Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita dinoajan mammoja, joilla ei ole älykännykkää

Vierailija
21.08.2015 |

eivätkä koe sitä tarivtsevansakaan. Itse olen viisikymmpinen ja tuntuu, että pärjään vallan hyvin tällä Nokian liukukansipuhelimellakin.  Kahvitunneilla tahtoo olla joskus yksinäistä, kun nuoret kollegat  syventyvät vain näihin älypuhelimiinsa, eivätkä kommunikoi mitenkän. 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että olet 5kymppinen fossiili.Anna mä.arvaan, olet täällä läppärillä tai pöytäkoneella?

Vierailija
2/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fossiili. Siinä ole oikeassa. Olen täällä läppärillä. Opiskelin kuitenin ohjelmointia ja tietotekniikkaa jo 80-luvun alkupuolella. Olitko sinä silloin edes syntynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kännyssä ei ole edes kameraa!  :D

Akku muuten kestää melkein viikon yhdellä latauksella....

Vierailija
4/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi fossiili, joka naputtelee läppärillä viestiä. Onko se älykännykkä tai tabletti jotenkin autuaammaksi tekevä?

Vierailija
5/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni puolesta minun kait pitäisi olla ns. kännykkäsukupolvea, olen siis 30v. Minulla on joku ikivanha nokialainen. Enkä myöskään omista tablettia eli läppärillä surffaillen netissä.

Vierailija
6/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mullakaan älypuhelinta. Mutta mun äidillä on :)

Vierailija
7/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:56"]

Ikäni puolesta minun kait pitäisi olla ns. kännykkäsukupolvea, olen siis 30v. Minulla on joku ikivanha nokialainen. Enkä myöskään omista tablettia eli läppärillä surffaillen netissä.

[/quote]

Sama. Paitsi että oma nokialaiseni ei ole ikivanha vaan vajaa vuosi sitten ostettu peruspuhelin. Normaalit näppäimet, ei kosketusnäyttöä, ei nettiyhteyttä (sellaisen kyllä saisi puhelimeeni, en tarvitse).

Vierailija
8/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:38"]

Ärsyttää niin helvetisti tämä väittelynaihe. Joku Nokian C2 on puhelin, mutta Sony Xperia Z3 on 90% muuta kuin puhelin. Se on kannettava pienikokoinen tietokone jossa on yhtenä ominaisuutena puhelin. Jos on täysin mukana nykyaikaisessa yhteiskunnassa ja eikä halua tehdä yksinkertaisista asioista vaikeaa, silloin yleensä omistaa "älypuhelimen", jolla hoituu sähköpostit, pikaviestit ja pankkiasiat, tarvittaessa navigointi jne. Olen itse huomannut käyttäväni työajan ulkopuolella varsinaista tietokonetta ainoastaan raskaampaan tekstin käsittelyyn, kaikesta muusta selviää kapulalla. En voisi kuvitella tilannetta, että minun pitäisi säännöllisesti käydä esim. lukemassa sähköpostini erikseen joltakin PC:ltä..

[/quote]

Mielestäni yksinkertaiset asiat eivät ole ollenkaan hankalia, vaikka en voikaan hoitaa kaikkia niitä samalla laitteella. Kai se on ihan siitä kiinni mihin on tottunut. Omassa elämässäni mikään netissä hoidettava asia ei ole niin kiireinen, ettei sitä ehtisi tehdä kotona (tai vaikka mökillä) läppärillä.

Vierailija
9/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24, eikä mulla ole, eikä taia tullakkaan.

Vierailija
10/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle tulee niin paljon tärkeitä sähköposteja, että ne on tarkistettava useamman kerran päivässä? Ja kuka matkustelee yhtenään niin paljon vieraissa paikoissa, että tarvitsee jatkuvasti julkisen liikenteen aikatauluja, navigaattoria, ravintolasuosituksia ym.?

Ei ainakaan kotiäiti, joka ehtii wilmaviestitkin lukea vielä toisena päivänä, eikä se opettaja, jolle riittää työpaikan tietokone ja tyhmäkännykkä.

Tv:n kaukosäädin puhelimessa olisi kyllä kieltämättä kätevä, oikeastaan tarpeellisempi kuin taskulamppu. Mutta ei ne vieläkään ole siihen kahvinkeitintä ja parranajokonetta laittaneet, vaikka niitä on toivonut jo nykyiset viisikymppiset siitä alkaen, kun kännyköihin tuli muitakin toimintoja kuin puhelut ja tekstarit.

Epäilemättä älykännykkä on monille hyödyllinen, joillekin tarpeellinen ja jopa välttämätön paljon matkustaville ja sellaista työtä tekeville, joiden täytyy pitää kaiken aikaa yhteyttä joka suuntaan. Ja tietenkin niille jotka ovat pienestä pitäen tottuneet siihen, että pitää olla koko ajan kaikkien tavoitettavissa ja tietää kaikkien somekavereiden edesottamukset. Mutta eikö se ole jo ahdistavaa, kun jotain tärkeää voi mennä silti ohi?

Vierailija
11/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 07:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:38"]Mulla ei ole älykännyä, oon 25 v. Oon lukenut niistä niin paljon hurjia juttuja, etten uskalla hankkia sellaista. Enkä kyllä haluaisikaan, toi Nokian 30 € peruspuhelin riittää mun käyttöön mainiosti. [/quote] Mikä niissä on hurjaa ja pelottavaa?

[/quote]

Niihin pitää ladata netistä sovelluksia, jotta saa yksinkertaiset toiminnot toimimaan (esim. taskulampun). Tuleeko yllätyksenä, että näissä sovelluksissa saattaa olla vakoiluohjelmia? Juuri jokin aika sitten uutisoitiin eräästä taskulamppusovelluksesta, joka sisälsi vakoiluohjelman, jolla varastettiin pankkitietoja. Ei kiitos. Paremmin pärjään ilman.

-ei tuo alkup. vastaaja 
[/quote]

Ei ole pakko ladata yhtään mitään huookaus
Ja ladataan turvallisista paikoista, referenssejä tarkkaillen.
Tosiasiassa pöpöt juurikin ladataan sinne ITSE, jos oikein tumpelona häärää...

Siinä ne pahimmat vaaratekijät = lue: ratin ja penkin väli jälleen...:-)

Vierailija
12/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 07:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:38"]Mulla ei ole älykännyä, oon 25 v. Oon lukenut niistä niin paljon hurjia juttuja, etten uskalla hankkia sellaista. Enkä kyllä haluaisikaan, toi Nokian 30 € peruspuhelin riittää mun käyttöön mainiosti. [/quote] Mikä niissä on hurjaa ja pelottavaa?

[/quote]

Puhelimen tietynlainen haavoittuvuus, akun lyhyt kesto, tietoturvariskit, helposti hajoava näyttö, hintaan nähden lyhyt käyttöikä...

Vierailija
13/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka ei  älykännyä omista eikä sellaista halua. On ihan hyvä rajoittaa av:lla roikkuminen läppärin varaan eikä  tihrustaa kännykästä sitä. Kosketusnäyttöä en halua, tykkään oikeasta näppiksestä ja  ikänäkö ja likinäkö eivät ole hyvä yhdistelmä ovikiikarin kokoisen näytön (älyluurissa) kanssa joten näillä mennään. Virattomia älyluureja talosta löytyy, vaan en huoli. En edes työpuhelimeksi.

Vierailija
14/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on kätevä. On aina netti mukana. Joskus saattaa tulla ongelma läppärin kanssa.

En näprää puhelinta kahvitauolla.

45v.

Vierailija
15/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion pysyä koko elämäni uusimman tekniikan perässä, sillä uutta opetellessa ja uusia tapoja omaksuessa aivotkin pysyvät virkeänä

Vierailija
16/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kosketusnäyttöpuhelinta, mutta netti siinä kyllä on, mutta niin surkeasti toimiva, etten käytä sitä. Puhun puhelimellani, en muuta. Kamera on, mutta muisti liian täynnä ottaakseni kuvia, puhelin on Nokialainen, yllättävän hyvin kestänyt malli. Sen sijaan mulla on iPad, joten näprään kyllä kahvitauolla laitteella. 

Vierailija
17/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 vuotta. Ei älypuhelinta. Pöytätietokone.

Vierailija
18/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä älykännykät ovat vitsi. Näyttö on liian pieni, ja mm. kosketusnäyttö hankala sen vuoksi. Hankkikaa mieluummin tabletti, sillä edes tekee jotakin! Meinaan näyttö tarpeeksi iso 10-tuumaisella, että voi surffata, lukea pdf-dokumentteja, e-kirjoja, tai katsella videoita HDTV-laadulla. Ehkä vielä suurempana etuna pitäisin, ettei vie sähköä lähes yhtään, eikä pidä melua, tai tuota lämpöä kuten pöytätietokoneet. Etu läppäriin on se että tabletti kulkee mukana repussa oikeasti, kun painaa vain noin 500 grammaa, eli saman verran kuin puolen litran juomapullo täytettynä. Ei noita läppäreitä kukaan jaksa kantaa ympäriinsä, ja tablettia voi myös mukavasti käytellä sängyssä, ei tarvite edes istua, mikä on rasittavaa elimistölle. T. mies.

Vierailija
19/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä olenko minä epäsosiaalinen nykyajan hömpötyksiin vajonnut luuseri, kun omistan älykännykän, olen somessa ja nytkin näpytteleb tällä hirmuisen kamalalla älypuhelimella? Mitä väliä, omistaako joku älypuhelimen vai ei? Ei älypuhelimen omistamattomuus tee kenestäkään parempaa ihmistä.

Vierailija
20/59 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun 2000-luvulla oli joskus lehtijuttuja ihmisistä, jotka kieltäytyivät kännyköistä. Mitäköhän mahtaa heille kuulua nyt.. Joka tapauksessa vaikutatte olevan vähän samanlaisia kuin he.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan