Mitä lyhyempi nainen, sitä lyhyempi raskaus
Kommentit (104)
Luin artikkelin nyt ja sen lisäksi, että kaikki ovat täällä ilmoittaneet raskauksiensa pituuksia, olisi pitänyt ilmoittaa myös vauvan koko. Tutkimuksen havainto oli, että äidin pituus vaikuttaa raskauden pituuteen vähän, mutta pienikokoiset saavat pienempiä vauvoja.
Itsellä molemmat synnytykset etuajassa ja vauvat 3080 g ja 48 cm sekä 2990 g ja 47 cm.
Ja mun pituus n. 155 cm.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:20"]Mä olen 158 cm ja lapsi syntyi käynnistettynä viikoilla 42 + 1, ties miten pitkään olis mahassa viihtynyt ilman hoputtamista. Eli minusta ap:n väite on bullshittiä.
[/quote]
Tämä mikään ap:n väite ole vaan ihan artikkeli tutkimuksesta
165cm, poika synty ihan omatoimisesti rv39+2
Vierailija kirjoitti:
Tää AP:n väitehän perustui tutkimukseen, josta oli juuri juttu hesarissa. Ei niillä yksittäistapauksilla ole väliä, mutta av:lla ilmeisesti tutkimuksen voi nollata sanomalla höpö höpö.
Lähde? Lehden mainitseminen ei riitä.
Tutkimuksen päätelmä.
Our results demonstrate that the observed association between maternal height and fetal growth measures (i.e., birth length and birth weight) is mainly defined by fetal genetics. In contrast, the association between maternal height and gestational age is more likely to be causal. In addition, our approach that utilizes the genetic score derived from the nontransmitted maternal haplotype as a genetic instrument is a novel extension to the Mendelian randomization methodology in casual inference between parental phenotype (or exposure) and outcomes in offspring.
http://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1…
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet naiset ovat hedelmällisimpiä.
t. raskausfetissimies
höpö höpö, oletko tyhmä? Pituus ei hedelmällisyyteen vaikuta yhtään mitään.
Mielenkiintoinen tutkimus. Siinähän epäiltiin että vauvalla loppuu tila nopeammin lyhyen naisen kohdussa niin synnytys ehkä siksi käynnistyy aikaisemmin. No, se oli vain yksi olettamus.
Pitäisikö tutkia seuraavaksi selän pituuden mukaan, sillä voihan lyhyellä naisella olla melko pitkä selkä ja pitkällä naisella taas kohtuullisen lyhyt selkä.
Itse olen 163 cm pitkä ja minulla on lyhyt selkä. Kaikki raskauteni ovat päättäneet viimeistään 40+0.
Vierailija kirjoitti:
Luin artikkelin nyt ja sen lisäksi, että kaikki ovat täällä ilmoittaneet raskauksiensa pituuksia, olisi pitänyt ilmoittaa myös vauvan koko. Tutkimuksen havainto oli, että äidin pituus vaikuttaa raskauden pituuteen vähän, mutta pienikokoiset saavat pienempiä vauvoja.
Itsellä molemmat synnytykset etuajassa ja vauvat 3080 g ja 48 cm sekä 2990 g ja 47 cm.
Ja mun pituus n. 155 cm.
Aika selvä asia tämä, koska pienikokoisen äidin kohdussa on vähemmän tilaa kuin pidemmän naisen kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun pituus n. 155 cm.Aika selvä asia tämä, koska pienikokoisen äidin kohdussa on vähemmän tilaa kuin pidemmän naisen kohdussa.
Aika hassua kun oma kohtuni kasvaa ulospäin. Ihan tuosta navan kohdalta.
Jos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää AP:n väitehän perustui tutkimukseen, josta oli juuri juttu hesarissa. Ei niillä yksittäistapauksilla ole väliä, mutta av:lla ilmeisesti tutkimuksen voi nollata sanomalla höpö höpö.
Jos kurkistat tän viestiketjun alkuun, sinne ihan ylös, niin siellä on linkki juttuun jossa mainitaan tutkimukset.
Vierailija kirjoitti:
Jos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kurkistat tän viestiketjun alkuun, sinne ihan ylös, niin siellä on linkki juttuun jossa mainitaan tutkimukset.
Löysin tutkimuksen ja kommentoin linkin. Ilman lehteä.
Joskus lehti julkaisee jutun tutkimuksesta ja kun lukee itse tutkimuksen niin otanta on ollut mitätön.
162cm ja neljä lasta jotka ovat kaikki menneen vähintään 8 päivää yliajalle. Vauvakin on laskeutunut vasta synnytyksen aikana.
yli 170cm ja kaikki lapset syntyneet rv 42+ käynnistettynä
172cm, käynnistys 42+0. Vauva 4400g 54cm
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:29"]
Ettekö lue juttua ennen kuin kommentoitte? Vai onko teillä kaikilla jotain surkeita mobiililaitteita joilla edellä oleva artikkeli ei näy?
Surkeita mobiililaitteita? Eihän se juttu näy millään älypuhelimella, tuskin tabletillakaan. Vika on Vauvan sivuissa, ei käyttäjissä.
Mun vanhalla lumialla ainakin näkyy artikkeli.
163.7cm on minulla pituutta ja lapset syntyivät rv 39+5 ja rv 40+0
Vierailija kirjoitti:
163.7cm on minulla pituutta ja lapset syntyivät rv 39+5 ja rv 40+0
Niin vauvat olivat 2754g 47cm ja 3768g ja 50cm
176 cm, molemmat syntyneet viikolla 38
En voi käsittää, miten suurin osa ihmisistä EI YMMÄRRÄ sanaa KESKIMÄÄRIN. Sama ilmiö jokaisessa uutisessa, jossa kerrotaan jostain tutkimuksesta. Se, että asia on juuri päin vastoin sinun tapauksessatapauksessani ei kumoa koko tutkimusta. Näin saattaa olla keskimäärin, se ei tarkoita, että näin on joka ikisessä tapauksessa.