Mitä lyhyempi nainen, sitä lyhyempi raskaus
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Siis lyhyillä naisilla lyhyempi raskausaika kun pidemmällä naisilla? Olen 160cm ja siskoni 155cm. Kummallakin meni raskaus kaksi viikkoa yli lasketun ajan.
Ja tämähän kumoaakin tuhansilla synnyttäjillä vallitsevan tilastollisen yhteyden.
En ole tutkimukseen tutustunut ja siinähän voi toki olla puutteita. Eli en ota kantaa tutkimuksen pätevyyteen tässä vaiheessa.
Kuitenkin tämä tutkimusten alaskaato jollain minun ja tuttavani ja kummin kaiman kokemuksilla on aina yhtä väsyttävää.
Olen 155 cm:n pituinen. Raskauteni olisi mennyt yliajalle, mutta laskettuna päivänä tehtiin sektio (lääkäri arvioi lantion ahtaaksi). Lapsella oli niin hyvät olot, että olisi köllinyt kauemminkin lapsivedessä...
176cm on pituutta. 2 raskautta täysaikasia ja 2 menny yli ajalle joista toinen käynnistetty.
minä oon 150cm pitkä lapsi syntyi 40+4 ja painoi 3750g ja oli 52cm pitkä. ja ihan alakautta tuli.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Juuri noin. Mitä lyhyempi tuntemani nainen on, niin sitä pidempään hänen raskaus on kestänyt ja lapset olleet isoja. Paitsi yhden joka poltti koko raskauden ajan tupakkaa. Ja siis monta tapausta vuosien mittaan ja usea joutunut käynnistykseen asti. Minä ja 3 siskoani esim pitkiä ja itsestään juuri ennen tai aika tarkalleen laskettuna syntyneet kaikki lapset.
Itellä pituus 160cm ja kaikki kolme mennyt yli, 2 käynnistetty, keskimmäinen synty käynnistystä edeltävänä iltana...
Juu ei pidä paikkaansa. Itse 156 cm ja molemmat odotukset meni yliajalle eli kaikkea ei pysty tutkimuksilla todeksi näyttämään.
Neljä raskautta, kaikki kestäneet yli 42 viikkoa. Onneksi en ole tämän pidempi 164cm
Olen 163 cm ja lapset syntyneet rv 38+4 ja 38+1. En oikein jaksa siltikään uskoa tuohon tutkimukseen.
Hö, tykkään enemmän lyhyistä naisista, mutta tämä puoltaa pitkän valitsemista...
t. raskausfetissimies
Olen 158cm lyhyt.. Kolme poikaa syntynyt 40+5, 40+0 ja 40+2. Poikkeustapausko? Oma äitini 153cm. Itse synnyin kaksi viikkoa myöhässä ja veljeni syntyi laskettuna aikana.
Itse 175 senttisenä ja viikolla 33 lapsen saanut kritisoin tätä tutkimusta...=)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 158 cm ja lapsi syntyi käynnistettynä viikoilla 42 + 1, ties miten pitkään olis mahassa viihtynyt ilman hoputtamista. Eli minusta ap:n väite on bullshittiä.
Jep. 157cm pituutta, raskaudet 40+0 ja 41+0, tässä järjestyksessä. Sanovat että toinen raskaus kestää lyhyemmän ajan ja synnytyskin on nopeampi. No eka 10h ja toka 42h. Kolmatta ei viitsi enää koittaa :)
selaatteko kaikki jollain mobiililla, ettekö näe että tässä on vauvan oma artikkeli edellä jossa viitataan tutkimukseen?
160cm, rv 38, 39 ja 40...