Ärsyttää kun kaupoissa avattu/hypistelty sejase on ostopäätös...
Ostopäätös on se kun kiikutan ko. tuotteen kassalle ja maksan sen!
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:12"]No teen niin, että puristelen esim tomaatit ja kindermunat jotta nään onko ne tuoreita. Jos on tuore niin laitan sen ostoskoriin. AP
[/quote]
Tuore Kinder?? :D
[/quote]
Niin? Mitä sä sitten niinkuin luulit että niistä tummanruskeista kanoista tulee?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:28"]Kaupoissa pitäisi olla myös kyltit: imeskelty tuote on ostopäätös. Olin nimittäin jokunenaika sitten kaupassa, jossa pikkupoika kaivoi pakastealtaasta jättis-tuutin. Imeskeli tuuttia (jossa siis pelkkä kelmu päällä). Äitinsä tuli hetken päästä paikalle otti tuutin pojalta, laittoi sen takaisin pakastealtaaseen ja sanoi nyt ei osteta. Lähtivät siitä sitten muinamiehinä kassalle.
[/quote]
Ja et tietenkään voinut silloin sanoa asiasta mitään kyseiselle äidille?
[/quote]
En. Kyseinen äiti varmaan ymmärtää sanomattakin jutun juonen. Minä en ala kaupassa tappelemaan kaikkien törppöjen kanssa. On parempaakin tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:50"]
Minua ärsyttää kun Citymarketissa on jättimäinen uhkailutaulu kivennäisvesien vieressä, että pakkauksia ei saa rikkoa jne. "koska kaikki haluavat ostaa ne ehjinä". No enpä usko; tuskinpa niitä rikottaisiin, jos olisi tilausta vain 20 pullon satseille?? Muissa kaupoissa asia hoidettu fiksusti, ja hyllystä löytyy niin yksittäisiä kuin monikkopakkauksiakin.
[/quote]Kyllä meidän Cittarissa ainakin on kaikkea myös yksittäin myynnissä. Ne ovat vaan eri hyllyssä, ei siinä lavalla, jossa on ne monipakkaukset. Joskus lukeekin että älä revi monipakkausta, yksittäiset pullot ovat käytävällä 23 tms. Silti jonkun aina pitää repiä se pakkaus ja sitten vielä kassalla ihmetellä kuinka hinta ei ole se 1/4 monipakkauksen hinnasta, vaan se yksittäinen pullo cocista maksaa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:38"]
Kyllä minä avaan jotain vaatepaketteja, joista ei ole avattu yhtään kappaletta malliksi. Siis jotain kerrastoja ja pitkiksiä tms., joissa on pakkauksissa vain se tarraliima. Niissä on niin eri kokoja, että joskus riittää M, joskus tarvitaan XL. En halua ostaa väärän kokoista. Toki ostan avaamani, paitsi jos se on aivan väärää kokoa. Yritän taitella sen mahdollisimman siististi uudelleen pakkaukseen.
Prismassa näin tänään naisen, joka söi mansikoita suoraan sieltä valmiiksi pakatuista ropeista. En ymmärrä. Veteli pari hernettä laarista myös.
[/quote]
Minä kyllä pyydän tällaisissa tapauksissa, ettei ole mallia esillä, myyjää avuksi. Jos ei suostu, sitten en osta.
No, on tosiaan ärsyttävää, jos ei ole mallikappaletta esillä vaatteesta kutakin kokoa. Aina ei ole ollenkaan mallikappaleita esillä. Vain paketeissa on.
Hävikin maksaa rehellinen kuluttaja. Siitähän tässä on kyse.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:54"]
[/quote]
Kumma kyllä, ihan samat hinnat ne minullekin siellä kaupassa on. AP
minua ärsyttää, kun dödöissä ei ole testeriä! mielummin rikon sääntöjä, avaan & haistelen kuin tuhlaan rahaa johonkin hirveän tuoksuiseen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:04"]minua ärsyttää, kun dödöissä ei ole testeriä! mielummin rikon sääntöjä, avaan & haistelen kuin tuhlaan rahaa johonkin hirveän tuoksuiseen.
[/quote]
Miksi niistä pitäisi olla testeri?ei ne miksikääm mene jos avaa ja haistaa. Samoin kuin ei suihkusaippuatkaan. Aikamoista tuhlausta olis laittaa jokaisesta putelista testeri! Siis kun eihän niitä tarvi iholle levittää toisin kuin meikkejä. Meikkitestereitä pitää olla, deodoranteista ja suihkusaipppuooista EI TARVITSE!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:04"]minua ärsyttää, kun dödöissä ei ole testeriä! mielummin rikon sääntöjä, avaan & haistelen kuin tuhlaan rahaa johonkin hirveän tuoksuiseen.
[/quote]
Miksi niistä pitäisi olla testeri?ei ne miksikääm mene jos avaa ja haistaa. Samoin kuin ei suihkusaippuatkaan. Aikamoista tuhlausta olis laittaa jokaisesta putelista testeri! Siis kun eihän niitä tarvi iholle levittää toisin kuin meikkejä. Meikkitestereitä pitää olla, deodoranteista ja suihkusaipppuooista EI TARVITSE!
[/quote]
pitää vielä lisätä että ei myöskään ole mitään sääntöen rikkomista että avaa deodon tai suihkusaippuan haistaakseen sitä. Tottakai niitä saa haistaa, ei kikaan niitä sokkona osta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:28"]Kaupoissa pitäisi olla myös kyltit: imeskelty tuote on ostopäätös. Olin nimittäin jokunenaika sitten kaupassa, jossa pikkupoika kaivoi pakastealtaasta jättis-tuutin. Imeskeli tuuttia (jossa siis pelkkä kelmu päällä). Äitinsä tuli hetken päästä paikalle otti tuutin pojalta, laittoi sen takaisin pakastealtaaseen ja sanoi nyt ei osteta. Lähtivät siitä sitten muinamiehinä kassalle.
[/quote]
Hyi saasta. En tiennyt, kuinka paljon ihmiset harrastavat kähmimistä ja maistelua ja haistelua kaupoissa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:04"]minua ärsyttää, kun dödöissä ei ole testeriä! mielummin rikon sääntöjä, avaan & haistelen kuin tuhlaan rahaa johonkin hirveän tuoksuiseen.
[/quote]
[/quote]
pitää vielä lisätä että ei myöskään ole mitään sääntöen rikkomista että avaa deodon tai suihkusaippuan haistaakseen sitä. Tottakai niitä saa haistaa, ei kikaan niitä sokkona osta.
[/quote]
Kyllä se on sääntöjen rikkomista, mutta salaa joskus itsekin haistan, ettei tule täyttä virheostosta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:28"]
Kaupoissa pitäisi olla myös kyltit: imeskelty tuote on ostopäätös. Olin nimittäin jokunenaika sitten kaupassa, jossa pikkupoika kaivoi pakastealtaasta jättis-tuutin. Imeskeli tuuttia (jossa siis pelkkä kelmu päällä). Äitinsä tuli hetken päästä paikalle otti tuutin pojalta, laittoi sen takaisin pakastealtaaseen ja sanoi nyt ei osteta. Lähtivät siitä sitten muinamiehinä kassalle.
[/quote]
Ei varmaan edes ihan pikkuinen poika, kun jätskialtaalle on vaikea ylettää.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:54"]
[/quote]
Kumma kyllä, ihan samat hinnat ne minullekin siellä kaupassa on. AP
[/quote]
Jaahas, tuotteen hinnanmuodostuksen alkeet.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:04"]minua ärsyttää, kun dödöissä ei ole testeriä! mielummin rikon sääntöjä, avaan & haistelen kuin tuhlaan rahaa johonkin hirveän tuoksuiseen. [/quote] Miksi niistä pitäisi olla testeri?ei ne miksikääm mene jos avaa ja haistaa. Samoin kuin ei suihkusaippuatkaan. Aikamoista tuhlausta olis laittaa jokaisesta putelista testeri! Siis kun eihän niitä tarvi iholle levittää toisin kuin meikkejä. Meikkitestereitä pitää olla, deodoranteista ja suihkusaipppuooista EI TARVITSE! [/quote] pitää vielä lisätä että ei myöskään ole mitään sääntöen rikkomista että avaa deodon tai suihkusaippuan haistaakseen sitä. Tottakai niitä saa haistaa, ei kikaan niitä sokkona osta.
[/quote]
Tässä huomaa kuinka ihmisillä on erilaisia käytäntöjä. Mielestäni pulloja ei avata. Enkä voi ymmärtää miten jonkun mielestä se on ihan ok. Itse en juuri osta esim. mansikoita maistamatta, mutta kysyn aina luvan maistamiseen. En osta sieltä missä ei saa luvalla masitaa.
Itseäni ärsyttää, kun luomutomaatit punnitaan tavallisina. Me jotka käytämme luomua, maksamme tuon huijauksen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:09"]Teetkö sä sitä, että avaat ja hypistelet tuotetta, toteat sen hyväksi, ja otat itse siitä vierestä avaamattoman ja hypistelemättömän tuotteen, ja jätät tämän avaamasi ja hypistelemäsi tuotteen hyllyyn?
[/quote]
Jos ei hyllyssä ole valmiiksi avattua testeriä, niin ehdottomasti. Mikäli siis tuote on sellainen että se vaatii hypistelyä jotta selviää minkälainen se oikeasti on.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:09"]Teetkö sä sitä, että avaat ja hypistelet tuotetta, toteat sen hyväksi, ja otat itse siitä vierestä avaamattoman ja hypistelemättömän tuotteen, ja jätät tämän avaamasi ja hypistelemäsi tuotteen hyllyyn? [/quote] Jos ei hyllyssä ole valmiiksi avattua testeriä, niin ehdottomasti. Mikäli siis tuote on sellainen että se vaatii hypistelyä jotta selviää minkälainen se oikeasti on.
[/quote]
Minä tykkän maistella itsepalveluhyllyn pullia ja piirakoita. Ettei kaduta. Pitää vaan tehdä se vaivihkaa, ettei joku nipo tule paasaamaan, tai vartija. Puoliksi syödyt pullat ovatkin niin dekoratiivisia. Mutta sehän ei näy mun tuotteitteni hinnoissa, mulle. Se oon mä nääs!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:38"]
Kyllä minä avaan jotain vaatepaketteja, joista ei ole avattu yhtään kappaletta malliksi. Siis jotain kerrastoja ja pitkiksiä tms., joissa on pakkauksissa vain se tarraliima. Niissä on niin eri kokoja, että joskus riittää M, joskus tarvitaan XL. En halua ostaa väärän kokoista. Toki ostan avaamani, paitsi jos se on aivan väärää kokoa. Yritän taitella sen mahdollisimman siististi uudelleen pakkaukseen.
Prismassa näin tänään naisen, joka söi mansikoita suoraan sieltä valmiiksi pakatuista ropeista. En ymmärrä. Veteli pari hernettä laarista myös.
[/quote]
Toivottavasti kerroit henkilökunnalle, sillä tuon "maistelun" jälkeen ne valmiiksi pakatut annokset ovat alipainoisia. Minä taas näin, kun mies nappasi laarista aprikoosin ja söi sen. Ja kyllä, ilmoitin henkilökunnalle, sillä tuskinpa se aprokoosi oli ainoa maisteltu asia. Eiköhän siellä kaupassa ole maisteltu muitakin tuotteita.