Miten hyvin tulet toimeen sisarustesi lasten kanssa? Jos vanhempiesi perintö jakautuu heille ja sinulle?
Oletko varautunut sellaiseen tilanteeseen? Kaikki sisarukset ei välttämättä elä pidempään kuin vanhempanne.
Kommentit (6)
Siis ymmärsin vasta nyt otsikon, että luulet ap sisaruksesi kuolevan ennen vanhempia?
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärsin vasta nyt otsikon, että luulet ap sisaruksesi kuolevan ennen vanhempia?
En mitään sellaista toivo tietenkään mutta esimerkiksi meillä vanhemmat ovat saaneet lapsensa hyvin nuorina, parikymppisinä ja ovat nyt kahdeksankymppisinä hyvässä kunnossa. Voi ihan hyvin käydä niin että perintö jakaantuukin osittain lapsenlapsille.
Ap
Mitä väliä miten heidän kanssaan tulen toimeen. Raha jaetaan perintökaaren mukaisesti, jos sisarus kuolee ennen vanhempiaan niin sisaruksen lapset perivät vanhempansa. Eli minä saan saman osuuden kuin aiemminkin, koska kaikilla sisaruksillani on lapsia. On minulle aivan se ja sama että saako perintöosansa sisarukseni vai hänen lapsensa, se osuus on kuitenkin sama ja minun osuuteni pysyy samana.
Minä olen ilmoittanut vanhemmille, että voitte poistaa mut testamentista. En tarvitse mitäään ja minulla on kaikki ok elämässä. En tiedä sitten mitä se tulevaisuus on sitten, kun aika jättää. Onko kuunnellut minua jne ja voiko minua perinnöttä jättää täysin. Tämä oli minun toive. Eipä vanhemmat hirveästi kommentoinut asiaa. Tein tämän myös osaksi siksi, koska kaksi siskoa on raha-ahneita taisteilijoita ja tappelevat kaikesta muutenkin. Olen nuorin ja mies. Toivoin, että saavat keskenää riidellä sittten joskus.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ilmoittanut vanhemmille, että voitte poistaa mut testamentista. En tarvitse mitäään ja minulla on kaikki ok elämässä. En tiedä sitten mitä se tulevaisuus on sitten, kun aika jättää. Onko kuunnellut minua jne ja voiko minua perinnöttä jättää täysin. Tämä oli minun toive. Eipä vanhemmat hirveästi kommentoinut asiaa. Tein tämän myös osaksi siksi, koska kaksi siskoa on raha-ahneita taisteilijoita ja tappelevat kaikesta muutenkin. Olen nuorin ja mies. Toivoin, että saavat keskenää riidellä sittten joskus.
Jos sinulla ei ole lapsia, voit luopua perinnöstä etkä saa mitään etkä edes joudu osallistumaan kuolinpesään millään tavalla. Jos sinulla on lapsia, voit myös luopua perinnöstä, mutta se siirtyy lapsillesi, ja jos lapset ovat alaikäisiä, he tarvitsevat edunvalvojan hoitamaan saamaansa perintöä (täysi-ikäiset lapset voivat toki luopua itsekin tai toimia tahtonsa mukaan).
Toivon, että tuo päivä olisi pian ja sit ei tarvitsisi sisaruksen kanssa olla enää tekemisissä. Omat vanhemmat kun eivät hekään ole läheisiä sisarustensa kanssa.