Mitä lapsille aamupalaksi päiväkotiin ennen klo. 7?
Eli työni alkaa 7ltä ja lapset menee puoli 7 päiväkotiin. Mietin vain että mitä pientä syötävää lapsille voisi viedä päiväkotiin, sillä virallinen aamupala alkaa vasta kahdeksalta.
Olisi kova kuulla myös muita kokemuksia teiltä joilla on lapset menneet ennen seitsämää päiväkotiin.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:30"]Munat ja pekoni on hyvä aamiainen
[/quote]
Sekä paahtoleipää ja papuja tomaattikastikkeessa! Nam. Ehkä myös tuoreita marjoja ja hedelmiä, sekä paaaljon kahvia :)
Juttele pkodin hlökunnan kanssa, mikä on hyvä vaihtoehto, itse veisin varmaan jonkun hedelmän ja smoothien tms.
Ei lapsille viedä ruokaa mukaan päiväkotiin. Anna kotona ennen lähtöä jotain esim maitoa ja pala leipää. Päiväkodissa sitten syövät aamupalan.
Pieni kokis ja pikkupussi sipsejä tai pähkinöitä ja ehkä suklaapatukka?
Syötä kotona tai matkalla. Toiset aikaisin hoidossa olevat lapset mulkkaavat kummissaan niitä suolakeksien ja rusinoiden pureskelijoita. Tädit myös. Päiväkodin ruoka-aikoihin on syynsä.
Mitä sä oikeen sekoilet? Miksi veisit mitään aamupalaa päiväkotiin? Se syödään kotona. Meillä lapsi menee päiväkotiin 06.00, jolloin on tietysti syönyt aamupalan kotona, ~klo 5.15. Syö milloin mitäkin, mitä itse haluaa ja mikä maistuu. Milloin jogurttia, riisipiirakka, paahtista, milloin porkkanaa, omenaa, päärynää, milloin smoothieta, tai mitä nyt ikinä...Päiväkodissa syö sitten toisen aamupalan klo 8 aikoihin..
Miten olisi esimerkiksi muutama blini ja mätilajitelma + smetanaa? Ravustuskausikin on nyt alkamassa, joten niitä voi kanssa laittaa mukaan. Kannattaa yleisestikin panostaa tuoreisiin kauden raaka-aineisiin.
Luuletko, että lapsesi syö puuroa, leipää ja tuorepalaa kahdeksalta, jos maha täyttyy tuntia ennen? Vanhemmat eivät tajua, kuinka pitkäksi aikaa puolikas ruisleipä vie lapsen nälän.
Meillä lapsi syö aamulla klo 6 kotona jugurttia ja marjoja, joskus puuroa tai muroja, voileipäkin on mahdollinen. Eli kotona pieni aamupala, hoidossa sitten ehkä enemmän. Aamupala on siellä alkaen klo 8.00 eli joskus lapsi pääsee syömään vasta 8.30.
Anna koton joku jugurtti tai pieni hedelmä. Kyllä se lapsi jaksaa odottaa kahdeksaan saakka.
Päiväkotiin muuten ei viedä omia eväitä. Lääkärintodistuksella tilataan erikoisruokavaliot sun muut keittiöltä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:51"]
Sun lapset ei voi oikeasti odottaa tuon vertaa ruokaa? Huhhuijaa
[/quote]
Mun lapsi ainakaan ei voi odottaa! Iltapala klo 20.00, herätys klo 5.45 ja jos ruokaa saa vasta 8.30, niin aika kiukkuinen on.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:53"]
Mun lapsi ainakaan ei voi odottaa! Iltapala klo 20.00, herätys klo 5.45 ja jos ruokaa saa vasta 8.30, niin aika kiukkuinen on.
[/quote]
Nukkuuko sun lapsi tarpeeksi? Kasilta iltapala, sitten iltapesut yms. iltatoimet, satu (?), nukahtaminen ja ennen kuutta herätys? Ei ehdi paljoa palautua :(
Omani vien seiskan pintaan ja haukkaa pienen purupalan ennen hoitoon lähtöä (porkkanaa, kurkkua, luumua, omenaa tms.) Sen lisäksi juo tilkan mehua, jotta saa mahalääkkeen alas. Ei omia eväitä päiväkotiin..
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:53"]
[/quote]
Nukkuuko sun lapsi tarpeeksi? Kasilta iltapala, sitten iltapesut yms. iltatoimet, satu (?), nukahtaminen ja ennen kuutta herätys? Ei ehdi paljoa palautua :(
[/quote]
Lapseni on umpiunessa klo 20.15. Iltatoimet on pesu ja pää tyynyyn.
Kun mun lapsi oli päiväkoti-ikäinen, hän sai aamupalan silloin kun se päiväkodissa tarjottiin. Meni hoitoon siis 6.30. Herättelin lapsen 6.15, puin vaatteet, laitoin rattaisiin ja vein päiväkotiin. Minusta oli vaan niin epäinhimillistä herättää lapsi puoli kuuden aikaan, että ehtii syödä kotona. Kokeilin sitä pari kertaa. Mun mielestä oli lapselle parempi, että sai herätä suurinpiirtein ihmisten aikaan.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:40"]
Syötä kotona tai matkalla. Toiset aikaisin hoidossa olevat lapset mulkkaavat kummissaan niitä suolakeksien ja rusinoiden pureskelijoita. Tädit myös. Päiväkodin ruoka-aikoihin on syynsä.
[/quote] ja kuka kerkee vahtia lastasi ettei sitten tukehdu eväisiinsä..? Pysyy pöydässä kun kavereita alkaa lappaamaan ovesta sisään.. Anna matkalle syötävä käteen. tai kotona just ennen lähtöä
Munat ja pekoni on hyvä aamiainen