Miten paljon saat kelan tukia?
Kommentit (105)
Viimeksi sain 3v sitten kuopuksesta lapsilisää. Eipä ole muutenkaan oltu kelan tuilla äitiyslomia lukuunottamatta. No joo, hyvitys lääkkeestä - olisko muutaman euron vuodessa?
Töissä, naimisissa, nyt enää minä ja mies kotona (4 lasta kasvatettu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin, saan työmarkkinatukea n. 580 € netto ja asumistukea n. 330 €.
Toimeentulotukea saan satunnaisesti (esim. silmälaseihin ja hammaslääkärilaskuihin), normikuukausina laskelma jää ylijäämäiseksi.
Miksi tähän on tullut monta alapeukkua? Siksikö vain, että olen työtön?
Voisiko olla, että ei uskota, että jollain vuokra voi olla aika edullinenkin?
Kuinka moni luulee että kelan tuilla en elämä herkkua? Kokeikaapa ni tiedätte kuin on!Kelalta ei saa mitään ylimääräistä, sähkölasku ja siirto maksut ollu tänä aikana järkyttävän suuret nii laittakaa kelalle satte sieltä vastauksen kuten eräs tuttuni, Pitää hakea edullisempaa vuokraasuntoa vaikka vuokra on alle normin,syy isot sähkölaskut,ehtona tuen saamiselle että hyväksyt. kokonaisuutena sähkölaskut on lähettää kelalle asumishaku pap.että hakee halvempaa asuntoa vaikka niitä ei ole.Nii sanooko joku että kela on inhimmillinen häh!!
Vierailija kirjoitti:
Tuloni ovat aika tarkkaan 2000 euroa. Siihen on laskettu asumistuki, eläke, elarit alaikäisestä, lapsilisä ja yksinhuoltajakorotus, sekä täysi-ikäisen lapsen toimeentulotuestaan maksama ruokaraha. Lisäksi saan 100 euroa/ kk, kun autan vanhempiani.
Meitä on kolme, minä, yksi täysi-ikäinen lapsi ja yksi alaikäinen lapsi.
Turha alapeukuttaa, koska jokainen samassa tilanteessa oleva saisi aivan samat tuet. Minulla on psykoosisairaus, kadehtikaa!
Miksi kela tuet on erinlaisia vaikka perhe olisi aivan asumisen ja tulojen jne. samanlainen kun toinen perhe ja tulot samat??toiset saa toiset ei ku tietäis vaikka lain mukaan pitäis olla samat??
250 euroa/kk yleistä asumistukea, 552 euroa työmarkkinatukea 20 päivän välein ja toimeentulotukea 50 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kela tuet on erinlaisia vaikka perhe olisi aivan asumisen ja tulojen jne. samanlainen kun toinen perhe ja tulot samat??toiset saa toiset ei ku tietäis vaikka lain mukaan pitäis olla samat??
Kukaan ei tiedä toisen tilannetta niin tarkkaan, että voisi väittää, miten toisella perheellä on tismalleen samat menot ja tulot.
En saa KELAlta mitään tukia. Olen 1951 syntynyt eläkeläismummo.
Mina saada kolmetuhat puhdas kateen kelaraha. Suomi hyva maa elaa. Ei tarvitse tyota tehda.
Perhe koko: 1. Ilman kelatukia ym.tukia.
4500, ja saada harkintavara tuki aina kun pyytä. T. Abdi
Lapsilisät n.530e
Asumistuki 540e
Lapsen vammaistuki 90e.
1 aik+ 3 lasta
Kahden lapsen lapsilisät.
Lisäksi henkilökohtaisesti oma vammaistuki n. 95 e/kk (3800 e/kk palkkatuloni päälle).
En saa mitään😠 ukkokaan ei saa mitään😠😠 kissakaan ei saa mitään😠😠😠
Selvitä nyt hyvä ihminen oletko oikeutettu johonkin Kela-tukeen. Ihan järjetöntä sinnitellä noin, jos tukiin on mahdollisuus. Kärsimys ei jalosta etkä tuosta kiitosta saa.