Miten paljon saat kelan tukia?
Kommentit (105)
809 euroa liiton päiväraha nettona ja joidenkin lääkkeiden kelakorvaus. Naimisissa.
En yhtään. Naimisissa, ei lapsia.
Minä en enää mitään, lapset (täysi-ikäiset) nostaa opintotukea.
Yh since 2012, perhekoko 3. Odotan, että valmistuvat ja sitten on perhekoko 1.
Kahdesta lapsesta lapsilisät. Perheen koko kaksi aikuista ja kaksi lasta, siviilisääty: avoliitossa.
Kaksin työeläkeläismiehen kanssa, yli 60-vuotiaita, mulla työmarkkinatuki, ei muuta, just sain täydet sairauspäivärahat, ja työkyvyttömyyseläkehakemus hylättiin.
N 95 euroa lapsilisää. Perheessä aviopuoliso ja kolme lasta, joista kaksi on täysi-ikäistä vielä kotona asuvaa, joista ei lapsilisää tule.
Tuloni ovat aika tarkkaan 2000 euroa. Siihen on laskettu asumistuki, eläke, elarit alaikäisestä, lapsilisä ja yksinhuoltajakorotus, sekä täysi-ikäisen lapsen toimeentulotuestaan maksama ruokaraha. Lisäksi saan 100 euroa/ kk, kun autan vanhempiani.
Meitä on kolme, minä, yksi täysi-ikäinen lapsi ja yksi alaikäinen lapsi.
0€, käyn töissä, palkka netto noin 2400€.
Kotihoidontuki, asumistuki ja lapsilisät yhteensä 860€/kk. 2 aikuista, 2 lasta. Avoliitossa.
Kela just. varoitin ihmisiä kelasta se osaa kyllä nöyryttää ja saa asiakkaalle pahanolon.kelassa ei kyllä asiakaspalveliat kunnioita ketään ja osa ei tiedä mitään. Jos apua tarttee nii kannattaa hakea muualta jos voi sillä kela kyllä saa pään asiakkaalta sekaisin ja jos tekevät virheen voit kyllä valittaa mutta ei siihen kukaan puutu.Tarttis tehä jotain että me suomen kansalaiset ei tarttis nöyrtyä kun apua tarvitsee olisvat inhimillisiä.
Tämäkin varmaan sensuroidaan mutta ei se mitään.
552 euroa työmarkkinatukea
62 euroa toimeentulotukea ( plus sähkölaskun maksun, mikä on noin 100 euroa / 3 kk, kiitos korkean siirtohinnan, kulutukseni on 87 kWh/ kk)
320 euroa asumistukea ( mikä on iso osa vuokrastani)
Vierailija kirjoitti:
Tuloni ovat aika tarkkaan 2000 euroa. Siihen on laskettu asumistuki, eläke, elarit alaikäisestä, lapsilisä ja yksinhuoltajakorotus, sekä täysi-ikäisen lapsen toimeentulotuestaan maksama ruokaraha. Lisäksi saan 100 euroa/ kk, kun autan vanhempiani.
Meitä on kolme, minä, yksi täysi-ikäinen lapsi ja yksi alaikäinen lapsi.
Onko sulla iso vuokra?
Kelakorvaukset kahdesta lääkkeestäni
Ansiosidonnaista osapäivärahaa tähän ei varmaan lasketa, mutta siis liiton päiväraha vuodessa brutto, ihan vuodesta riippuen noin 500 - 1500 euroa koko vuonna yhteensä. Todennäköisesti jää kokonaan pois toukokuun uudistuksen myötä
Kaikki meistä on jossain vaiheessa saaneet tukia. Vai kieltäytyykö kermaperceiden vanhemmat lapsilisistä? Ei tietenkään, ne sijoitetaan kermaperceen tulevaisuuden pesämunaksi. Kiitos veronmaksajien.
Naimisissa, 0 euroa. Viimeksi olen saanut kelan tukia 20 v sitten kun opiskelin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki meistä on jossain vaiheessa saaneet tukia. Vai kieltäytyykö kermaperceiden vanhemmat lapsilisistä? Ei tietenkään, ne sijoitetaan kermaperceen tulevaisuuden pesämunaksi. Kiitos veronmaksajien.
No enpä ole räkänokkia hommannut joten en almujakaan tarvitse, kiitos vain kysymästä.
Kela-korvaus reseptilääkkeistä sen harvan kerran kun niitä tarvitsee, eli max. 1-2 kertaa vuodessa. Avoliitto, ei lapsia.
Vierailija kirjoitti:
552 euroa työmarkkinatukea
62 euroa toimeentulotukea ( plus sähkölaskun maksun, mikä on noin 100 euroa / 3 kk, kiitos korkean siirtohinnan, kulutukseni on 87 kWh/ kk)
320 euroa asumistukea ( mikä on iso osa vuokrastani)
Mulle maksavat sähkön, kotivakuutuksen, uimahallin, silmälasit, lääkkeet, terapian jne
Vierailija kirjoitti:
Kela just. varoitin ihmisiä kelasta se osaa kyllä nöyryttää ja saa asiakkaalle pahanolon.kelassa ei kyllä asiakaspalveliat kunnioita ketään ja osa ei tiedä mitään. Jos apua tarttee nii kannattaa hakea muualta jos voi sillä kela kyllä saa pään asiakkaalta sekaisin ja jos tekevät virheen voit kyllä valittaa mutta ei siihen kukaan puutu.Tarttis tehä jotain että me suomen kansalaiset ei tarttis nöyrtyä kun apua tarvitsee olisvat inhimillisiä.
Tämäkin varmaan sensuroidaan mutta ei se mitään.
AsiakaspalveliJa. Älä ota rahaa sieltä jos itkettää. Minä en joudu siellä nöyristelemään kun tienaan itse.
Lapsilisät. 4 henkeä. Naimisissa.