Voinko luottaa muihin naisiin koskaan 100%?
http://m.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/miksi-nainen-on-naiselle-susi-naiset-vastaavat/3306778
Linkki keskustelun avaukseksi..
Onko nainen naiselle susi? Olen 31v nainen, ja olen joutunut huomaamaan elämässäni pitkän sinisilmäisyyden jälkeen että uskollisinkin mies voi langeta seksiin (tai suhteeseenkin asti) jos tilanne puoleensavetävän naisen kanssa osuu kohdalle. Käyn nyt läpi uudenlaisia tunteita joita en tiennyt olevankaan, ja huomaan että aiempi tyyneys ja luottamus omaan riittävyyteen on rakoillut huomattuani että aina on joku kauniimpi, viehättävämpi tai vain uusi ja erilainen nainen, joka voisi halutessaan vietellä rakkaimpani.
Näin ei siis ole käynyt, eikä altistus ole erityisen suuri, mutta ahdistaa tämän (pieni) mahdollisuus. Näiden tunteiden myötä olen tajunnut, etten sisimmässäni ole koskaan luottanut muiden naisten vilpittömyyteen. Tuntuu, että nekin naiset jotka eivät milloinkaan harrastaisi seksiä toisen naisen kumppanin kanssa, toimivat näin oman sosiaalisen statuksen pohjalta eivätkä niinkään välittäessään toisen naisen tunteista. Tiedän että näin mustavalkoisesti asia ei varmasti ole (koska itsekin välitän muiden naisten tunteista).. Silti ristiriitaisesti pelkään luottaa. Niin karkeaa kuin se onkin, tuntuu että jos naisella on ulkonäköä ja tahtoa hän voisi halutessaan saada useimmat miehistä sänkyyn kanssaan.. Koska miehiä lähtökohtaisesti kiinnostaa aina seksin mahdollisuus viehättävän naisen kanssa. Sekava teksyi ja puhelimen vuoksi kappalejaot puuttuu mutta haluaisin kuulla muiden naisten ajatuksia asiasta. Googlella keskustelua aiheesta vaikea löytää koska hakutulokset koskevat lähinnä suhteessa pettäviä naisia..
Kommentit (51)
Koskettaako aihe/tunteet ketään muuta minun lisäkseni? :( Olisi todella tarvetta jutella asiasta..
-ap
Itse olen ollut siinä roolissa, että rakastuin naimisissa olevaan mieheen. En ajatellut olevani parempi kuin vaimo, enkä kokenut mielihyvää siitä, että sain "napattua" hänen miehensä. Päinvastoin häpesin itseäni. On varmaan niitäkin naisia, jotka toimivat kuvaamallasi tavalla.
3. Kertoisitko tarinastasi? Miten tilanne sai alkunsa? Mihin johti? Millainen miehen silloinen liitto oli kun suhde alkoi?
-ap
Mie oon lähteny lähestymään tätä asiaa toisesta suunnasta. Mulla on ollu ongelmia luottaa naisiin tai siis ylipäänsä kehenkään. Olen miehenä käyny parisuhteessa noita samoja ajatuksia läpi, et "mie en kuitenkaan riitä, löytyy joku parempi".
M39
Itse edustan ainakin sitä osaa naisista, joka ei ikinä pystyisi pettämään miestään. En osaa kuvitella tilannetta, jossa haluaisin toista miestä oli hän millainen veijari tahansa. Olen yhden miehen nainen.
Tämä pätee myös niin päin, etten ikinä pystyisi menemään kenenkään muun parisuhteessa "väliin". En pystyisi enkä haluaisi aiheuttaa sellaista mielipahaa kenellekään, enkä haluaisi olla kenenkään kusipäisen pettäjämiehen reikänä. En vaikka olisin sinkku. Vaikka sanotaan, että varattu mies joka pettää sinkkunaisen kanssa on syyllinen eikä naista voida asettaa vastuuseen.. minusta naisessakin täytyy olla vikaa jos tietää että miehellä on puoliso jossain.
Ei kaikki siis ole moraalittomia. Meitä vaan on niin moneen junaan, hyvässä ja pahassa..
Siis häh, kyllä pettämistilanteessa se on se luottamus mieheen joka rapisee. En tapaile sellaisia miehiä joiden en voi luottaa olevan kiinnostunut vain minusta. Naisia vastaan minulla ei ole mitään enkä koe että naisten kesken tarvitsisi ylläpitää mitään erityistä solidaarisuutta. Ihmiset ovat ihmisiä
Elämä on yhtä riskinottoa, turha pelätä sadetta ennenkuin oikeasti alkaa ripotella.
Kai me voimme vain valita puolisomme parhaan taitomme mukaan, luottaa sokeasti ja surra sitten, jos luottamus kuitenkin rikotaan. Ei kaikille niin käy, mutta tiukka lieka ei kyllä ainakaan auta mitään.
Mulla on samoja tuntemuksia. Mies on kyllä
kerran pettänyt kun mua akk-koulukaverinsa kanssa. (Pussaili,asiasta 3v aikaa).
Eilen oli rannalla ja joku timmempi mimmi oli estoitta tuijottanut mirstäni suoraan reilu puoli tuntia..(mieheni oli akk-koulukaverinsa kanssa ruokatauolla..)
Lähtivät pois ruokatauon päätteeksi ja nainen oli kuulemma lähtenyt juoksemaan perään mutta ei ehtinyt ajoissa. Mies tokaisi vain että: ei tiedä mitä asiaa sillä naisella oli ja varmaan olisi vaan niitä näitä puhunut kun hänellä sormus( ollaan oltu yhdessä yli 5v, kihloissa kohta 5v).
Sanoinkin miehelle että mistä tiedät olisiko sormus sijaita estänyt( jos naisella sellaisia oli).
Ja eipähän silloin 3v sittenkään sormus sen naisen aikeita estänyt kun mieheni pettämiseen syyllistyi..
Itsekin käyn läpi uudenlaisia tuntemuksia joita en tiennyt olevankaan.
Oon kyllä sitä mieltä että nainen on naiselle susi..
Oiskohan järkevintä ottaa sen verran vaatimattoman näköinen puoliso, ettei ole ensimmäisenä susinaisten huomion kohteena? Oma mies on oikeasti aika näyttävän näköinen, raavas mies. Enkä sano tätä kehuskellakseni, vaan siksi että kyllä huomaan kaupungilla joidenkin naisten tuijotuksen ja saan aina päähäni että miettivätköhän ne että mitä mies tekee minun näköisen naisen kanssa.. :/
10 jatkaa.
Itse en koskaan pettäisi miestäni vaikka hän on mulle niin tehnytkin.
Rakastan miestäni koko sydämestäni kaikesta huolimatta.
Olen tavallisen näköinen nainen ja meikkaankin kyllä.
Olen miettinyt välillä että jos en enää riitäkkään miehelleni ja joku viehättävämpi nainen taas tulee niinkuin eilenkin kun rannalla oli, vaikkei se nainen mieheni luo ehtinytkään..
10 vielä. Mun mies on kyllä komea ja olen itsekin huomannut kun naiset tuijottaa häntä..
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:26"]
10 jatkaa. Itse en koskaan pettäisi miestäni vaikka hän on mulle niin tehnytkin. Rakastan miestäni koko sydämestäni kaikesta huolimatta. Olen tavallisen näköinen nainen ja meikkaankin kyllä. Olen miettinyt välillä että jos en enää riitäkkään miehelleni ja joku viehättävämpi nainen taas tulee niinkuin eilenkin kun rannalla oli, vaikkei se nainen mieheni luo ehtinytkään..
[/quote]
Miehesi on tainnut ladella omiaan.. vai että joku naikkonen oikein juossut hänen peräänsä :D Veikkaan, että halusi vain tehdä sinut mustasukkaiseksi. Keksi sinäkin hänelle vastaavanlainen tarina ;)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:26"]
10 jatkaa. Itse en koskaan pettäisi miestäni vaikka hän on mulle niin tehnytkin. Rakastan miestäni koko sydämestäni kaikesta huolimatta. Olen tavallisen näköinen nainen ja meikkaankin kyllä. Olen miettinyt välillä että jos en enää riitäkkään miehelleni ja joku viehättävämpi nainen taas tulee niinkuin eilenkin kun rannalla oli, vaikkei se nainen mieheni luo ehtinytkään..
[/quote]
Miehesi on tainnut ladella omiaan.. vai että joku naikkonen oikein juossut hänen peräänsä :D Veikkaan, että halusi vain tehdä sinut mustasukkaiseksi. Keksi sinäkin hänelle vastaavanlainen tarina ;)
[/quote]
Joo, mun yksi exä oli sellainen että hänelle oli JATKUVASTI kuulemma naiset ehdottelemassa ties mitä.. sairaalassa hoitajat antaneet puhelinnumeroita, baarissa estoitta tarjonneet itseään ja pyytäneet miestä ottamaan paitaa pois yms. AINA oli kuulemma joku kieli pitkällä, missä mies menikään, mutta aina vaan silloin kun minä en ollut mukana.
Kyllähän se oli paskapuhetta ja miehen toiveajattelua ainakin 99%, enkä käsitä miksi joku haluaisi tehdä noin rakastamalleen ihmiselle. Jälkikäteen opinkin että siitä suhteesta oli rakkaus kaukana.
Ihmetyttää nämä viestit siitä että miehen pettäminen olisi toisen naisen vika. Se mieshän siinä se "susi" on
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:35"]
Ihmetyttää nämä viestit siitä että miehen pettäminen olisi toisen naisen vika. Se mieshän siinä se "susi" on
[/quote]
Ei kai kukaan ole sanonut että se olisikaan pelkästään sen naisen vika. Haluatko vain ymmärtää väärin..? Miehen vika ja kusee omiin muroihinsa, mutta kyllä viiraa naisellakin jos tietää miehen olevan varattu eikä silti hidasta menoa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:18"]
Oiskohan järkevintä ottaa sen verran vaatimattoman näköinen puoliso, ettei ole ensimmäisenä susinaisten huomion kohteena? Oma mies on oikeasti aika näyttävän näköinen, raavas mies. Enkä sano tätä kehuskellakseni, vaan siksi että kyllä huomaan kaupungilla joidenkin naisten tuijotuksen ja saan aina päähäni että miettivätköhän ne että mitä mies tekee minun näköisen naisen kanssa.. :/
[/quote]
No niin, nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja etsit jostain itsetuntosi! Miehesi on sinun kanssa, ei niiden muiden.
Minulla on täysin päinvastaiset tuntemukset tuollaisesta tilanteesta. Jos joku vieras mies katsoo pitkään vaimoni perään, niin olen vain iloinen, että hän on kaunis muidenkin mielestä. Hän on kuintenkin naimisissa minun kanssa ja hän on minut valinnut puolisokseen.
Unohda muiden mielipiteet ja nauti miehestä ja siitä huomiosta. Tuollainen epävarmuus saattaa vielä koitua suhteelle tuhoksi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:18"]
[/quote]
No niin, nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja etsit jostain itsetuntosi! Miehesi on sinun kanssa, ei niiden muiden.
Minulla on täysin päinvastaiset tuntemukset tuollaisesta tilanteesta. Jos joku vieras mies katsoo pitkään vaimoni perään, niin olen vain iloinen, että hän on kaunis muidenkin mielestä. Hän on kuintenkin naimisissa minun kanssa ja hän on minut valinnut puolisokseen.
Unohda muiden mielipiteet ja nauti miehestä ja siitä huomiosta. Tuollainen epävarmuus saattaa vielä koitua suhteelle tuhoksi.
[/quote]
Oikeassa olet :) onneksi tuollainen epävarmuus iskee vain silloin tällöin, ei ole jatkuvasti ongelmana. Kiitos tsempistä! Taidan vaan olla sellainen tyyppi että kaipaan aika ajoin muistutusta mieheltäni siitä, että haluaa todella vain minut. Ah, kuinka turhamaista ja ehkä naismaistakin?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:37"]
[/quote]
Ei kai kukaan ole sanonut että se olisikaan pelkästään sen naisen vika. Haluatko vain ymmärtää väärin..? Miehen vika ja kusee omiin muroihinsa, mutta kyllä viiraa naisellakin jos tietää miehen olevan varattu eikä silti hidasta menoa.
[/quote]
Ja sitten on näitä, jotka tulevat suoraan iskemään varattuja. Paljon enemmän tulee "iskuyrityksiä" baarissa, kun on sormus sormessa. En tiedä mikä siinä on, mutta tällainen tilanne on. Voisiko joku tällaista harrastava nainen kommentoida miksi näin tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:37"]
[/quote]
[/quote]
Ja sitten on näitä, jotka tulevat suoraan iskemään varattuja. Paljon enemmän tulee "iskuyrityksiä" baarissa, kun on sormus sormessa. En tiedä mikä siinä on, mutta tällainen tilanne on. Voisiko joku tällaista harrastava nainen kommentoida miksi näin tapahtuu.
[/quote]
Hyi helvetti, tuo on kyllä ällöttävää. Onko siinä vain katkeruus kyseessä, oma sinkkuus kyllästyttää ja se pistää kateeksi että joku onnekas on saanut "rengastettua" miehen? Halutaan jotenkin päästä aiheuttamaan kränää ja jopa ero? Ihan sairasta, en voi ymmärtää. N24
Nosto