ole varaa tavata (pitäisi olla edes se kahvinketin ja kahvipaketti) tms?" Noh, silloin kun oli vanha tv-lupasysteemi, niin elin ihan oikeasti vuosia ilman telkkaria (ei ollut varaa mullakaan) eikä tehnyt edes tiukkaa. TV ei ole välttämättömyys minulle. Ystäviä on minullakin jokunen ja toden totta muuten, en joskus aikoinani osallistunut juhliin ja sellaisiin, joista tulisi kauheasti kustannuksia. En juo kahvia. Kahvi ei ole välttämättömyys ja jos vieraat välttämättä haluavat kahvia, niin voit vinkata tuomaan pikakahvia tai pannukahvia tullessaan, jolloin ei tarvita kahvinkeitintä.
"Tajuatko millaista elämää jotkut joutuvat elämään vuosi toisensa jälkeen?" Kyllä, mutta tajuatko sinä, että moni ei-työkyvyttömänä-oleva voi elää aikalailla samalla tavalla?
[/quote]
Etkö sä nyt tajua, että moni psyykkisesti sairas ei pääse kotoaan ulos aina kun haluaa? Esim minä en pääse. Tarkastelu vie niin paljon aikaa ja en aina pääse lähtemään, joten olen teljetty pieneen yksiöön. Luuletko tosissasi että on hienoa elää pienessä ahtaassa asunnossa tehden tunteja pakko-oireita päivässä ja sitten kuunnella vittuilua kusipäiltä kuinka minut on "hemmoteltu sosiaalituilla". Ei ole hemmoteltu ei. Mutta sanopa mitä ilmaisia huveja voi esim pakko-oireisella olla? Leipominen maksaa, kirjaston kirjat on likaisia, herkut maksaa yms. Sä elät jossain ihme kuplassa jossa ei ole mitään todellisia ongelmia. Onneksi olkoon, että elämäsi on ollut niin helppoa ettet ole joutunut näin rankoojen asioiden kanssa olemaan läsnä. Kokeilepa olla siellä virikkeettömässä yksiössä viikko sisällä käymättä kertaakaan ulkona. Pese käsiäsi satoja kertoja päivässä. Tajuatko että on sellaista ahdistusta että kuolema tuntuu houkuttelevalta? Tätä ahdistusta lisää juurikin tuo kiristämispolitiikka sekä kaltaisesi jotka eivät ymmärrä todellisesta elämästä yhtään mitään.
[/quote]
Se että en itse käsri pakkohäiriöongelmista ei tarkoita sitä, ettenkö olisi joutunut elämään vaikeiden ja rankkojen asioiden kanssa. Se että minulla ei ole sinun ongelmaasi ei tarkoita sitä, että olisin maailman huolettomin ihminen. Olen todella paljon joutunut tekemään asioiden eteen. Pointtini ei ole tehdä sinulle tai kellekään muulle huonoa mieltä (vaikka niin varmasti onkin tapahtunut), vaan pointtini on teroittaa faktoja siitä, että yhteiskunnan on pakko luopua monesta asiasta. Ja koska työkyvyttömyyseläkeläinen ei mitä todennäiköisimmin tule itse tuottamaan yhteiskunnalle mitään rahallista, vaan päinvastoin, on todella järkevää leikata sieltä päästä.
227, se on tuotu lehdistössä ihan selkeästi esille, että isoimmat kärsijät asumistuen leikkauksissa ovat kalleimmin asuvat. Aika loogista, eikö?
Älytöntä sanoa, että pienistäkin vuokrista leikataan, kun ei mainita itse eläkkeen määrää. Mun tuttu menettää tukensa, on saanut 40€/kk, vuokra 400€/kk. Ihan reilua, kun tulotkin ovat lähes 1400€/kk.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:50"]227, se on tuotu lehdistössä ihan selkeästi esille, että isoimmat kärsijät asumistuen leikkauksissa ovat kalleimmin asuvat. Aika loogista, eikö?
Älytöntä sanoa, että pienistäkin vuokrista leikataan, kun ei mainita itse eläkkeen määrää. Mun tuttu menettää tukensa, on saanut 40€/kk, vuokra 400€/kk. Ihan reilua, kun tulotkin ovat lähes 1400€/kk.
[/quote]
Onko joku sanonut, että _pienistä_vuokr leikataan?
Tässä ketjussa esimerkki noin 500 e vuokrasta. Sitä ei voine pitää isona vuokrana?
Eli onko siellä aikaisemmissa kommenteissa levitetty valheita, en tiedä.
230 jatkaa
Pahaa pelkään, että pieniä vuokria ei ole olemassakaan.
Mikä on raja?
Aika selvää, että tämä "tuttuni vuokra kirjoitus" ylempänäleikataan tukea...hoh hoijaa.
Noilla tulotasoilla siis...
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:50"]227, se on tuotu lehdistössä ihan selkeästi esille, että isoimmat kärsijät asumistuen leikkauksissa ovat kalleimmin asuvat
[/quote]
Eikö tämä ole itsestäänselvyys?!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 01:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:19"]
No tuo nyt ei ole mitään muuta kuin luterilaista työnihannoinnin aivopesun tuotosta. Ehkä sulla sitten on niin hyväpalkkainen työ, että kannattaa ajaa 200km päivässä. Ja kait sä tajuat ettei ne verovähennykset korvaa lähellekkään edes niitä polttoainekuluja.
Nostan silti hattua, että jaksat käydä ja toivottavasti saat siitä muutakin hyötyä kuin puhtaan omantunnon.
[/quote]
Laskin, että verovähennykset kattaa just ja just polttoainekulut. Ostin tätä työtä varten dieselin, joka vie tossa maantieajossa noin 5 litraa sadalla. Eikä ole ihan pienin auto, koska halusin tukevan auton pitkää ajoa varten. Vanha autohan se on, toivottavasti kestää tän ajan. Ei ollut varaa ostaa uutta tai edes uudehko.
Palkkani on 3200 Euroa brutto eli alle suomalaisten keskipalkan.
[/quote]
Oho, sullahan on hyvä palkka. Ottaisitko työn vastaan 60 kilometrin päästä, jos kuukausipalkka osa-aikatyöstä olisi bruttona tonnin pintaan? Oma auto pitäisi olla, kun julkisilla ei oikein pääse.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:15"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:42"]Itsekin olen nuori Miksi kannatat eläkeläisille isompaa asumistukea kuin muille? [/quote] En ole se jolta kysyt. Eläkeläisiä kohdeltiin liian kauan epäreilusti, indeksikorotukset ym. Nyt vihdoin nikkaroitiin takuueläke. Kuulostaa reilulta. Mutta oliko se vain hetken feikki, jos taas napataan as.tukea? Mitä järkeä edes? [/quote] En nyt saa oikein logiikastasi kiinni paitsi sen verran, että saavutetut edut on hakattu kiveen. Sinä olet joka tapauksessa oikeutettu minimitoimeentuloon, jonka sossu takaa sinulle viimekädessä. Miksi koet, että nuorena sairaseläkeläisenä olet oikeutetumpi elämään enemmän käsi toisten taskussa kuin vaikka ikäisesi elämäntapapummi? Meillä on kaikilla kohtalomme. Joku halvaantuu nuorena, joku sairastuu muuten, jollain on huonot eväät elämään kotoa ja päälle ADHD. Et voi väittää, että olet arvokkaampi ihmisenä kuin se vaikka oppimisvaikeuksista ja ADHD:sta kärsivä ikätoverisi, joka on muista syistä työkyvytön ja toisten elätettävänä. [/quote] Saavutetut menetykset? Ne on hakattu kiveen;-) jos indeksikorotusten menetys "korjataan" liian myöhään takuueläkkeen muodossa. Jos ensin aleennetaan palkkaa 30% ja sitten nostetaan 5% niin nousiko palkka? Kuinka paljon? Tarkoitan kaikkia eläkeläisiä, ei sairaus-. Itse olen vielä töissä, ja teen toivottavasti eläkkeeltä töitä teen myös. Väite: Tämä asumistuen väheneminen koskee vain _kalliissa_ asunnoissa asuvia näyttää tämän ketjun mukaan suoralta valheelta (500 e asunnosta jo tuki tippuisi joku kirjoitti). Yhteiskunta: Yhteiskunnan velvollisuus ON auttaa heikompiosaisia. Muutenhan kys on erilliset yksilöt, ei mikään yhteiskunta. Myös tämä henkilö, joka väittää muuta ketjussa, on nauttinut runsaat tuet yht.kunnalta. Ns. Nettomaksajaa kun ei ole olemassakaan. Lukekaa hiukan yht.kuntaoppia, vaikka alkeet. Voimia sairauden ja ennakkoluulojen kanssa taisteleville! Ketju on liian pitkä ... Miten olisi uusi ketju eläkeläiset...as.tuki pelkästään. ?
[/quote]
Edelleen kysymys: Miksi eläkkeensaajan asumistuen pitää olla korkeampi kuin vaikka työttömän tai muun, joka tarvii asumiseen yhteiskunnalta tukea? Köyhimpiä pitää auttaa ja niitähän autetaan näiden tukien muodossa. Kysymys on tukia saavien yhdenvertaisuudesta ja siitä, missä on oltava se raja, mitä saa "elätti" ja mitä saa tuottava yhteiskunnan jäsen. Ei eläkeläinen ole tärkeämpi kuin työtön tai muuten vaan työstä syrjäytynyt. Siksi tukien ja minimitoimeentulon tulee olla sama kaikille. Olishan se kivaa, että kaikki sais kaikkea, mutta taso on yhteisesti määritelty ja se on kohtuullinen, vaikka toki niukka.
Nettomaksajia on pakko olla olemassa, koska vastapuolella on täysin hyödyttömät yksilöt yhteiskunnan kannalta. Tuottamattomallakin yksilöllä voi ihmisenä olla arvoa läheisilleen, mutta se ei hänestä automaattisesti tee laajemmalla tasolla tuottavaa. Ei kaikki voi vain saada, jonkun on maksettava.
Tästä on jo ketju. Varmaan kyse on siitä, mihin elintasoon on tottunut.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:52"]Vittu te opiskelijat sitten jaksatte vauhkota. Oletteko tosiaan noin kateellisia työttömille? Opiskelijat on niin perseestä ettei tosikaan, haistakaa vittu! Ette te tätä maata pelasta! Aiheutatte vaan verokustannuksia!
[/quote]
Opiskelisit säkin, niin työllistymismahdollisuutesi paranisi heti.
Luin saman jutun ja surku tuli "Liisaa". Jos elämässä on paljon epäonnea, sitä ei nykyjärjestelmä enää yhtä hyvin paikkaa kuin vielä muutama vuosi sitten. Eli jos on pienellä sairauseläkkeellä, eronnut ja yksinäinen.
Itsellä ollut myös elämän suurissa asioissa epäonnea, nyt vielä päälle sairastuminen. En ole kahteen vuoteen käynyt kampaajalla, ei todellakaan olisi varaa. Haluaisin kyllä käydä. Jutun Liisa käy neljästi vuodessa ja sen hänelle toki suon. Jokainen kaipaa kosketusta, varsinkin yksinäinen. Joskus ainoa kosketus on kampaajan kosketus.
284 oli siis laskujen ja vuokran jälkeen, eli ruokaan, matkoihin ja huvituksiin. Työttömälle harvemmin jää noin paljoa, opiskelijalle ei todellakaan jää jos ei ole joku pappa betalar.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:52"]Vittu te opiskelijat sitten jaksatte vauhkota. Oletteko tosiaan noin kateellisia työttömille? Opiskelijat on niin perseestä ettei tosikaan, haistakaa vittu! Ette te tätä maata pelasta! Aiheutatte vaan verokustannuksia! [/quote] Opiskelisit säkin, niin työllistymismahdollisuutesi paranisi heti.
[/quote]
Olen lukenut enemmän kuin sinä ja tuttusi koskaan. Eli älä saarnaa Jumalalle.
Opiskelija sentään tietää, että helpotusta on luvassa. Liisa tietää että koko loppuelämä on kituuttamista. Tosin, Liisalla on velkaa joka pienentää käyttörahaa joten siinä mielessä on poikkeustilanne.
"Olen itse asiassa perehtynyt OCD-potilaiden oireisiin ja altistushoitoon. Pointtini oli, että sinun ongelmasi eivät ole todellisia - ne ovat sinun kokemuksesi ja sinun aivokemiallinen vaivasi, ei sellainen universaali todellinen ongelma kuten saasteet tai nälänhätä, etkä sinäkään voi täällä arvioida kenen ongelmat ovat oikeita ja kenen vähäpätöisiä."
No kyllä varmaan ja minä olen Suomen presidentti. Enkä minä ole tuo OCD-potilas tuolla jossain aikaisemmin. Olenkos minä vähätellyt tässä ketjussa jonkun muun ongelmia, niin kuin sinä tässä teet? Mun pointti sinulle on: korjaa asenteesi.
"En ole tuo, jolle vastaat. Mutta täytyy sanoa tähän väliin, että olettepa te nuoret mielenterveyseläkeläiset kiukkuista porukkaa! Tämä on tullut ilmi monissa muissakin keskusteluissa. Syytetään, syyllistetään, yritetään kiristää omalla itsemurhalla (LOL), laitetaan sanoja toisten suuhun, uhriudutaan, ei nähdä omaa vastuuta... Ymmärrän, että se mt-ongelma voi vaikuttaa vuorovaikutustaitoihin, mutta yrittäkää nyt edes vähän. Kiitos ja tsemppiä! <3"
No vähemmästäkin tällä aivovammasten palstalla kiukustuu. Tää on AV! Huoh, ja väkisin vielä vajakki ymmärrät pointtini väärin. Missä välissä uhkailin itsemurhalla? :D Miksi helvetissä mä niin tekisin? Tsemppiä itsellesi aivovammasi kanssa <3