Ärsyttää kun kaupoissa avattu/hypistelty sejase on ostopäätös...
Ostopäätös on se kun kiikutan ko. tuotteen kassalle ja maksan sen!
Kommentit (38)
Kyllä on taas viime päivinä saanut lukea täällä tyhmiä aloituksia.. Tää menee kyllä heittäen siihen kategoriaan taas kerran.
No onhan tuollainen uhkailu kauppiaan tasolta ärsyttävää. Itse ainakin vaihdan kauppaa. Ja ei tosiaan ole tyhmä aloitus! AP
Minua ärsyttää kun Citymarketissa on jättimäinen uhkailutaulu kivennäisvesien vieressä, että pakkauksia ei saa rikkoa jne. "koska kaikki haluavat ostaa ne ehjinä". No enpä usko; tuskinpa niitä rikottaisiin, jos olisi tilausta vain 20 pullon satseille?? Muissa kaupoissa asia hoidettu fiksusti, ja hyllystä löytyy niin yksittäisiä kuin monikkopakkauksiakin.
Minusta oli jotenkin hellyyttävää, kun hiljattain maahan muuttaneet ihmiset olivat repineet kaupassa wc-paperirullia yksittäin pakkauksesta. Joissain maissa niitä tosiaan myydään yksittäinkin, kuten myös terveyssiteitä, jos asiakas niin haluaa.
Eli sinä ronkit ja pyörittelet tuotteita kaupassa rasvaisilla näpeillä ja sitten närkästyt kun myyjä huomauttaa asiasta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:02"]
Minusta oli jotenkin hellyyttävää, kun hiljattain maahan muuttaneet ihmiset olivat repineet kaupassa wc-paperirullia yksittäin pakkauksesta. Joissain maissa niitä tosiaan myydään yksittäinkin, kuten myös terveyssiteitä, jos asiakas niin haluaa.
[/quote]
Kauppiaan mielestä se ei varmaan ollut yhtä hellyyttävää.
Teetkö sä sitä, että avaat ja hypistelet tuotetta, toteat sen hyväksi, ja otat itse siitä vierestä avaamattoman ja hypistelemättömän tuotteen, ja jätät tämän avaamasi ja hypistelemäsi tuotteen hyllyyn?
Minäkin revin kaupassa jauhelihapaketit auki ja jätän ne ap.n ostettaviksi, kun en nyt sittenkään tarvii sitä.
No teen niin, että puristelen esim tomaatit ja kindermunat jotta nään onko ne tuoreita. Jos on tuore niin laitan sen ostoskoriin. AP
Oltiin eilen eläinkaupassa, valikoin tytön kanssa timanttipantoja siinä. Samaan aikaan pojat ehtivät repiä paria puruluupakkausta, rutistella ja osin avata. Ajatus oli toki kaunis, halusivat herkkuja meidän hauvoille :)
TOTTA KAI ostin ne revityt paketit sitten.
Itsestäänselvyys.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:12"]No teen niin, että puristelen esim tomaatit ja kindermunat jotta nään onko ne tuoreita. Jos on tuore niin laitan sen ostoskoriin. AP
[/quote]
Tuore Kinder?? :D
Kaupoissa pitäisi olla myös kyltit: imeskelty tuote on ostopäätös. Olin nimittäin jokunenaika sitten kaupassa, jossa pikkupoika kaivoi pakastealtaasta jättis-tuutin. Imeskeli tuuttia (jossa siis pelkkä kelmu päällä). Äitinsä tuli hetken päästä paikalle otti tuutin pojalta, laittoi sen takaisin pakastealtaaseen ja sanoi nyt ei osteta. Lähtivät siitä sitten muinamiehinä kassalle.
Kyllä minä avaan jotain vaatepaketteja, joista ei ole avattu yhtään kappaletta malliksi. Siis jotain kerrastoja ja pitkiksiä tms., joissa on pakkauksissa vain se tarraliima. Niissä on niin eri kokoja, että joskus riittää M, joskus tarvitaan XL. En halua ostaa väärän kokoista. Toki ostan avaamani, paitsi jos se on aivan väärää kokoa. Yritän taitella sen mahdollisimman siististi uudelleen pakkaukseen.
Prismassa näin tänään naisen, joka söi mansikoita suoraan sieltä valmiiksi pakatuista ropeista. En ymmärrä. Veteli pari hernettä laarista myös.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:28"]Kaupoissa pitäisi olla myös kyltit: imeskelty tuote on ostopäätös. Olin nimittäin jokunenaika sitten kaupassa, jossa pikkupoika kaivoi pakastealtaasta jättis-tuutin. Imeskeli tuuttia (jossa siis pelkkä kelmu päällä). Äitinsä tuli hetken päästä paikalle otti tuutin pojalta, laittoi sen takaisin pakastealtaaseen ja sanoi nyt ei osteta. Lähtivät siitä sitten muinamiehinä kassalle.
[/quote]
Ja et tietenkään voinut silloin sanoa asiasta mitään kyseiselle äidille?
Mausteet on tuoteryhmä mikä on käytännössä joka kerta avattava. Siis sellaiset lasiset maustepurkit missä on kierrekorkki. Ostin joskus vahingossa ihan hillittömän suuren perunamaustepurkin, enkä tykännyt yhtään sen mausta. Joten avaan purkin ja tuoksusta pystyn heti päättelemään onko se hyvää. AP
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:28"]Kaupoissa pitäisi olla myös kyltit: imeskelty tuote on ostopäätös. Olin nimittäin jokunenaika sitten kaupassa, jossa pikkupoika kaivoi pakastealtaasta jättis-tuutin. Imeskeli tuuttia (jossa siis pelkkä kelmu päällä). Äitinsä tuli hetken päästä paikalle otti tuutin pojalta, laittoi sen takaisin pakastealtaaseen ja sanoi nyt ei osteta. Lähtivät siitä sitten muinamiehinä kassalle.
[/quote]
Ja et tietenkään voinut silloin sanoa asiasta mitään kyseiselle äidille?
[/quote]
Kaikki ei voi. Niitä jännittää, kun ne on introverttejä. Mutta ei suinkaan ujoja.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:45"]Mausteet on tuoteryhmä mikä on käytännössä joka kerta avattava. Siis sellaiset lasiset maustepurkit missä on kierrekorkki. Ostin joskus vahingossa ihan hillittömän suuren perunamaustepurkin, enkä tykännyt yhtään sen mausta. Joten avaan purkin ja tuoksusta pystyn heti päättelemään onko se hyvää. AP
[/quote]
Idiootti olet!!!
Kaupan pitäisi laittaa yksi näytekappale esim. vaatetta esille. On vaikeaa ostaa ties minkä valmistajan tuotetta, usein perheenjäsenelle, kun ostattavan tuotteen koosta ei ole todellista käsitystä. Samalla kokomerkinnällä voidaan myydä vaikka mitä.
Samoin taitellut sisustustekstiilit kuten koristetyynyliinat jne. Ei kaikkia tarvitse avata, mutta joku näytepala tiukimmin pakatusta tuotteesta.
Eli ao on oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:09"]
Teetkö sä sitä, että avaat ja hypistelet tuotetta, toteat sen hyväksi, ja otat itse siitä vierestä avaamattoman ja hypistelemättömän tuotteen, ja jätät tämän avaamasi ja hypistelemäsi tuotteen hyllyyn?
[/quote]Tekisin niin, ja muut saisivat vertailukappaleen.
Nii ja kukas ostaa sen sun auki repimän tuotteen sitten?