Alavatsa kipu, auttakaa
Elikkäs olen 21- vuotias ja mulla olisi kysymys: Kävin viime sunnuntaina päivystyksessä, koska emättimestä tuli verta ja oli ollut kipeä melkein viikon ( samallaisia kuin kuukautiskivut). Olen syönyt nyt cerazette minipillereitä jo viitisien vuotta. Viiden vuoden sisällä eile ole ollut menkkoja tai muuta alavatsakipuja ( joillakin nuo pillerit vie menkat pois, on ok gynelle).
Päivystyksessä tehtiin verikokeet: 10 tulehdusarvo normaali, mulla oli 11.
37.4 astetta kuumetta, raskaustesti negatiivinen, emättimen sisäinen tutkimut + ulkoinen ( papa- koe otettu heinäkuussa. Viime vuonna todettiin 2- asteen solumuutos, mutta tämän vuoden heinäkuussa kaikki oli kunnossa ). Pissaaminen ei satu eli ei ole virtsatientulehdusta, sukupuolitauti testit tehtiin eikä mitään löytynyt. Mitään ei löytynyt!! Ei raskautta, tulehdusta, kohdussa ei ole naarmuja yms. Kaikki on kohdallaan. Vuoto on siis pientä tiputtelua. Ja koko pillereiden syömisen aikana ei ole ollut mitään tälläistä, ei kipua eikä tiputtelua. Aloitin vagisan- emätinvoiteen käytön jos se kipu olisi kuivuudesta ja hangannut syvemmälle haavan. Yhdyntä ei satu.
Tarvitsisin apua tähän asiaan, olisko kyseessä pillereiden vaihto tai kova stressi? vai mistä kyseinen pieni vuoto ja kipu tulee?
Kommentit (2)
Hei,
päivystyksessä kartoitetaan vain akuuteimmat tilanteet, joten sinulta on ilmeisesti otettu CRP ja sukupuolitautitestit. Jos kyseessä on jokin pitkäaikaisempi tila, se tulee selvittää ajan kanssa oman terveyskeskuslääkärin luona.
Koska oireesi ovat jatkuneet, kehoitan sinua ottamaan yhteyttä omaan terveysasemaan. Kerro, että olet käynyt päivystyksessä, jossa mitään hälyyttävää ei ole havaittu, mutta oireet jatkuvat edelleen. Kyse voi olla jonkinlaisesta kuukautiskiertoon liittyvästä eli hormonaalisesta asiasta, joka ei kuulu päivystyksen tehtäviin.
t. Mia, terveydenhoitaja
Haluatko henkilökohtaisen vastauksen? Lataa maksuton neuvolachat-sovellus. Lue lisää neuvola.meedoc.com
Siis olet syonyt cerazette minipillereita 5vuotta, joten ei noiden oireiden nyt enaa pitaisi ilmaantua. Mielestani tuo kuume ja tiputtelu vaikuttaa jonkinlaiselta tulehdukselta, vaikka testeissa ei ole mitaan ilmennyt.
En ole asiantuntija ollenkaan, mutta menisin kylla uusiin testeihin.