Onko täällä muita dinoajan mammoja, joilla ei ole älykännykkää
eivätkä koe sitä tarivtsevansakaan. Itse olen viisikymmpinen ja tuntuu, että pärjään vallan hyvin tällä Nokian liukukansipuhelimellakin. Kahvitunneilla tahtoo olla joskus yksinäistä, kun nuoret kollegat syventyvät vain näihin älypuhelimiinsa, eivätkä kommunikoi mitenkän.
Kommentit (59)
Mulla ei ole älykännyä, oon 25 v. Oon lukenut niistä niin paljon hurjia juttuja, etten uskalla hankkia sellaista. Enkä kyllä haluaisikaan, toi Nokian 30 € peruspuhelin riittää mun käyttöön mainiosti.
Ei minullakaan ole älykännykkää. Istun naama kiinni tietokoneessa kaiket päivät, joten ei kiinnosta. Minulla on kotona iMac ja iPad, enemmän kuin liikaa.
teen työkseni paljon materiaalia nettiin, ja joudun käyttämään facee hiukan työnpuolesta. Onneksi ei tartte vielä tviittailla.
Minulla on Samsungin simpukka, hyvin toimii :-)
Täällä dinoajan mamma. Nokia C2 käytössä sekä läppäri kotona.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:47"]
Täällä dinoajan mamma. Nokia C2 käytössä sekä läppäri kotona.
[/quote]
Oi, C2 on paras <3
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:26"]
Muistan kun 2000-luvulla oli joskus lehtijuttuja ihmisistä, jotka kieltäytyivät kännyköistä. Mitäköhän mahtaa heille kuulua nyt.. Joka tapauksessa vaikutatte olevan vähän samanlaisia kuin he.
[/quote]
No en minä kieltäydy jos joku antaa ilmaiseksi. En aio maksaa laitteista, joita en tarvitse. Mitä järkeä ostaa jotakin vain sen takia että muillakin on?
Tunnutte olevanne kovinkin ylpeitä some ja älyvasraisuudestanne. Maailma kuitenkin muuttuu ja kasvaa ja lapset kasvavat siinä mukana. Minusta on vastuullista vanhemmuutta olla mukana lasten elämässä, myös somessa kuten instassa ja facebookissa. On hyvä pitää omiaan silmällä netissäkin. Lähetään jo ihan vaikka siitä liikkelle, että namusedät eivät enää vaani koulureitin varrella vaan netissä. Kiusaaminen ei välttämättä enää tapahdu välitunneilla vaan netissä. Somekielteiset mammat sulkevat silmät tosiasioilta ja tekevät lapsilleen karhunpalveluksen.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:54"]
Tunnutte olevanne kovinkin ylpeitä some ja älyvasraisuudestanne. Maailma kuitenkin muuttuu ja kasvaa ja lapset kasvavat siinä mukana. Minusta on vastuullista vanhemmuutta olla mukana lasten elämässä, myös somessa kuten instassa ja facebookissa. On hyvä pitää omiaan silmällä netissäkin. Lähetään jo ihan vaikka siitä liikkelle, että namusedät eivät enää vaani koulureitin varrella vaan netissä. Kiusaaminen ei välttämättä enää tapahdu välitunneilla vaan netissä. Somekielteiset mammat sulkevat silmät tosiasioilta ja tekevät lapsilleen karhunpalveluksen.
[/quote]
Sinne someen pääsee muillakin laitteilla kuin puhelimella. Esimerkiksi sellaisilla vanhanaikaisilla härveleillä kuin tietokoneilla, joko kannettavilla tai pöytämallisilla.
Kyllä someen pääsee muullakin kuin kännyllä, kerrottakoon tämä yllättävä tieto sulle. Jos mä teen päivityksiä faceen, seuraan työkseni erilaisia saitteja, tviittejä, yms, niin kyllä mä ihan kartalla olen. Lapsi on somessa, rajoitetusti. Olen keskustellut somen käytöstä varmaan enemmän kuin moni kuu täällä. Vaikkei ole kännyä...
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:02"]
Mikä on dinoaja?
[/quote]
dinoajan > genetiivimuoto sanasta dinoaika > lyh. Sanoista dinosaurusten aika, ajanjakso jolloin dinosauruksia elivät
Itse hankin ensimmäisen älyluurin keväällä. Tämä on aivan mahtava! Erityisesti pidän watsapista. Nytkin siis mobiililla kirjoittelen. Olen 54v nainen.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:43"]
Huomaa että olet 5kymppinen fossiili.Anna mä.arvaan, olet täällä läppärillä tai pöytäkoneella?
[/quote]
Mitä sitten, vaikka läppäriä ja pöytäkonetta käyttäisikin? Tietotekniikan maailmassa on paljon sellaisia asioita, joita ei voi älypuhelimella tehdä. Vähänkään raskaampiin hommiin kun siirrytään, niin älykännykästä loppuvat tehot kuin seinään. Esimerkiksi videoiden editoiminen tai pelaaminen, siinä tavallinen tietokone, varsinkin pöytäkone on vailla vertaansa, eikä tavallista tietokonetta tule mikään älykännykkä tai tabletti syrjäyttämään niin kauan kun on tarvetta suurta laskentatehoa/raakaa voimaa vaativille tietoteknillisille toimenpiteille. Ja sitä tarvettahan tulee olemaan ja koko ajan entistä enemmän vain.
Täälläkin peruskännykkä ja läppäri. Kännykkää tarvitsen vain siihen, että voin soittaa ja minut saa tarvittaessa kiinni. Käytän aikani muuhun kuin sosiaalisen median, viserrysten ja kaiken muun hömpän seurantaan. Minusta on tärkeämpää elää omaa elämää kuin seurata muiden elämää.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 06:03"]
VIERAILIJA 22.08.2015 klo 05:43 27/27 Ihqua, että ihmiset ovat niin tyytyväisiä täyteen paskaan. Täyttä p*skaa taitaa olla tuolla kirjoittajalla nyt jossain päässä hiertämässä. Esim Pankkiappsilla saa turvallisesti hoideltua asioita liikkeellä ollessaan. Kullanarvoinen apu monelle, eikä mitään leikkiä :).
[/quote]
Voi kun mahtavaa!
Saako sillä leipälaudalla luettua ja kopioitua laskun viivakoodin?
[/quote]
Leipälaudoista en tiedä, mutta älypuhelimella tuo luonnollisesti onnistuu. Mitä varten luulit sen kameran siinä olevan?
[/quote]
Näin.
Tätä en yöllä muistanut laittaakaan... ( oon kinaaja number 28).
Tämä helpottaa elämääni, tää pankin sovellus.
Olen paljon liikekannalla ja pois kotoa.
Enää en luopuisi älykännystä.
Just niinkuin joku yritti tuolla valaista, se on minitietokone.
Aika raskasta kuvaakin mkekestäni se pyörittää: tuo il- linkki esimerkkinä.
Teen itse "ihan samanlaisia" mutta erilaisia kuvia tällä hirviölläni.
Myös musaa tulee tällä kuunneltua ym. You tubesta siis, etten radiota tarkoita.
Ai niin, ja mä rrrakastan tätä(♡˙︶˙♡)♡jos ei tullut selväksi :-):-)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 06:03"]
VIERAILIJA 22.08.2015 klo 05:43 27/27 Ihqua, että ihmiset ovat niin tyytyväisiä täyteen paskaan. Täyttä p*skaa taitaa olla tuolla kirjoittajalla nyt jossain päässä hiertämässä. Esim Pankkiappsilla saa turvallisesti hoideltua asioita liikkeellä ollessaan. Kullanarvoinen apu monelle, eikä mitään leikkiä :).
[/quote]
Voi kun mahtavaa!
Saako sillä leipälaudalla luettua ja kopioitua laskun viivakoodin?
[/quote]
Siksihän juuri pankin sovellus otetaan...;-)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:38"]Mulla ei ole älykännyä, oon 25 v. Oon lukenut niistä niin paljon hurjia juttuja, etten uskalla hankkia sellaista. Enkä kyllä haluaisikaan, toi Nokian 30 € peruspuhelin riittää mun käyttöön mainiosti. [/quote] Mikä niissä on hurjaa ja pelottavaa?
[/quote]
Niihin pitää ladata netistä sovelluksia, jotta saa yksinkertaiset toiminnot toimimaan (esim. taskulampun). Tuleeko yllätyksenä, että näissä sovelluksissa saattaa olla vakoiluohjelmia? Juuri jokin aika sitten uutisoitiin eräästä taskulamppusovelluksesta, joka sisälsi vakoiluohjelman, jolla varastettiin pankkitietoja. Ei kiitos. Paremmin pärjään ilman.
-ei tuo alkup. vastaaja
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:38"]Itse hankin ensimmäisen älyluurin keväällä. Tämä on aivan mahtava! Erityisesti pidän watsapista. Nytkin siis mobiililla kirjoittelen. Olen 54v nainen.
[/quote]
Jeah, minäkin rakastan älykalikkaani♡ päivästä numero 2 alkaen. Ekan päivän olin vähän kuutamolla sen kanssa. Whatsappia enkä somea en käytä sillä. Mutta vaikkapa sähköposti ja pankkiasiat (pankin omalla sovelluksella) näppärästi.
Myös pieniä excel taulukoita menee...
Puhumattakaan noista appseista, joita voi ladata.
Kamera 13 mp ok, ja kuvien teko/muokkaus - sujuu hämmästyttävän hyvin.
Kyllä juu tiedän tietoturvariskit näissä vehkeissä...
Ja lukekaa toi 24:n kommentti, järeät jutut tehdään tosiaan muualla. Joskin edelleen ihmettelen joka päivä miten hyvin saan kuvia tehtyä itse tällä. (4 ydin tämä).
( ˘ ³˘)♥
Ihqua, että ihmiset ovat niin tyytyväisiä täyteen paskaan. Joillekin tietysti riittää, eittä leikkuulaudassa on lelupuhelin, lelunettiselain, lelukamera, lelunavigaattori jne. Mitään oikeaa työtä tällä leikkikalulla ei voi tehdä.
Oikea puhelin, nettiselain, kamera ja navigaattori hakkaavat käytettävyydessä nämä lelut mennen tullen.
Oikeat työt, kuten kuvienkäsittely, cad, ohjelmakehitys, tekstinkäsittely jne. tehdään kuitenkin siihen tarkoitetulla laitteella, eikä millään leikkikalulla.
On minulla älypuhelin, tabletti, pöytäkone, läppäreinä winkkari ja mäkki, ja kaikkein parhaimpana, rinnakkaissimmi oikeassa puhelimessa.
VIERAILIJA 22.08.2015 klo 05:43 27/27
Ihqua, että ihmiset ovat niin tyytyväisiä täyteen paskaan.
Täyttä p*skaa taitaa olla tuolla kirjoittajalla nyt jossain päässä hiertämässä.
Esim Pankkiappsilla saa turvallisesti hoideltua asioita liikkeellä ollessaan. Kullanarvoinen apu monelle, eikä mitään leikkiä :).
Ihan tavis puhelin mullaki ja hyvin pärjään ja en oo missää naamoissa ja en ymmärrä hässiä hässtääkkeissä ja ihan tietokone läppis on ny käytössä.