Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3 etunimeä lapsella hankalaa?

Vierailija
20.08.2015 |

Esikoisellamme kaksi etunimeä ja olen aina ajatellut, että kolme on liikaa ja hankalakin mahduttaa lmakkeisiin. Nyt mietitty tokalle nimeä kuumeisesti ja keksimmelin kolme etunimeä, sopisi yksiin ja tulisi molempien mieltymykset. Mutta epäilyttää onko liikaa. Millaisia kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta joista kahdella on kolme nimeä ja kahdella kaksi nimeä. Mielestäni nimi annetaan lapselle sopivaksi,eikä tasapuoliseksi sisaruksen kanssa. Kahdella on pitkät etunimet,joten niihin sopi lyhyt keskimmäinen nimi ja kolmas nimi vielä sinne perään. Ei meillä kaksinimiset ole kokeneet omaa kohteluaan mitenkään epätasapuoliseksi.

Vierailija
2/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Terveisin 35vuotta kolmen nimen kanssa elänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä niin usein tarvitse kirjoittaa. Mulla on kolme nimeä, ekassa nimessä 4, tokassa 5 ja kolmannessa 7 kirjainta.

Vierailija
4/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kolme etunimeä ja kaikilla kolmella lapsellamme on myös. Ei ole ollut mitään hankaluuksia käytännössä. Lapsille haluttiin kolme etunimeä ja jokaisella kutsumanimi on "oma nimi" ja muut nimet tulevat kummankin vanhemman suvuista. Erittäin hyvä käytäntö!!

Vierailija
5/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla kolme nimeä, rimmaavat oikein mainiosti kun taas kahdella nimellä nimestä olisi tullut tynkä joka loppuu huonosti. Meillä oli siis etunimi valmiina ja toinen nimi tuli suvusta, kolmas piti siis kesiä sovitekappaleeksi. Nimet ovat sellaisia että sopisivat yksinään etunimi - sukunimi, mutta toisen nimen kanssa siis tökeröitä joten piti ottaa kolmas. :)

Vierailija
6/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö kenellä on hankaluuksia pitkien nimien kanssa? Hautakiven kaivertajalla! Siis tämän perusteella ei tietenkään valita lapsen nimeä, mutta tuli vain puheeksi kerran. Sukuhautojen kiviin saa sommitella nyt kolmen nimen rimpsuja ja sukunimetkin usein vielä kaksiosaisia... Siinä saa miettiä, miten ne sovittaa nätisti niiden vanhempien ja lyhkäsien nimien alle. Eli nimitrendi menee nyt niin, että nykyään annetaan enemmän nimiä lapsille. Itse olen vähän kummajainen yhdellä nimelläni, mutta täysin tyytyväinen siihen ainoaan olen!

Vierailija
7/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmas nimi on tyyliin jarintytär (isäni mukaan, mutta en laita isäni oikeaa nimeä ettei tunnisteta.) Esimerkiksi pankkikortissani lukee sukunimi etunimi toinennimi Jarin. mikä on oikeastaan vaan hupaisaa.

Eli jos ihan norminimen laitat kolmanneksi niin ei luulisi siitä olevan mitään haittaa vaikka joissain lomakkeissa katkeaisikin, kun mullakin on elämä mennyt ihan hyvin :D

Vierailija
8/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:48"]Mun kolmas nimi on tyyliin jarintytär (isäni mukaan, mutta en laita isäni oikeaa nimeä ettei tunnisteta.) Esimerkiksi pankkikortissani lukee sukunimi etunimi toinennimi Jarin. mikä on oikeastaan vaan hupaisaa.

Eli jos ihan norminimen laitat kolmanneksi niin ei luulisi siitä olevan mitään haittaa vaikka joissain lomakkeissa katkeaisikin, kun mullakin on elämä mennyt ihan hyvin :D
[/quote] Ja mun kolmas nimi Emilia katkeaa joissain korteissa yms muotoon Emil :D Häpesin sitä lapsena. :D

Vierailija
9/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 08:48"]Mun kolmas nimi on tyyliin jarintytär (isäni mukaan, mutta en laita isäni oikeaa nimeä ettei tunnisteta.) Esimerkiksi pankkikortissani lukee sukunimi etunimi toinennimi Jarin. mikä on oikeastaan vaan hupaisaa.

[/quote]
Ei tarvii olla Janintytär. Ihan riittää kaksi nimeä ja silti käy noin: terveisin Jenna Pauli(ina) :D

Vierailija
10/22 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos nimet ovat toisiinsa sointuvia, lyhyitä, napakoita, tyyliin Anni Iida Maria, Lauri Onni Aleksi tms. Joku Cassandra Adalmiina Elisabeth on turhaa. Yks kaveri mulla on jolla on kaksi pitkää nimeä ja sukunimikin on pitkä. Hänellä on luonnostaan iso käsiala, ja juu, tuskailee välillä lomakkeiden kanssa.

Vierailija
11/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla kolme (etu)nimeä, itselläni kolme nimeä, äidiläni ja veljillään kolme nimeä, äitini äidillä kolme nimeä, äitini äidin isällä kolme nimeä...

Enpä ole ikinä ajatellut, että niitä etunimiä olisi liikaa, jos niitä on lain sallima määrä

Vierailija
12/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa eikä hankalaa. Harvoin niitä kaikkia tarvitsee mihinkään. Mutta en antaisi kolmea nimeä ihan siitä syystä kun vanhemmallakin on kaksi. Ainakin jos sukupuoli on sama (en muista enää mainitsitko sitä viestissäsi) Sisarkateutta syntyy hullummistakin asioista... Voi kuulostaa hölmöltä, mutta näin ajattelen.

Vierailija
13/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hankalaa.

Vierailija
14/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä hankalaa, mutta musta vähän turhaa, vähempikin riittää

Vierailija
15/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme etunimeä enkä ole koskaan kokenut sitä hankalana. Kunhan nimet rimmaa niin siitä vaan :)

Vierailija
16/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ajatellut että olisi hankalaa.
t. Kolmen nimen omaava

Vierailija
17/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kolmas nimeni on Aleksandra. Joskus lomakkeisiin mahtuu vain Aleks. Hupaisaa :) Mutta minäkin olen sitä mieltä, että jos esikoisella on vain kaksi nimeä, niin toisellakin pitäisi olla kaksi. Tasapuolista.

Vierailija
18/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko tietää, mikä on hankalaa? Kaksi etunimeä, mutta molemmat kaksiosaisia. Ensimmäinen väliviivalla, toinen ilman. Tavaa siinä sitten.

Vielä kun olisi kaksoissukunimi...

Vierailija
19/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme etunimeä ja en ole kokenut nimien määrää hankalana. Ainoa ongelma on ollut toinen nimeni joka kirjoitettuna sisältää yhden E-kirjaimen mutta lausutaankin kahdella.

Vierailija
20/22 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hankalaa :)
Jos nimet sopii yhteen niin musta on ihanaa kun jollain on kolme nimeä :) mullakin on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi