Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen kerta kun asun HOTELLISSA SUOMESSA

Vierailija
22.08.2015 |

Eipä tarvitse enää ihmetellä, miksi kukaan haluaan asua hotellissa Suomessa.

Tilasin yhden yön huoneen Helsingin keskustasta meren rannalla sijaitsevasta isosta ketjuhotellista. Ajattelin hemmotella itseäni kesän jälkeen, kaiken tämän raatamisen palkinnoksi. Huone maksoi 89€ (tietenkään ei sisällä aamupalaa).

Kun saavuin, minusta jo aula ja käytävät olivat nuhjuiset ja kuluneet. Kokolattiamatoissa tahroja ja roiskeita. No, tullessani huoneeseen tarkistin pintapuolisesti millainen se on; muruja pöydän alla ja lattialla, wc:n lattialla ja altaassa hiuksia ja karvoja ja muuten vain pölypalloja huoneen nurkissa. Ilmoitin respaan, vähän ajan päästä siivooja kävi imuroimassa huoneen... No edelleen karvat jäi altaaseen.

Laitoin palautetta mailitse hotelliin, että en aivan tämän hintaisesta huoneesta odota tätä. Siivooja tuli uudelleen, mutta tuskastuin jo ja sanoin, ettei tarvitse siivota (nämäkin sai englanniksi hoitaa, kun siivoojat eivät suomea puhuneet).

Tietenkin nenä ihan tukossa yön jäljiltä, nukutuksi ei saanut, koska ilmastointia ei voinut säätää ja huone melkoisen lämmin.

Tämä oli toinen kerta elämässäni, kun hotellissa olen Suomessa asunut ja saa olla piitkäään aikaan viimeinen. Naurettavat hinnat, siisteys huono, asiakas saa itse toimitella asioita. Tätäkö on hotellien taso Suomessa?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää säästää kaikki rahat ja jäättää hummaaminen väliin. Ei saa törsätä rahat noin huonoihin kohteisiin kuin hotelleihin mistä ei jää kun huono muisto ain.  Kohta sinäkin seisot siinä leipäjonossa 

Vierailija
22/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koin ahvenanmaalaisen Savoy-hotellin siivouksen puutteelliseksi ( hiekkaiset raput). Tänä kesänä olen yöpynyt Scandic-ketjun hoteilleissa kaksi kertaa ( Rovaniemi ja Hki) ja olen ollut tyytyväinen kaikki puolin niin palveluun kuin siisteystasoonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri oli toissakesänä hotellisiivoajana. Tarkotus oli jatkaa opiskelujen ohella pidemmpäänkin, mutta se jäi. Siivoojilla on hirveän tarkka aikataulu, ja kun se on monotonista ja rankkaa työtä hullussa kiiressää, ei armaan motivaatio ole huipussaan.

On tosi outoa, että hotellit eivät selvästikään panosta siivoukseen, vaikka sehän on juuri se eniten asiakkaalle näkyvä osa. Itse en muistele muun henkilökunnan käytöstä tai toimintaa, vaan huone ja sen taso jäävät mieleen. Siihen kannattaisi panostaa paljon enemmän.

Kaverilleni oli sanottu, että siivous on sellainen osa hotellipalvelua, että sen huomaa vain jos se ei ole kunnossa. Olen ehdottommasti eri mieltä, kyllä siisteys ja huoneen kunto jää mieleen myös hyvässä, toki myös pahassa.

Noita hintatasojahan on ihan älytöntä verrata mihinkään Thaimaaseen tai edes Etelä-Eurooppaan.

Vierailija
24/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä ap aiot jatkossa yöpyä Suomessa matkustaessasi, jos et hotelleissa?

Vierailija
25/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:56"]Eipä tarvitse enää ihmetellä, miksi kukaan haluaan asua hotellissa Suomessa.

Tilasin yhden yön huoneen Helsingin keskustasta meren rannalla sijaitsevasta isosta ketjuhotellista. Ajattelin hemmotella itseäni kesän jälkeen, kaiken tämän raatamisen palkinnoksi. Huone maksoi 89€ (tietenkään ei sisällä aamupalaa).

Kun saavuin, minusta jo aula ja käytävät olivat nuhjuiset ja kuluneet. Kokolattiamatoissa tahroja ja roiskeita. No, tullessani huoneeseen tarkistin pintapuolisesti millainen se on; muruja pöydän alla ja lattialla, wc:n lattialla ja altaassa hiuksia ja karvoja ja muuten vain pölypalloja huoneen nurkissa. Ilmoitin respaan, vähän ajan päästä siivooja kävi imuroimassa huoneen... No edelleen karvat jäi altaaseen.

Laitoin palautetta mailitse hotelliin, että en aivan tämän hintaisesta huoneesta odota tätä. Siivooja tuli uudelleen, mutta tuskastuin jo ja sanoin, ettei tarvitse siivota (nämäkin sai englanniksi hoitaa, kun siivoojat eivät suomea puhuneet).

Tietenkin nenä ihan tukossa yön jäljiltä, nukutuksi ei saanut, koska ilmastointia ei voinut säätää ja huone melkoisen lämmin.

Tämä oli toinen kerta elämässäni, kun hotellissa olen Suomessa asunut ja saa olla piitkäään aikaan viimeinen. Naurettavat hinnat, siisteys huono, asiakas saa itse toimitella asioita. Tätäkö on hotellien taso Suomessa?
[/quote]
Kyllä, järkyttävän huono kuntoisia ja epäsiistejä
Kannattaa valita mahdollisimman uusia hotelleja.
Heinolan kumpeli on ihan hirvee vessa koko kämppä, samoin varkauden oscarit.

Vierailija
26/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennän vielä että itse en ainakaan siivoojia syytä vaan sitä ettei ole aikaa ja osaamista siivta kunnolla. Jos työssä on ammattitaitoisia siivoojia niin heille ei varmasti anneta vaan aikaa ja välineitä tehdä työ kunnolla. Siksi itse muotoilen palautteen joka kerta niin että syyttävä sormi osoittaa johtoporrasta eikä niin että yksittäiselle siivojalle mennään huutamaan.

Suosittelen samaa muillekin. :)

Vierailija
27/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:39"]Missä sä ap aiot jatkossa yöpyä Suomessa matkustaessasi, jos et hotelleissa?
[/quote]
En ole ap, mutta melkein mielummin yövyn vaikka laivassa. Siisteystaso on yhtä huono, mutta hinta sentään kohdallaan.

Vierailija
28/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:39"]Missä sä ap aiot jatkossa yöpyä Suomessa matkustaessasi, jos et hotelleissa? [/quote] En ole ap, mutta melkein mielummin yövyn vaikka laivassa. Siisteystaso on yhtä huono, mutta hinta sentään kohdallaan.

[/quote]

Suomessa ei ole kovin monta paikkakuntaa, joissa voi yöpyä laivassa...

Vierailija
29/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hotellien siivottomuus on muutaman kuluneen vuoden aikana suomessa selvästi lisääntynyt, sängyn alta ei imuroida vaan siellä on isot pölymäärät, pyyhitään tasot huonosti, on tummia karvoja siellä täälllä, liekö siivoajien vai yöpyjien. Eikä kaikissa hotelleissa johdu ainakaan kiireestä, niin hitaitia näyttää jotkut siivoajat olevan. Turha on hotellin aamupalaan panostaa, jos huoneet on ruokottomat.

Vierailija
30/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme enää yövy Helsingissä hotellissa. Viking Lineltä saa miniristeilyn Tallinnaan yleensä alle 10 eurolla/hytti. Lähtö klo 21:30 ja paluu seuraavana aamuna.

Vierailija
31/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:25"]

Liki 90 euroa hotellihuoneesta ei mielestäni ole ollenkaan paha hinta. Se on melko halpa, kun on kyse suuresta kaupungista. Samalla hinnalla saa Pariisissa asua huoneessa, johon mahtuu vain sänky ja huoneen nurkkaan on ahdettu pytty ja lavuaari, hissi tietenkin rikki, seinät paperia, aamupala muotoa kahvi ja croissant.

Minä asun Helsingissä käydessäni aina Hotelli Helkassa. Olen ollut sen siisteystasoon ja aamupalaan aina tosi tyytyväinen. Viimeksi huoneeni yhteydessä oli oma sauna, se oli oikein kivaa. Huonetta ei tosin saa alle satasella, mutta laadusta maksaa mielellään.

[/quote]

Helsinki ei ole suuri kaupunki.

Vierailija
32/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa halpa hotelli : O

Vierailija
33/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon kunnollinen siivous nostaisi hotellihuoneen hintaa? Luulisi, että esim. kympilla voisi palkata siivojan vaikka tunniksi. Kuinka paljon työnantajamaksut ovat?

Vierailija
34/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa hotelli flamingo on ihan kiva, vierumäen scandic.

Vierailija
35/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:39"]

Missä sä ap aiot jatkossa yöpyä Suomessa matkustaessasi, jos et hotelleissa?

[/quote] 

Kannattaa mennä kylään. Meilläkin on vieraita varten pihamökki minne majoitamme kaikki vieraat. Silleen se sujuu parhaiten 

Vierailija
36/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:58"]

Julkisten rakennusten, rappukäytävien,  kauppakeskusten, kylpylöiden pintojen puhtaus Suomessa joissain paikoissa huono. Seinätkin pitäisi pyyhkiä ja pestä.

[/quote]Suomen siisteystasosta valittaville: oletteko käyneet ulkomailla?
[/quote]
Olen käynyt. Kaduilla voi olla roskia, mutta ravintolat ja hotellit on joka paikassa siistimpiä kuin Suomessa.
[/quote]
Samoin kodit ainakin etelä- Euroopassa.Suomessa on usein törkyistä ja siivous on luxusta

Vierailija
37/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:56"]

Eipä tarvitse enää ihmetellä, miksi kukaan haluaan asua hotellissa Suomessa.

[/quote] 

Hyvä tietää! 

Vierailija
38/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:30"]Scandic marskissa on kyllä paskinta palvelua ikinä. OT
[/quote]

Tämä tuli kesällä todettua. Ja kylppäri oli kirjaimellisesti pa*kainen! Ei yövytään enää missään scandicin hotellissa.

Vierailija
39/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:25"]

Liki 90 euroa hotellihuoneesta ei mielestäni ole ollenkaan paha hinta. Se on melko halpa, kun on kyse suuresta kaupungista. Samalla hinnalla saa Pariisissa asua huoneessa, johon mahtuu vain sänky ja huoneen nurkkaan on ahdettu pytty ja lavuaari, hissi tietenkin rikki, seinät paperia, aamupala muotoa kahvi ja croissant.

Minä asun Helsingissä käydessäni aina Hotelli Helkassa. Olen ollut sen siisteystasoon ja aamupalaan aina tosi tyytyväinen. Viimeksi huoneeni yhteydessä oli oma sauna, se oli oikein kivaa. Huonetta ei tosin saa alle satasella, mutta laadusta maksaa mielellään.

[/quote] Pariisissa saa huoneita 50 eurolla. Monen huoneen apartmentit 80-100 euroa aivan keskustassa. Jos haluaa maksaa liikaa niin se järjestyy kyllä mutta niin saa kaikkialla.

Lontoo on parempi vertailukohde. Siellä hotellit maksaa. MannerEuroopassa kohtuuhinnat  

Vierailija
40/85 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi