Olenko alkkis?
Juon joka päivä 4-10 annosta. Humalaan en juo itseäni koskaan enkä kärsi krapuloista, mut iltaisin on vaan niin tylsää että tuon verran tulee yleensä lipitettyä. Pystyn helposti olemaan ilman jos on tarve, mutta jos totta puhutaan niin jos tarvetta siihen ei ole niin aika harvoin tulee oltua juomatta. Keskiarvo ehkä se 7 annosta niinä päivinä ku juon, ja viikossa ehkä yksi päivä etten juo.
Kommentit (87)
Ettei ole humalassa ei ole mikään perustelu. Kunnon alkoholisti ei ole humalassa edes kahdella promillella, vaan voi vaikuttaa selvältä. Pikemminkin viinapää viittaa alkoholismiin, koska täysin toleranssiton tulee humalaan parista oluesta.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi Yrttimies kirjoitti:
Nauttikaa Pyhästä Yrtistä, hyvät ystävät. Ja jättäkää alkoholi ja rööki kokonaan pois. Terveytenne kiittää.
Heti sitten kun keksitään lajike jolla saa hyvän fiiliksen.
Niitä on keksitty jo useita, mutta la creme de la creme: OG Kush.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa Pyhästä Yrtistä, hyvät ystävät. Ja jättäkää alkoholi ja rööki kokonaan pois. Terveytenne kiittää.
Heti sitten kun keksitään lajike jolla saa hyvän fiiliksen.
Se riippuu kaikki sun omasta mielentilasta. Yrtti ei turruta, vaan tehostaa tunteita. Set & setting, man.
Ei riipu.
Vierailija kirjoitti:
Ettei ole humalassa ei ole mikään perustelu. Kunnon alkoholisti ei ole humalassa edes kahdella promillella, vaan voi vaikuttaa selvältä. Pikemminkin viinapää viittaa alkoholismiin, koska täysin toleranssiton tulee humalaan parista oluesta.
Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Ellei ole isokokoinen mies niin keskimäärin 7 alkoholiannosta (ja joskus jopa 10), ja vielä kun sanottiin että ILLASSA eikä päivän mittaan, kertoo kyllä korkeasta toleranssista. Harva juo tuollaista määrää päihtymättä.
Korkea toleranssi voi koon lisäksi johtua joko genetiikasta tai itse juomalla hankitusta "kisakunnosta". Molemmat ovat selvästi yhteydessä alkoholismiin tilastollisesti.
Joku sanoikin että tuon verran dokaava ei välttämättä ole alkoholisti, ja moni alkoholisti juo vähemmän. Mutta jos pitäisi lyödä vetoa että onko aP alkoholisti, niin on se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli just tuollaset juomatavat aiemmin. Päätin lopettaa päivittäisen tissuttelun ja nykyään antabuksen voimalla pidän kuukauden tai parin taukoja juomisesta. Mutta ajankuluksi minäkin sen 5-10 per päivä iltasin join ja kyllä hoidin myös lapset ja kodin ja työt. Nyt tosiaan juon huomattavasti vähemmän eikä enää käy joka iltapäivä mielessä töiden jälkeen et käviskö kaljakaupan kautta kotiin. Alkkiksia ollaan.
Mä taas lopetin kannabiksen voimalla enkä juo enää yhtään.
Ja tämäkö on sinusta parempi vaihtoehto?🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli just tuollaset juomatavat aiemmin. Päätin lopettaa päivittäisen tissuttelun ja nykyään antabuksen voimalla pidän kuukauden tai parin taukoja juomisesta. Mutta ajankuluksi minäkin sen 5-10 per päivä iltasin join ja kyllä hoidin myös lapset ja kodin ja työt. Nyt tosiaan juon huomattavasti vähemmän eikä enää käy joka iltapäivä mielessä töiden jälkeen et käviskö kaljakaupan kautta kotiin. Alkkiksia ollaan.
No onhan se jos terveyttä ajattelee niin helvetisti parempi. Vältyn monenlaiselta elimelliseltä sairaudelta.
Hah. Sillon ku mie ja Aslak lähetään Näkkäläjärvelle jänkhälle joikhaamaan ja ryyppäämään me juuaan yhes illas tuo määrä mitä sie viikos.
Oor niinku minäkin, otetaan sille! En haluukaan enää elää kauaa tämmöses maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Emmä nyt tiiä jos ei juo tiukkaa eikä humalahakuisesti, ja hoitaa työn ja kodin, ni onks sellainen ihminen sit mikään alkoholisti. Nykyään vaan halutaan et ihan jokaisella on joku diagnoosi.
Tyypillinen juopon selitys. Todellakin ap on juoppo eikä ihan pieni sellainen. Toivottavasti hänellä ei ole perhettä jonka haukkuu tasaisin väliajoin pystyyn kun alkaa mietityttää että kuuluukohan itse siihen "alimpaan kastiin"
Kyllä, olet riippuvainen, aina alkoholisti ei ole mikään koditon juoppo. Aa on varmasti hyvä tuki jos haluat raitistua.
Vierailija kirjoitti:
Olet alkoholisti. Harmi vain, että toi sana on liian laaja käsite, koska se kattaa sun kaltaiset tapatissuttelijat mutta myös housuihinsa paskovat spurgut ja kaiken siltä väliltä. Ja jokainen teistä, joka ei ole ihan toi housuihinsa paskova spurgu käyttää sitä itsensä rauhoitteluun: emmä oo alkkis, koska emmä oo tollainen. Mutta alkoholisteja olette myös te toisen ääripään alkkiksetkin. Sulla ehkä pysyy elämä kasassa, käyt ehkä jopa töissä mutta noi määrät on mitä on. Sun terveys ei tule kestämään sitä, ja tämä on fakta.
Tää osui naulan kantaan.
Alkoholismi on yleinen sairaus josta kärsii sadat tuhannet suomalaiset, arvioiden mukaan ehkä 5%. Osalla ihmisistä on vahvempi resilienssi sekä persoonan että sosioekonomisen aseman suhteen joka estää täydellistä syrjäytymistä, ja vain murto-osa kaikista alkoholisteista on rantojen miehiä ja katujen naisia. Suurin osa käy töissä.
Alkoholi ei kuitenkaan tee eroa terveysvaikutustensa suhteen. Oli sinulla kuinka paljon rahaa tahansa ja miten kunnossa asiat hyvänsä, niin totuus on se, että alkoholisti kuolee todennäköisesti ennenaikaisesti, ja se kuolinsyy on alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se jos terveyttä ajattelee niin helvetisti parempi. Vältyn monenlaiselta elimelliseltä sairaudelta.
Ei ketään teidän juoppojen ja narkkien terveys kiinnosta vaan se mitä itsekkyytenne tekee ympärillänne oleville ihmisille
Meillpäin ihan normaali määrät. Ostetaan viikkoa kohden kolme salkkua kaljaa eli 72 annosta ja ne on puoliks miehen kans mut se juo yhden illallisella ja pe-la yhteensä 6. Mut ei se ainakaan siitä oo mitään sanonut enkä itse ongelmia havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään teidän juoppojen ja narkkien terveys kiinnosta vaan se mitä itsekkyytenne tekee ympärillänne oleville ihmisille
No kerro toki, mitä se tekee ympärilläni oleville, jos kasvatan itse kannabista ja poltan sitä kotonani.
Raivoraittilaisilla ihmeellinen tapa änkeytyä pätemään. Aina. En ole alkoholisti mutta sivusta ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella tietämätön... Lue eteenpäin:
Kannnnnnnabis pitääää laillistaa meillä ihan kuten tehtiin Kaliforniassa, Coloradossa, Washingtonissa, Alaskassa, Oregonissa, Washington D.C.:ssä, Mainessa, Massachusettsissa, Nevadassa, Michiganissa, Vermontissa, Guamissa, Illinoisissa, Arizonassa, Montanassa, New Jerseyssä, New Yorkissa, Virginiassa, New Mexicossa, Connecticutissa, Kanadassa, Maltalla, Luxemburgissa, Uruguayssa ja Italiassa. Verotulot ohjaamme valtion kassaan, juu.
Hyvä ystävä, Poista linkeistä välilyönnit ja selvitä TIETEEEELLISET TOTUUUUDET...
h ttps://w ww.b bc.com/news/uk-11 660210
h ttps://r ikoksentorjunta.fi/alko holi-ja-vakivalta
h ttps://t ekniikanmaailma.fi/alko holi-tappaa-sanoo-tutkimusAlkoholi ja tupakka vaarallisia kovia huumeita:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
Mitä väliä sillä on jos joku tupakka addiktoi? Niin tekee kahvi ja tietokonepelitkin mutta ne eivät sekoita päätä.
Montako narkkaria tunnet joka ei ole koskaan varastanut keneltäkään mitään? Entä kahvin juojaa? Niinpä..
Tee testi.
Juotko kaljaa? Jos juot, niin juo viikko pelkästään siideriä.
Selviätkö siitä? No niin.
Juo viikko pelkästään alkoholitonta kaljaa.
Kumpi oli vaikeampi?
Testi ei todista mitään ja monelta alkkikselta onnistuu esim tipaton tammikuu. Suurin osa juopoista on tuurijuoppoja eikä aamusta iltaan -spurguja. Mut kyl tosta testistä voi tehdä alustavia päätelmiä sen suhteen, miten riippuvainen on alkoholista.
Ja jos on akuutisti koukussa brenkkuun, se ei tee kenestäkään deekua. Mut jos sitä jatkaa, se tekee sellaisen kenestä tahansa.
Tää ei tainnut olla kannabiskeskustelu joten jatkatko aiheesta, Ystävä Hyvä.
AP juo paljon. Jos ei ole alkoholisti, niin kohta on - noin paljon juomalla se on väistämätön tosiasia.
Mielestäni tähän on selkeä toimintatapa:
1. Yritä juoda vähemmän. Sekä kerrallaan, että pitkässä juoksussa (tipatonta tammikuuta ei lasketa, jos ei juomisen väheneminen jatku sen jälkeen)
2. Jos tämä ei onnistu, hakeudu avun piiriin.
Alkoholismi ei ole numeropeliä, mutta jos ihminen ei halutessaan pysty hillitsemään juomistaan kuin lyhyiksi ajoiksi, puhutaan todennäköisesti alkoholistista.
"Tää ei tainnut olla kannabiskeskustelu joten jatkatko aiheesta, Ystävä Hyvä."
Kannabis on oiva, terveellinen vaihtoehto viinalle. Ei tarvitse olla tylsästi raittiina kun lopettaa alkoholihuumeen käytön. Mukavaa viikkoa, hyvä ystävä.
Täältä big up & respect tälle näkemykselle.
T. juristi joka ei meinannut kestää raastavaa työilmapiiriä ja yritti lääkitä sitä viinalla, mutta joka nykyään loistaa yrtin ansiosta.
"Joillekin se on päihdettä
Toisille se on lääkettä
Useimmille se on sekä että"
Se riippuu kaikki sun omasta mielentilasta. Yrtti ei turruta, vaan tehostaa tunteita. Set & setting, man.