No niin sinkkumiehet! Mimi etsii sulhasta!
https://www.is.fi/viihde/art-2000008668627.html
Huom! Miehen pitää olla uhreilullinen ja pitää itsestään huolta.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
ei voi vaatia urheilullista jos ei itse ole, tämän perusteella listan loputkin ominaisuudet menettävät uskottavuuden
Tuolle Mimille urheilullinen mies= oikeasti urheilee= harrastaa kovaa liikuntaa. Teille palstan miehille urheilullinen nainen= hoikka- ihan sama urheileeko, ja mieluummin ei , kpska hikoileva nainen= yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mimin vaatimukset
- nauravainen
- hyvin kommunikoiva
- intohimoinen
- tykkää matkustella
- puhuu eri kieliä
- halukas oppimaan uutta
- kiinnostunut kulttuurista JA urheilusta
- urheilullinen
- pitää itsestään huolta henkisesti ja fyysisesti
- kohtelias kaikille, "arvostan, jos mies avaa oven sekä osaa ottaa tilanteen haltuun."MIMI kertoo, että vaikka hänen mieltymyksensä kumppanin suhteen kuulostavat ”perusjutuilta”, on sellaista ollut yllättävän vaikeaa löytää.
se maajussien victoria voisi realistisesti vaatia tällaista, tuo ei
??? Mihin tuon naisen pitäisi tyytyä? Ja onko se painoindeksi mikä määrää,
mistä saisi on unelmoida? Ja miksei muka olisi ominaisuuksia täyttävää pullukkamiestä olemassa?
Saa unelmoida ja se vastaakin samalla kysymykseesi siitä, mihin pitää tyytyä: unelmoimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ihminen voi olla urheilullinen, vaikka on merkittävästi ylipainoinen. Katsoin viime kesänä yhden 160+ km:n juoksukisan maaliintulijoita. Yksi maaliin selvinneistä miehistä oli noin 30 kiloa ylipainoinen ja hänellä oli jäätävä kaljamaha. Väittäisikö joku, ettei kyseinen mies ole urheilullinen?
Lievästi ylipainoinen voi olla. Mutta jos on oikeesti kymmeniä kiloja ylipainoa, niin todella vaikea pitää urheilullisena tuollaista, ellei ole oikeasti joku tietty syy, ohimenevä tila, esim raskauden jälkeen, tai joku turvottava sairaus tms. Eli ei ihmisen urheilullisuus heti lopu kuin seinään, mutta jos kilot hiipineet ns. muuten vaan elintapojen seurauksena, niin kyllä se itsellä ainakin urheilullisen määritelmään vähän liittyy.
Ihan kevyesti ihminen voi olla reilusti ylipainoinen, vaikka treenaisi kovaa ja usein. Tarvitsee vain syödä liikaa ja monelle tulee urheilun jälkeen sudennälkä. Sinulle urheilullisuus taitaa olla sama kuin urheilullinen ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ihminen voi olla urheilullinen, vaikka on merkittävästi ylipainoinen. Katsoin viime kesänä yhden 160+ km:n juoksukisan maaliintulijoita. Yksi maaliin selvinneistä miehistä oli noin 30 kiloa ylipainoinen ja hänellä oli jäätävä kaljamaha. Väittäisikö joku, ettei kyseinen mies ole urheilullinen?
Lievästi ylipainoinen voi olla. Mutta jos on oikeesti kymmeniä kiloja ylipainoa, niin todella vaikea pitää urheilullisena tuollaista, ellei ole oikeasti joku tietty syy, ohimenevä tila, esim raskauden jälkeen, tai joku turvottava sairaus tms. Eli ei ihmisen urheilullisuus heti lopu kuin seinään, mutta jos kilot hiipineet ns. muuten vaan elintapojen seurauksena, niin kyllä se itsellä ainakin urheilullisen määritelmään vähän liittyy.
Ihan kevyesti ihminen voi olla reilusti ylipainoinen, vaikka treenaisi kovaa ja usein. Tarvitsee vain syödä liikaa ja monelle tulee urheilun jälkeen sudennälkä. Sinulle urheilullisuus taitaa olla sama kuin urheilullinen ulkonäkö.
Ei. Mutta kyllä niillä yhteys on. Wikipedia:
urheilullinen (38) (komparatiivi urheilullisempi, superlatiivi urheilullisin) (taivutus [luo])
urheilua harrastava; liikuntaa harrastavan näköinen
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Mimi koskaan miettinyt mitä hän tuo parisuhteeseen.
No sen listan.
Saa minun kohdalla valitettavasti jatkaa etsimistä, liian rehevä makuuni vaikka kuinka mukava olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mimin vaatimukset
- nauravainen
- hyvin kommunikoiva
- intohimoinen
- tykkää matkustella
- puhuu eri kieliä
- halukas oppimaan uutta
- urheilullinen
- kohtelias kaikille, "arvostan, jos mies avaa oven sekä osaa ottaa tilanteen haltuun."MIMI kertoo, että vaikka hänen mieltymyksensä kumppanin suhteen kuulostavat ”perusjutuilta”, on sellaista ollut yllättävän vaikeaa löytää.
En missään tapauksessa halua mennä naimisiin 50 päivän aikataululla ensitapaamisesta. En myöskään haluaisi häitä, jotka on joku toinen suunnitellut pelkästään omasta lähtökohdastaan. Koko kuvio kuulostaa siltä, että mulla ei ole oikeastaan muuta roolia kuin täyttää jonkun toisen elämästä täysin hänen tarpeiden mukainen lokero. Asetelma ei kuulosta vastavuoroiselta eikä tasa-arvoiselta. Mutta muuten:
- Hymyilen, nauran ja hassuttelen paljon. Suhteessa minulle on tärkeää yhteinen huumori ja yleensä monesta asiasta löytyy joitain huvittavia näkökulmia.
- Osaan sanoittaa tunteeni. Mulla on myös halu ymmärtää ja taipumus kuunnella niin kauan kun se on molemminpuolista
- Suhtaudun intohimoisesti harrastuksiin, mutta myös kumppaniani kohtaan olen huomioon ottava, hellä ja intohimoinenkin.
- Matkustelun mä kyllä feilaan. Intohimot on muissa jutuissa. Silloin tällöin kyllä reissaan, mutta ei minulle "the juttu".
- Puhun kolmea kieltä ja opiskelen neljättä
- Kielen lisäksi suhtaudun useisiin asioihin uteliaasti ja kun joku asia kiinnostaa niin luen siitä mielelläni. Kiinnostaa mm. fysiologia, urheilun tiede ja myös parisuhdepsykologia.
- Luen, katson elokuvia ja käyn harvakseltaan, mutta silti oma-aloitteisesti gallerioissa. Urheilua seuraan itse vähemmän, koska lätkämatseissa ja F1-kisoissa ei opi, mikä saa ihmisestä nopeamman ja vahvemman.
- Olen entinen kilpaurheilija ja nykyään harrastaja. Liikun monipuolisemmin ja syön terveellisesti. Kuntosalia 2-5 kertaa viikossa ja kerta viikkoon olen hiihtänyt ja lenkillä lähes päivittäin.
- En ehkä ole perinteinen herrasmies, mutta kohtelias esimerkiksi asiakaspalvelijoille jne. Mikään seremoniamestari, jonka pitää olla keskipisteenä en ole. Mutta pystyn myös ottamaan sellaista roolia, vaikka se ei minulle luontaisin olekaan.
Kyllä mä siis jossain määrin täyttäisin noita vaatimuksia.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei voi vaatia urheilullista jos ei itse ole, tämän perusteella listan loputkin ominaisuudet menettävät uskottavuuden
Tuolle Mimille urheilullinen mies= oikeasti urheilee= harrastaa kovaa liikuntaa. Teille palstan miehille urheilullinen nainen= hoikka- ihan sama urheileeko, ja mieluummin ei , kpska hikoileva nainen= yäk.
Ei todellakaan ole noin. Urheilullinen on yleensä hoikka, mutta urheilee. Kenenkään mielestä laihaläski ei ole urheilullinen. Samoin pelkkää sali treeniä tekevä ei ole kovinkaan urheilullinen, vaikka olisi kuinka lihaksia. Urheilullinen tarkoittaa paljon monipuolista liikuntaa harrastavaa, esim voi vaikka tuosta vain lähtee mukaani parin kymmenen kilometrin lenkille, on fyysistä kuntoa,eikä vain lihaksia. Hiihtää kanssani 30km. M36v
Näin urheilullisena miehenä voisin olla mimistä kiinnostunut. Pieni pyöreys ei minua haittaa.
Mutta mutta… oman kokemukseni mukaan tällaisten naisten itsetunto ei kuitenkaan kestä sitä oikeasti urheilullista puolisoa vaan heitä alkaa pidemmän päälle ärsyttämään se että mies tekee treenit suunnitellun treeniohjelman mukaan vaikka just tulee naiselle mieleen että olis kiva mennä yhdessä kahville ja mököttää kun mies sanoo että nyt on treenivuoro varattuka. Nainen tulee mustasukkaiseksi treenille ja etenkin jos on treenileirejä ja kilpailumatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää sanoa, että haluaa itsestään huolta pitävän kumppanin, kun oikeasti haluaa kumppanin, joka on hoikka tai ei ainakaan lihava? Itse arvostaisin paljon enemmän rehellisyyttä kuin typeriä kiertoilmauksia.
Itselläni on suunnilleen Mimin kriteereihin menevä mies, mutta en häntä löytänyt minkään vaatimuslistan avulla, vaan oman elämäni jutuissa, kun tutustuin ihmisiin avoimin mielin.
Eikö niitä kulttuurista ja urheilusta kiinnostuneita miehiä pitäisi etsiä niistä omista harrastus/työkuvioista, niin löytyisi juuri samoista jutuista kiinnostunut mies? Kulttuurin ja urheilun kenttä on kuitenkin aika laaja...
No voihan itsestään huolta pitämisen laajemminkin tulkita. Toki painonhallinta on osa, mutta myös seuraavat: ei tupakoi, ei liikaa alkoholia, liikuntaa jollain tavalla (laihakin voi olla sohvaperuna), terveellinen ruokavalio (laihakin voi syödä epäterveellisesti).
Kulttuuri? Tarkoittaako se oopperaa ja teatteria vai käykö jos käy rokkikonserteissa ja stand-up keikoilla kulttuuria on niin monenlaista.
Ei ihme, että Mimi etsii edelleen.
Tästä vaatimuslistasta tuli mieleen Maajussille Morsian, jossa muutama vuosi sitten yksi sulhasehdokkaista esitti kainon toiveen siitä, kuinka puolisoehdokkaan pitäisi olla normaalipainoinen.
Jo tämä yksi ainut toive sytytti nettivihan mm. tällä palstalla.
Ja nyt tällä samalla palstalla Mimin toivelista saa lähinnä tsemppipeukkuja.
Double standards, anyone?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt Katariina, 29, esiteltiin myös. "Katariina toivoo löytävänsä ohjelman avulla itselleen karismaattisen herrasmiehen, joka on kohtelias ja hyväkäytöksinen. Hän toivoo kumppaniltaan myös positiivista elämänmyönteisyyttä ja keskustelutaitoisuutta.
Katariinalle itselleen toisten ihmisten arvostaminen on tärkeää, ja hän unelmoi ihan tavallisesta elämästä, jossa arkea ilahduttavat läheiset ihmiset, koti, luonto, työ ja yritteliäisyys."
Joo, ja jännittää treffejä. No onneksi kameroiden edessä on rentoa.
Vai "karismaattinen herrasmies"... Mitähän tuolla tarkoitetaan. Onkohan tämä jotain 50-luvun käytösetikettiä miehille taas? Onko mitään vastaavaa naisille olemassa? "soveliaasti ja hillitysti käyttäytyvä lady"?
Näissä tosi tv ohjelmissa lady tarkoittaa sitä ettei strippaa julkisesti selvinpäin. Karismaattinen herrasmies=tauski.
Ihme on, jos kukaan saa näistä edes kymmentä viestiä miehiltä, poislukien kännissä & läpällä lähetetyt.
Eihän edes Maajussille Morsian - Clarisse ei saanut miehiltä kuin tyyliin muutaman vastauksen, vaikka ainakin minun mielestäni on 10x kiinnostavampi kuin tuo Mimi (ovat muuten samaa ikäluokkaa).
Vierailija kirjoitti:
Mimin vaatimukset
- nauravainen
- hyvin kommunikoiva
- intohimoinen
- tykkää matkustella
- puhuu eri kieliä
- halukas oppimaan uutta
- urheilullinen
Katsoin listan läpi ja vertasin tuohon omaan puolisooni, joka juuri tuli koiran kanssa lenkiltä.
- nauravainen CHECK
- hyvin kommunikoiva CHECK
- intohimoinen
- tykkää matkustella CHECK
- puhuu eri kieliä CHECK
- halukas oppimaan uutta CHECK
- kiinnostunut kulttuurista JA urheilusta CHECK
- urheilullinen
- kohtelias kaikille, "arvostan, jos mies avaa oven sekä osaa ottaa tilanteen haltuun." CHECK
Puutteita on lähinnä urheilullisuudessa; tällä hetkellä ainoa säännöllinen liikunta on kävelyä, mutta kunhan koronatilastot kohenevat niin varmaan taas sulkapalloa ja uintia lisäksi. Itsestään huolen pitäminen henkisesti on kai juuri sitä, että opettelee koko ajan uutta, kehittää itseään, lukee paljon, tekee asioita joista saa mielihyvää.
Intohimoiseksi tuota jörrikkää ei ehkä ihan heti kuvailisi, mutta hellä ja huomaavainen hän kyllä on.
Eli ei nuo minusta kovin kummallisia odotuksia ole.
M41 kirjoitti:
Näin urheilullisena miehenä voisin olla mimistä kiinnostunut. Pieni pyöreys ei minua haittaa.
Mutta mutta… oman kokemukseni mukaan tällaisten naisten itsetunto ei kuitenkaan kestä sitä oikeasti urheilullista puolisoa vaan heitä alkaa pidemmän päälle ärsyttämään se että mies tekee treenit suunnitellun treeniohjelman mukaan vaikka just tulee naiselle mieleen että olis kiva mennä yhdessä kahville ja mököttää kun mies sanoo että nyt on treenivuoro varattuka. Nainen tulee mustasukkaiseksi treenille ja etenkin jos on treenileirejä ja kilpailumatkoja.
Se on kyllä totta, että kun epäurheilullinen ihminen haluaa itselleen urheilullisen kumppanin niin sen kumppanin urheilullisuuden pitäisi tulla vähän kuin joissain toimintaleffoissa, missä sankari voi vaan olla vaikka kokki ja se toimintasankarin rooliin sopiva fysiikka vaan tulee jostain, vaikka oikeasti tiedetään, että näyttelijä on treenannnut kuukausia 2-3 kertaa päivässä tarkkaa ruokavaliota noudattaen näyttääkseen roolihahmoltaan.
Bonanzan Hoss olisi hyvä mies Mimille
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää olla urheilullinen... sanoo +100 kg mörssäri. Semmosta.
Harrastan aktiivisesti kilpaurheilua ja olen kropaltani urheilullisen hoikka 186/80. Minulla on tinderistä maksullinen versio ja pakko myöntää, että valtaosa minulle tykkäyksiä antaneista ovat juurikin samaa kokoluokkaa tuon Mimin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mimin vaatimukset
- nauravainen
- hyvin kommunikoiva
- intohimoinen
- tykkää matkustella
- puhuu eri kieliä
- halukas oppimaan uutta
- urheilullinen
se maajussien victoria voisi realistisesti vaatia tällaista, tuo ei
Miksi voisi vaatia? Ei Victoria ole sen kummempi kuin Mimikään.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi vaatia yhtään minkäänlaista. Ei yhteiskunnalta, ei Jumalalta (no, voi tietysti yrittää, jos uskoo), ei vanhemmiltaan, ei vastakkaiselta sukupuolelta, ei mistään. Sen sijaan jokainen voi haluta ja etsiä ihan millaista tahansa. Täysin riippumatta omasta ulkonäöstä.
Usein moni kilpaurheilija paksuuntuu kilpauran jälkeen. Vaikka urheilu jatkuu.