Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joustinpatjaan muodostunut keskelle ”kuoppa”

Vierailija
15.03.2022 |

Semmoinen painauma. Haittaako se mitään?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jo on kuppainen patja, jos jonkun xs-ihmisen makuusta menee pilalle.

Onko se siis pilalla? Se on painauma. Kuoppa oli ehkä vähän liioiteltua. Ap

Vierailija
22/32 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut nyt 2 Ikean patjaa, molemmat painuneet keskeltä. Seuraavan hankin muualta, aiemmassa sängyssäni ei tätä ongelmaa ollut vaikka oli käytössä yli 10 vuotta.

Silti jotkut kovasti kehuu Ikean patjoja. Itsekin täytyy myöntää, että tämä on ollut todella hyvä nukkua, ei mitään selkävaivoja tai muita ongelmia. Painauma ainut negatiivinen juttu. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pahempi juttu. Olin vielä nuori kun nainen sanoi että näkee farkuistani mun munan jättämän muodon. Oikein karusti ajateltuna oishan se hyvä ettei feikkaa ja sen huomaa. Tosin se oli lepokoko minkä niistä housuista näki. 

Ärsyttää sekin kun kaikenlaisista syistä joutuu ostamaan uusia vaatteita. Yksi eniten inhoamini asioita on vaatteiden ostaminen. Yksi kerta riitti naiselle. Tuli mukaan niin heittäydyin ihan kakaraksi. Laitoin alushousut kopissa ja tulin ulos vain ne jalassa. Onko nää sun mielestä hyvät? kysyin ja käännyin 360 astetta varpaillani seisten.

Sitä hävetti. Kassalla jatkoin kakaramaista ilkeyttä. Sanoin henkilölle ne alushousut on käyneet mun päällä. Näin mikä ilme. Nehän oli ollu käytössä max muutaman minuutin. Ei ees pieruja niissä. Onneksi nykyään saa vaatteita netistä.

Vierailija
24/32 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjaa tulisi kääntää 3 kk välein, vuorotellen puolta sekä pituussuuntaa. Kimmoisuus säilyy ja käyttöikä pitenee reilusti.

Vierailija
25/32 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostinpa tuollaisen muka jämäkän yksittäisjousitetun joustinpatjan, jota suositeltiin 65 - 110 kg painaville. Painan alle 50 kg, mutta halusin, että patja on tosiaan jämäkkä eikä painu kuopalle allani.

https://www.veke.fi/unia-100-joustinpatja-80-90

Mutta mikä pettymys. Heti eka aamuna oli selkä kipeä ja patja montulla nukkumiskohdasta. Tuo patja ehkä sopii kyljellään nukkuville, mutta ei todellakaan selällään nukkuville. Arvostelut olivat loistavat. Liekö työntekijöiden kirjoittamia. Rahat menivät hukkaan, harmittaa.

Kun olin pari kuukautta yrittänyt siinä nukkua, ja käynyt muutamia kertoja hierojalla, osteopaatilla ja jäsenkorjaajalla, niin selkä oli kipeä edelleen. Sitten käytiin reissussa ja nukuin kolme yötä asuntoautossa. Patja oli tosi kova, mutta päällä paksu petari. Selkä parani jo yhden yön jälkeen jonkun verran ja kotiin tultua oli täysin terve. Sitten nukuin omalla patjallani ja sen jälkeen onkin taas ollut selkä kipeä jo heti sen yhden yön jälkeen.

Rasittavaa alkaa taas etsiä uutta patjaa. Vaahtomuovipatjat ovat mulle liian kuumia, kuten monelle muullekkin. Pitänee ostaa laadukas keskikova Bonnel-jousinen patja. Sellainen mulla oli aiemmin lähes 20 vuotta ja hyvä oli muuten, mutta kääntyessä aina heilahti, mihin herkkäunisena saatoin herätä.

Vierailija
26/32 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa,  että uudet patjat voivat olla niin upottavia, että menevät heti montulle, vaikka yleensähän sanotaan, että on aika vaihtaa patja uuteen siinä vaiheessa, kun se alkaa upottaa.

Kävin kokeilemassa patjoja monissa liikkeissä.  Useimmat yksittäispakatuista jousista koostetut sängyt upottivat, kun niihin istahti. Kevyt olen minäkin.

Vierailija
27/32 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös pienet montut hoituisi kätevästi paksulla petarilla, esim muotoituvalla

itsellä 8cm petari ja ei mitään monttuja 10v vanhassa ikean patjassa.

Vierailija
28/32 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jo on kuppainen patja, jos jonkun xs-ihmisen makuusta menee pilalle.

Onko se siis pilalla? Se on painauma. Kuoppa oli ehkä vähän liioiteltua. Ap

No, on-ko si-nul-la sel-kä ki-pe-ä?

Sinähän siinä nukut.

Itse en koskaan osta joustinpatjaa, kertakäyttökulttuuria. Futonilla mennään täällä.

Vierailija
29/32 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patjaa tulisi kääntää 3 kk välein, vuorotellen puolta sekä pituussuuntaa. Kimmoisuus säilyy ja käyttöikä pitenee reilusti.

EU:han päätti juuri yhtenäistää laturit. Seuraavaksi se määrittelee että joustinpatjan pohjan pitää olla avattava ja jouset voi kotona järjestää uudelleen. Vaihtojousia saa kaupasta. Näin joustinpatjasta tulee ikuinen ja myyjät menevät konkurssiin.

Vierailija
30/32 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta näkee hyvin, miten tuo keskimmäinen patja uppoaa:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT00ZWxc4hk4fviOl4…

Vierailija
31/32 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta näkee hyvin, miten tuo keskimmäinen patja uppoaa:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT00ZWxc4hk4fviOl4…

Noin huonoja ovat monet nykyajan upottavat patjat kuin tuossa keskimmäisessä kuvassa, eli jos laittaa päälle petarin, melkeinpä millaisen vain, niin kyllähän se petarikin sen aluspatjan mukaan painuu, eli jos suora alusta, on petarikin suora, jos alusta on montulla, on petarikin montulla, vaikkei ihan niin paljon kuin se itse aluspatja, mutta kuitenkin sen verran, ettei se selkärangalle  hyvää tee.

Ei löydy mistään enää tavallista bonnel-jousistoista patjaa. Ja bonnel-jousistokin saattaa nykyään olla yksittäispussipakattu - ilmeisesti, eli tarkkana pitää olla ja tarkistaa, mikä jousisto patjassa on, jos mainoksessa lukee, että on pussipakattu tms.

Vierailija
32/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tämän ketjun, koska minulla on ihan sama ongelma! Vekeltä ostin patjan 3v sitten ja viimeisen vuoden ajan kuoppa on vaan pahentunut. Olen lyhyt enkä paina paljoa. Ostettiin uusi petari, mutta kyllähän se kuoppa tuntuu silti. Selkä on nykyään aina kipeä. Nukun sellaisessa "lysyssä" selällään kuopassa. Luulin nykyisten hengitysvaikeuksieni olevan raudanpuutetta, mutta viime aikoina olen alkanut epäillä patjaa ja sen aiheuttamia jumeja! :D Rahat meni kyllä hukkaan vekellä! Mistä saa laadukkaita patjoja?