Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri pitää päivän aikana 2 tuntia taukoja

Vierailija
24.01.2024 |

Meillä kuuluu työaikaan 20 min ruokatauko. Työkaveri syö tunnin ja lisäksi pitää aamulla ja iltapäivällä puolen tunnin kahvitauot. Työt jää muiden tehtäväksi, tekee kyllä hommansa hutaisten ja muut sitten joutuu paikkailemaan jälkeenpäin. Esimies on huomauttanut, mutta ei ole muuttanut käytöstään. Kyllä vakituisella työntekijällä on hyvät oikeudet puolellaan. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellon kanssako vahdit? Siihenhän menee sinun työaikaasi.

Vierailija
2/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin näytti että työpaikan naikkoset piti 6h päivässä kaksi pitkähköä taukoa,noottia tulikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea olla huomaamatta kun yksi istuu kaikessa rauhassa syömässä kun muut jatkaa töitä. 

Vierailija
4/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työnantajan määräyksiä tarvitse noudattaa? No kiva. 

Vierailija
5/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuosta. Kuten työnantaja niin hänkin osaa optimoida käytetyn ajan ja saavutetun voiton. Nyt eletään kapitalismin kultakautta joten kaikkien pitää osata sen säännöt 😁😁😀

Vierailija
6/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sinäkin, jos pomo ei saa kuriin? Näin minä olen myös toiminut... 

Vierailija
7/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ongelma on, että kollegan työ on huonolaatuista. Jos kollega saisi tauoista huolimatta aikaan samaa laatua ja yhtä paljon kuin te, ongelmaa ei olisi.

Vierailija
8/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikassa ainakin, pitää leimata itsensä ruikstaolle lähtiessä. Ja sieltä tullessa.

Meillö on digitaalinen  työajan valvonta, jossa pientä korttia näytetään laitteeseen kun poistutaan ja saavutaan työpisteelle.

Kahvitauko n virallisesti iltapäivällä se kahvin hörppääminen 10 minuutissa, 

Aamu kahvitaukoa ei ole virallisesti olemassakaan, mutta meillä on se epävirallisesti. 

Ja se saattaa venähtää pitemmäksikin, koska esimies tulee kahville myös.  Ja siinä puhutaan työasioista, ajankohtaisista ja menneillään olevista työasioista. Pomo myös samalla siinä tiedottaa asioista.

Vierailija
9/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työnantajan määräyksiä tarvitse noudattaa? No kiva. 

Mikäs siinä, jos työnantaja ei osaa tuoda määräyksiään tarpeeksi jämäkästi ilmi. Miksi minä rehkisin muiden puolesta? Kyllä se pomo jossain vaiheessa huomaa, ettei hommat etene, kun alaiset istuu tuntitolkulla tauolla... Sitten ehkä saa sanottua.

Vierailija
10/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimari pitää 2 tunnin taukoja ja poistuu silloin firmasta. Jos tulee kysyttävää sinä aikana niin homma seisoo. Ei haittaa, tekemättömyydestä maksetaan palkkaa...

Vierailija
11/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän yksinkertainen. Saatko enemmän rahaa jos oikein hiki päässä painat töitä? Työtä tehdään niinkuin palkka edellyttää. Eli alle 100.000 vuodessa riittää että saapuu kustannuspaikalle, sen jälkeen työnantajan kanssa on sovittava mitä työnteosta maksetaan.

Vierailija
12/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosien varrella yllättynyt kuinka moni tulee töihin syömään aamupalan. Ihan puuron keitosta alkaen. Siis työajalla, kun mitään varsinaista kahvitaukoa ei työaikaan kuulu. 

Vierailija
13/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräs työntekijä tekee päivän työt n. 3-4 tunnissa ja pelaa sotapelejä/katsoo leffoja loppupäivän. Ruokkis AINA vähintään 1-1,5 h. Mutta kunhan työt on tehty, ei pomolle ole mitään väliä mitä tekee loppupäivän.

Vierailija
14/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän etätöissä 4-8h tauon ja teen päivän käytännössä kahdessa 4h palasessa. Huomattavasti paremmin säilyy työteho ja fokus kun tekee työt pienemmissä jaksoissa.

Vierailija
15/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eräs työntekijä tekee päivän työt n. 3-4 tunnissa ja pelaa sotapelejä/katsoo leffoja loppupäivän. Ruokkis AINA vähintään 1-1,5 h. Mutta kunhan työt on tehty, ei pomolle ole mitään väliä mitä tekee loppupäivän.

Mitä sitten - jos hän saa työnsä tehtyä niin mitä sinä toista kyttäät? Parhaimmillaan olen saanut päivän laskutuksen tehtyä tunnissa :)

Vierailija
16/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkaverin liiallinen taukoilu yleensä jää keneltäkään huomaamatta, vaikka ei olisikaan mikään kyylä. Työthän jäävät tekemättä, tai ne tehdään kiireesti hutaisten. Tuollainen tyyppi myös mielellään kertoo hyvin laveasti, kuinka kamala kiire oli, ja tein sitä ja tätä. Jos ei ihan sokea ole, niin näkeväthän ne vähänkin kokeneet kollegat työn jäljestä, että nyt tuo puhuu pötyä. Jos oikeasti tekee kunnolla ja pitää taukoajat, niin ei tarvitse selitellä tekemisiään.

Aiemmin oli vielä sekin, että tupakalle oli päästävä sekä tauoilla, että niiden välissä, ja viimeiseksi juuri ennen vuoron loppua. Tupakointiin käytetty aika venyi helposti jopa yli tuntiin päivässä, taukojen lisäksi. Ja samalla palkalla, kuin muutkin.

Vierailija
17/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä 30 vuotta, ja on tullut vastaan monta työkaveria, jotka eivät vain välitä mistään mitään.

Tekevät ihan mitä huvittaa, eivätkä välitä palautteesta. Joskus melkein kadehdin, kun eivät stressaa mistään.

Eipä niihin auta muu kuin potkut, jos pomo ei halua katsella sitä.

Vierailija
18/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosien varrella yllättynyt kuinka moni tulee töihin syömään aamupalan. Ihan puuron keitosta alkaen. Siis työajalla, kun mitään varsinaista kahvitaukoa ei työaikaan kuulu. 

Minä syön aina työpaikalla aamupalan, jos olen toimistolla. Muutamassa minuutissa keittiössä saan väsättyä annoksen, jonka kiikutan työpisteelle. Siis jääkö jotkut työajalla syömään sinne keittiöön heti työpäivän alkuun?

Vierailija
19/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa työntekijältä, joka on ensimmäisenä lakkoilemassa. 

Voimia! Kunhan työlainsäädäntöä uudistetaan niin voit päästä vakituiseen pestiin hänen tilalle paljon helpommin.

Vierailija
20/36 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sanoin ihan itse yhdelle työkaverille, että hänen pitäisi tulla tauolta töihin. Tuli mukisematta. En ole mikään esimies, mutta kerroin hänelle, etten tee hänen hommia ja hänellä on vaarana jäädä ylitöihin, jos meinaa saada osuutensa hoidetuksi.