Juoskaa henkenne edestä, pörssikurssit romahtamaisillaan!
Parissa päivässä esim. DAX-futuurit -1000 pistettä.
Kommentit (53)
Luultavasti mun elämä olisi huomenna ihan samanlaista vaikka osakkeiden arvo olisi kautta maailman nollassa?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:58"]
minkä takia kirjoittelet naisten foorumille tälläsistä? ei naisia kiinnosta eikä ne ees tajua mitään, niinkuin vastauksista huomaat.
[/quote]
Ei tämä ole pelkästään naisten foorumi. Mua ainakin aihe kiinnostaa vaikka nainen olenkin.
Aamupäivällä perkuloin, kun jouduin myymään osakkeita heräteostoksen maksamiseksi. Nyt näyttää jo siltä, että mähän sain niistä ihan hyvän hinnan :-)
Plunge-protection joukkue kävi nostamassa kursseja, enää noin -2,5% jenkkipörsseissä. Keskuspankeilla on periaatteessa pohjaton kassa, joten voivat ostaa niin paljon osakkeita markkinoilta kuin haluavat estääkseen pörssiromahduksen, riski on ainoastaan siinä että uskottavuus menee. Erityisesti amerikkalaisten yksityinen keskuspankki FED voi tehdä näin, koska dollarin asema on maailmalla niin vahva, muut maksavat lystit, jos menee pieleen.
Kai FED on nykyisin haastettavissa, kun Aasiassa alkaa olla niin paljon taloudellista vaikutusvaltaa? Näin ainakin luulisin. Mutta mitä tapahtuu jos Kiina romahtaa? Tuleeko superlama vai siirtyykö taloudellista toimintaa takaisin länsimaihin?
Myin viimeiset osakkeet jo 2 kk sitten. Kun rahat loppuvat tuossa muutaman kuukauden kuluessa kokonaan juoksen sossuun.
Ja tänään mennään sitten taas reippaasti toiseen suuntaan...
Mun huikeet 4000 egee on maanneet reilun vuoden Nordean säästö 25 kasvu-tilillä, vai mikä lie rahastohomma toi onkaan. En oo jaksanut soittaa pankkiin, mitä niille rahoille kannattais tehdä, tuottoo on kuitenkin tullut 500 egen verran mutta kurssit on laskeneet nyt melkosesti. Kun ei tota tarvii toistaiseksi käteiseksi muuttaa, jatkan kai säästämistä tohon systeemiin, saahan niitä osuuksia nyt ostettuakin halvalla. Hassua kun 25 vuotta oli aina persaukinen, ja nyt pikkuruisen perinnön jälkeen ei tiedä mitä noilla rahoilla tekis. Säästeliäästi eletään edelleen.
Hyvä vasemmisto nero! Ne ovat sinunkin eläkerahoja, jotka ovat juuri kadonneet :-)
Jatkaisi nyt vielä vähän putoamista. Mulla menee aina näin ennen kuun vaihdetta vakiosummat rahastoihin ja ETF:iin. Muuten ihan sama, miten nuo kurssit heilahtelee, kun en ole myymässä, mutta halvalla on kiva ostaa.
No ei ole jostain Kazakstanin valuutasta nyt kysymys vaan yleisestä epävarmuudesta, alkujaan Kiinan huonosta taloustilanteesta lähtöisin. Mutta onhan se pieni romahdus toki jo pitkään ollut nähtävissä kun kurssit oli välillä nousseet jo aivan taivaisiin. Ja jotkut typerykset odottaa vieläkin että milloin se lama loppuu ja talous alkaa vetämään, heh... Tiedoksenne: talous veti jo kauan aikaa sitten, ja kuten aina se veti niin kovaa että se sakkasi. Nyt on menossa taas alamäki, seuraavaa nousua odotellessa.
Kohta ruvetaan ostamaan. Ajattelin tankata Talvivaaraa.
Minä nokian talvirenkaat. Jos halvalla saan. Robbarissa näyttäisi olevan hintahulinat.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 07:16"]
Oston paikka siis kun halvalla saa!
[/quote]
Onko nyt halpaa? Voi vielä puolittua.
Juoskaa minkä kintuistanne pääsette, kaikki on romahtamaisillaan! Joekin rojahti kunnolla.
Lähdin vähän aikaa sitten juoksemaan täältä Keski-Suomesta, kohta olen jo Lapissa asti. Vai juoksenko sittenkin väärään suuntaan iik.
VIX-indeksit ovat nousseet viikossa ennätyskorkealle, Euroopassa ollaan jo 30:n tasolla. DAX-futuurit -3% pakkasella.
Aasiassa on taas täysi kaaos päällä, ja indeksit vapaassa pudotuksessa! Tästä voi tulla musta maanantai, indeksit tippuvat kerralla 5%-10%.
Shanghai -8,5%, Hang Seng -4%, Asia Dow -4%, nyt mennään ja lujaa.
En ymmärrä mitään tästä keskustelusta!