Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle mitä todisteita on Jumalan olemassa olosta?

Vierailija
30.09.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jeesus mitä sontaa te jauhatte.

Vierailija
2/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole Jumala kirjoittanut! Ihmisethän sen kirjan kirjoitti ja tarinat ovat vanhoja, joten ne " juorut" esim. jeesuksesta ovat aikansa urbaaneja huhuja, jotka ovat kertojalta toiselle kasvaneet ja paisuneet ja sitten ne joku kirjoitti muistiin. Ja tänä päivänä ihmiset puhuu, että Jumala sen kirjoitti???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankaikkeusessa on niin paljon asioita, joita ihmisen järki ei pysty selittämään.

Muuten olen asian kanssa aika neutraaleilla linjoilla, mutta uskon, ettei kaikki ole meisän käsissämme.

Vierailija
4/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään todisteita, senhän takia sitä sanotaan USKOnnoksi.

Vierailija
5/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ei voi järjellä selittää (esim. avaruuden synty), ovat todisteita jumalan olemassaolosta. Luuletteko todella, että ihminen on niin kehittynyt laji, että jos emme jotain pysty selittämään, se on heti todiste jumalasta? Aikojen saatossa ihminen on aina selittänyt käsittämättömiä asioita jumalalla. Kuuluu ihmisen perusominaisuuksiin selittää asiat jumalan avulla.

Toiseksi, mua ärsyttää ihmiset, jotka vetoaa siihen, että ovat saaneet niin paljon hyvää, että jumalan täytyy olla olemassa. Esim. viestin numero 5 kirjoittaja sanoi, että on esim. saanut syntyä Suomeen. No, entä sitten muissa maissa asuvat? Ovatko tehneet jotain väärää ennen syntymäänsä?

Vielä lopuksi: Kuinka joku voi sanoa, että vääryydet johtuvat ihmisen vapaasta tahdosta eikä jumala olisi syypää, jos jumala olisi olemassa? Eihän kaikki paha maailmassa ole ihmisen itsensä aiheuttamaa? Ja jos kerran jumala voi joillekin antaa hyvää, voihan hän silloin antaa joillekin myös pahaa. Itse en usko jumalaan, mutta jos jumala olisi olemassa, hänen täytyisi olla aikamoinen sadisti.

Vierailija
6/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskominen johtuu täysin ihmisen omasta halusta uskoa. Halutaan selittää kaikki asiat jollain. Halutaan uskoa, että oma elämä jatkuu vielä kuoleman jälkeen. Uskominen on inhimillinen piirre. Vaatii rohkeutta olla uskomatta. Toisaalta joillekin ihmisille tekee varmasti hyvää uskoa johonkin.

Vierailija
7/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan olemassaoloa ei voi kukaan todistaa. Itse kuitenkin uskon Jumalaan luojana ja pelastajana.

Kukaan ei myöskään voi todistaa, ettei Jumalaa ole olemassa. Molemmat vaativat uskoa. Uskoa Jumalan olemassaoloon tai olemattomuuteen.

Monille ihmisille oma järki ja tiede on korvannut uskon Jumalaan. Itse en korkeakoulutettunakaan pysty ajattelemaan, että minun vajavainen käsityskykyni elämän ihmeistä voisi olla vaihtoehto Jumalalle.

Luonnossa, eläinkunnassa, ihmiskohtaloissa uskon näkeväni Jumalan työt.

Erityisen voimakas kokemus minusta on vauvan syntyminen ja sen pienen täydellisen ihmeen kokeminen. Mikä saa ihmisen erottumaan muista eläimistä? Minun mielestäni henki, jonka Jumala on antanut ihmiselle.

Vierailija
8/33 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee, ihanaa miten asiat voi selittää, niillä perkeleen tuntemattomilla herran teillä

Vierailija
9/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- luonnon ihmeet (eläinten suojakuviot ja -värit ym. upeat ja erikoiset jutut)

- lukuisten ihmisten todistukset omakohtaisesta uskosta ja kokemuksistaan sekä rukousvastauksista kautta vuosituhansien

- Raamatun todistus Jumalasta ja sen todeksi kokeminen omassa ja useiden muiden ihmisten elämässä

- useat omakohtaiset kokemukseni Jumalan avusta ja tuesta elämäntilanteissani, rukousvastauksista, ihmisistä, jotka ovat tulleet apuun juuri oikealla hetkellä

- omakohtainen rauha ja vapauden tunne sisimmässäni, joka ei ole lähtöisin ihmisestä

- rukoustilanteessa ja muulloinkin kokemani rakkauden ja hyvyyden kosketus, Jumalan Pyhän Hengen läsnäolo

-esirukoustilanteissa sekä hengellisissä tilaisuuksissani kuulemani rohkaisevat ja kohti käyvät sanat, jotka esirukoilija tai puhuja on lausunut täysin tuntematta minua tai elämäntilannettani

Muun muassa nämä ja monet muutkin asiat todistavat minulle Jumalasta.

Vierailija
10/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piste.

Terveisin,

Totuus

Vierailija
11/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihanaa lasta, aviomies ja taloudellisesti hyvä tilanne perheellämme. Ja se, että olen syntynyt Suomeen!

Vaikeaakin välillä on, mutta uskon, että jos on joskus paskaa on yhtä paljon hyvääkin ja päin vastoin. Ja jos sulla on nyt vaikeaa pitäisi jaksaa ajatella, että vaikeudet annetaan sellaisille ihmisille jotka ne jaksavat kantaa!

Vierailija
12/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite en ole mikään himouskovainen, mutta näin olen päätellyt. eikä jumala ole mulle juuri mitään hyvää antanut eli en koe jumalaa minään hyvän antajana... rukoilen häneltä välillä suojaa...

Vierailija
13/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samoja kokemuksia voisin jakaa. Hyvinpä osasit eritellä.

Jos kuitenkaan ei varsinaisesti usko, niin toisen kokemukset eivät välttämättä kovinkaan paljon paina.

Näkisin kuitenkin, että ihan faktatasolla luonnossa on vaan niin uskomaton määrä niin käsittämättömiä juttuja, että ne eivät vaan ole VOINEET syntyä sattumalta: vaikkapa silmän rakenne, aivojen toiminta, ihmisen lisääntyminen ja perinnöllisyys, kasvien yhteyttäminen (ja miten kaikki tässä maailmankaikkeudessa on toiminut viimeaikojen saastumiseen asti balanssissa ja tarkoituksenmukaisesti).

Sitten ihan konkreettisella tavalla voisin mainita esimerkin siitä, miten Jumala ilmoittaa itsestään. Raamatusta voidaan lukea profetioita maailman ja kansojen kohtalosta, joista osa on toteutunut, osa juuri toteutumassa. Jumala ilmoittaa tulevista tapahtumista edelleenkin nykyihmisille (Uudessa Testamentissa mainitaan nk. profetiat). Useille kristityille on varmasti tuttu esim. David Wilkersonin 1970-luvulla saama ilmoitus tulevista tapahtumista, jonka hän on tuolloin kirjannut kirjaan nimeltä " Näky" . Silloin absurdeilta vaikuttaneet tapahtumasarjat ovat toteutuneet parin viime vuosikymmenen aikana tarkasti " Manhattanin palosta" lähtien.

Kun luet Raamattua ja rukoilet, niin Jumala lahjoittaa uskon, jos haluat.

PS: Niin käsittämättömältä, kun se varmasti kuulostaakin tässä nykyajan kiihkeässä elämänrytmissä eläessä, töitä tehden ja materiaalista maailmaa rakentaen, että yksi Raamatun lupaus on tapahtumassa monien maailmassa havaittavien ilmiöiden perusteella hyvin pian: Jeesus tulee hakemaan omansa pois. Ymmärrän, että tämä kuulostaa monelle aivan hämärältä ja oudolta hihhuloinnilta, mutta tiedätkö; se on aivan totta. Tämä maailmanhistoriallisesti suuri huipentuma koskee meistä jokaista, kukaan ei jää siinä sivustakatsojaksi. Raamatussa puhutaan tästä tapahtumasta runsaasti ja nykypäivän sanomalehtien uutisoinnit luonnonkatastrofeista, sodista, kulkutaudeista on kirjattu jo tuhansia vuosia sitten Raamattuun. Häkellyttävää, että juuri meidän sukupolvemme tässä katselee profetioiden toteutumista. Ja silti me uskovaisetkaan emme " kehtaa" näistä jutusta puhua, kun leimattaisiin " helvetilllä pelottelijoiksi" ja muuten vaan hihhuleiksi. Kauhea ristiriita, kun tämä on silti ihan totta..

Vierailija
14/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe onnen hetkiäni Jumalan antamina, koska se tuntuisi jotenkin järkyttävän itsekeskeiseltä. Toisilla niitä hyviä hetkiä kun ei välttämättä ole.

Eniten kaipaan Jumalaa, ja rukoilenkin, kun menee päin persiitä. Silloin hyvien uutisten kuuleminen tuntuu todella hyvältä, ja on tunne, että kiitos kuuluu antaa sille jota aneli huonona päivänä.

Ehkä kuitenkin eniten uskon kohtaloon, jota kenties hieman ohjaa jokin vahvempi... enkeli kenties? Mitään oikeita todisteita ei minulla ole, ei tarpeeksi edes lopullisesti vakuuttaa itseäni Jumalan olemassolosta.

Niin, ja vaikka en kirkkoon enää kuulukaan, kirjoitan silti Jumalan isolla, sekä tavan, että koulutuksen vuoksi, ja ehkä vain hieman varmuudenkin. :)

Vierailija
15/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pakko kommentoida että et sinä niitä lapsias, miestäs ja rahojas ole jumalalta saanut. miehes olet jostain löytänyt jonka kanssa olet tehnyt lapsia (et siis jumalan kanssa) ja rahoistas en tiedä mutta jumalalta niitä et ole saanut, tiedät sen itsekkin, älä siis sano semmosta.

Vierailija
16/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jumalaa löydä todisteita etsimällä. Siksihän sitä sanotaan uskoksi.

Vierailija
17/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän sitä sanotaan uskoksi.

Vierailija
18/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 30.09. 23:14 vastaa tähän viestiin (11/12)

numerolle 5

ihan pakko kommentoida että et sinä niitä lapsias, miestäs ja rahojas ole jumalalta saanut. miehes olet jostain löytänyt jonka kanssa olet tehnyt lapsia (et siis jumalan kanssa) ja rahoistas en tiedä mutta jumalalta niitä et ole saanut, tiedät sen itsekkin, älä siis sano semmosta.

Voin selventää tilannetta. En ole himouskovainen, vaan olen saanut tavallisen etäisen kasvatuksen luterilaisuuteen, kuten suurin osa meistä suomalaisista. lapsuudenkodissani, eikä omassa perheessämme ikinä rukoilla tai lueta Raamattua. En kuvailisi uskoa ja Jumalaa, kuten esim. 3.

Mielestäni olen saanut Jumalalta aviomiehen. Nimitän sitä vain niin; toinen sanoisi, että oli kohtalon kauppaa että tavata toinen ihminen. Lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan. Meillä ensimmäinen lapsi oli ns. vahinko, joka todistaa, että kaikella on tarkoituksensa. Toinen sanoo, että kohtalo määräsi, kolmas sanoo, että paska mäihä, neljäs sanoo että oma vika, minä sanon että luojan luoma. Jumala oli päättänyt, että tuolle pariskunnalle annetaan lapsia. Kysy lapsettomilta ihmisiltä, jotka vihdoin saavat lapsen, onko se jumalan luoma!

Emmekä tietenkään ole saaneet rahoja Jumalalta pikapakettina kotiinkuljetettuna tai edes postiennakolla lähipostiimme, vaan olemme saaneet terveyden työskennellä ja kunnianhimoa pyrkiä eteenpäin sekä onnea saadaksemme tällaisen tilanteen.

Miten se menikään, minkä ikäisenä lapsi oppii kielikuvallliset vertaukset? Oliko se ala-asteen puolessa välissä? Minkä ikäinen sinä henkisesti olet tai onko Sinulla tällä hetkellä vaikeaa? Muista siinä tilanteessa, että tulet saamaan vielä hyvääkin ja mikäli olet kateellinen minulle ja muille ihmisille, niin muista myöskin että tuon minun " tunnuslauseen" mukaan myös onni on katoavaista. Nauttikaamme siis tästä hetkestä kun sitä ei ikinä tiedä mitä muuta meille annetaan. Olen kärsinyt ja läheisilleni on tapahtunut paljon pahaa tässä maailmassa, mutta olen popsitiivinen luonne. Tosin myös itsekäskin, koska uskallan sanoa olevani onnellinen ja onnekas.(KUTEN ME KAIKKI OLEMME!)

Vierailija
19/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oletetaan että jumalan olemassaolo todistetaan, niin sitä ei kuitenkaan kai pystytä todistamaan minkä uskonnon jumala on se oikea. Minkä niistä sit valkkais ja mihin rupeis uskomaan? Se juuri on yksi todiste jumalaa vastaan että uskontoja on monia ja se mihin niistä uskoo riippuu suurelta osin siitä minkä kulttuurin piiriin on syntynyt. Jos yks niistä on oikea ja muut feikkiä niin ei kovin reilua toimintaa jumalalta mun mielestä et kaikille ei anneta samaa mahdollisuutta...

Vierailija
20/33 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin yhtyä täysin siihen mitä sanotte, nuo samat asiat todistaa minullekin voimallisesti Jumalan olemassaolosta. Olen myös henkilökohtaisessa elämässäni saanut kokea ja tuntea Jumalan johdatuksen monin eri tavoin, aina ihmeellisellä tavalla asiat ovat järjestyneet ja Jumala on auttanut.

Raamattu on hämmästyttävä kirja, koska sen profetiat ovat toteutuneet ja toteutuvat koko ajan. Vain Jumalan vaikutuksesta lähteneet kirjoitukset pystyvät tähän. Ihmisten kirjoittamista kirjoista kuten Koraanista, emme ennustuksia löydä. Ennustavat profetiat osoittavat Raamatun ylivertaisuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan