Mitä lyhyempi nainen, sitä lyhyempi raskaus
Kommentit (104)
175 cm olen, esikoinen syntyi 10 päivää yli lasketun ajan ja kuopus 13 päivää yli :)
Äitini oli 165 cm ja minä synnyin 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen.
155 cm lapsi syntyi 39+6. Äitini 154cm ja kaikki 4 lasta tulleet 1-3 vko etuajassa.
Tää AP:n väitehän perustui tutkimukseen, josta oli juuri juttu hesarissa. Ei niillä yksittäistapauksilla ole väliä, mutta av:lla ilmeisesti tutkimuksen voi nollata sanomalla höpö höpö.
154 cm, lapsi olisi mennyt hyvin yliajalle, mutta raskausdiabeteksen takia ottivat ulos. Itse oli 3 viikkoa yliajan, äiti 155 cm.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:42"]
Tää AP:n väitehän perustui tutkimukseen, josta oli juuri juttu hesarissa. Ei niillä yksittäistapauksilla ole väliä, mutta av:lla ilmeisesti tutkimuksen voi nollata sanomalla höpö höpö.
[/quote]Näinhän se aina on ollut. Ihan turhaa tehdä tiedettä ja tutkimuksia, AV:lla tiedetään paremmin.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:20"]
Mä olen 158 cm ja lapsi syntyi käynnistettynä viikoilla 42 + 1, ties miten pitkään olis mahassa viihtynyt ilman hoputtamista. Eli minusta ap:n väite on bullshittiä.
[/quote]
Tässä ei ollut kyse ap:n väitteistä, vaan keskustelu liittyy ylläolevaan lehden juttuun, jota hän kommentoi.
Minä 156cm synnytin 42+2 ja 42+4.
155 cm, raskaus kesti 8 kk. Eikä mitään syytä miksi syntyi aikaisemmin.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:42"]Tää AP:n väitehän perustui tutkimukseen, josta oli juuri juttu hesarissa. Ei niillä yksittäistapauksilla ole väliä, mutta av:lla ilmeisesti tutkimuksen voi nollata sanomalla höpö höpö.
[/quote]
Missä tämmöinen tutkimus?
Ehkäpä luonto hoitaa niin, ettei vauva kasva liian suureksi synnyttää?
Mulla pituutta 162cm ja lapset syntyivät rv 37 ja 39. Molemmat painoivat 3,4kg.
Olen 156 cm ja poika syntyi rv 41, lopulta kiireellinen sektio 22 h jälkeen
Ettekö lue juttua ennen kuin kommentoitte? Vai onko teillä kaikilla jotain surkeita mobiililaitteita joilla edellä oleva artikkeli ei näy?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:29"]Ettekö lue juttua ennen kuin kommentoitte? Vai onko teillä kaikilla jotain surkeita mobiililaitteita joilla edellä oleva artikkeli ei näy?
[/quote]
Aloituksessa ei ollut mitään viitettä mihinkään artikkeliin tai tutkimukseen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:29"]
Ettekö lue juttua ennen kuin kommentoitte? Vai onko teillä kaikilla jotain surkeita mobiililaitteita joilla edellä oleva artikkeli ei näy?
[/quote]Surkeita mobiililaitteita? Eihän se juttu näy millään älypuhelimella, tuskin tabletillakaan. Vika on Vauvan sivuissa, ei käyttäjissä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:15"]Identtiset kaksoset viikolla 35+2. Olen 152 cm pitkä.
[/quote]
Oliko lääkärisikin sitä mieltä, että raskautesi kesto johtui sinun lyhyydestäsi eikä kaksosraskaudesta?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:34"]
Ei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla tuo väite.Lapsi oli viikon yliaikainen. Pituutta mulla on 150 cm.
[/quote]
Paljonko painat?